Strikker dere?

Mollå

Gift med forumet
Har dere noen favoritter innen babystrikk? Både til jenter og gutter

Kan vi ikke dele litt?
 
Jeg strikker masse, men har ikke begynt å planlegge til lille enda.. Vil gjerne være trygg på at dette går veien først :)
 
Jeg strikker også masse! :) (og hekler litt) Vil vente litt med å lage noe til lille spiren enda, men har flere oppskrifter klare jeg gleder meg til å starte på! :D
Har "Myk start" boka av May B Langhelle hvor jeg har sett meg ut mange fine oppskrifter! Også kommer jeg nok til å strikke en mariusdress i minste str fra Mariusboka.
Tidligere har jeg strikket litt som jeg har gitt bort i gaver, kan virkelig anbefale "lille lerke kjolen" på bildet nedenfor, den er nydelig! Kommer til å strikke den på nytt dersom det blir jente på meg. Kan også anbefale "midtsommer babypledd" fra pickles (http://www.pickles.no/midtsommer-babyteppe) som kosepledd til babyen. Det har blitt favoritteppet til mottakeren jeg strikket det til (jeg strikket i alpakka garn så det ble supermykt).
 

Vedlegg

  • ImageUploadedByBV Forum1390255136.304224.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1390255136.304224.jpg
    89,4 KB · Visninger: 85
  • ImageUploadedByBV Forum1390255146.786415.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1390255146.786415.jpg
    202,7 KB · Visninger: 86
Den kjolen var virkelig nydelig!! :)

Har myk start boka jeg også. Masse fint inni der! De søte små babysokke/skoene skal ihvertfall lages! :)

Teppe så deilig ut!!! <3
 
Jeg strikker også masse! :) (og hekler litt) Vil vente litt med å lage noe til lille spiren enda, men har flere oppskrifter klare jeg gleder meg til å starte på! :D
Har "Myk start" boka av May B Langhelle hvor jeg har sett meg ut mange fine oppskrifter! Også kommer jeg nok til å strikke en mariusdress i minste str fra Mariusboka.
Tidligere har jeg strikket litt som jeg har gitt bort i gaver, kan virkelig anbefale "lille lerke kjolen" på bildet nedenfor, den er nydelig! Kommer til å strikke den på nytt dersom det blir jente på meg. Kan også anbefale "midtsommer babypledd" fra pickles (http://www.pickles.no/midtsommer-babyteppe) som kosepledd til babyen. Det har blitt favoritteppet til mottakeren jeg strikket det til (jeg strikket i alpakka garn så det ble supermykt).
Åh, der teppet var nyydelig! :)
 
Jeg strikke IKKE masse :p prøvd ,eg på en genser en gang, men kom bare halvveis ;) MEN , mor signe sine baby tepper fra nøstebarn strikker jeg en del av :) Strikker det til veninner som får babyer ;) Begynte på et hvit et rett før positiv test, må jo ha vært skjebnen :p
 
Jeg strikke IKKE masse :p prøvd ,eg på en genser en gang, men kom bare halvveis ;) MEN , mor signe sine baby tepper fra nøstebarn strikker jeg en del av :) Strikker det til veninner som får babyer ;) Begynte på et hvit et rett før positiv test, må jo ha vært skjebnen :p

Vi fikk et sånt et da junior var baby og det ble en favoritt.... Desverre ble det offer for hundelek og bare filler før mor rakk å pakke det unna for godt, så jeg håper virkelig at noen av strikkerne rundt meg kommer med et nytt..... ;-) Selv er jeg kun periodestrikker og har null tålmodighet, så foretrekker små prosjekter, tykt garn og store pinner eller i alle flal prosjekter der det tydelig går fremover......... :p

Denne var det første strikkesettet til junior, og det synes jeg er nydelig.... Strikket av min mor da, ikke meg..... http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b3&d_id=11&lang=no
 
Jeg er skikkelig nybegynner. Har strukket en bukse til dattera mi, snart ferdig med skappelgenser, og har begynt på en bukse står 1 år. Så får vi se:p kan bare strikke rett og vrang :p haha
 
Er ganske nybegynner jeg også, men koser meg veldig med det! Holder på med mariusteppe :)
 
Her er det mamma som strikker alt babytøy. Har 3 guttebarnebarn fra før,så nå håper hun jeg får jente. Har vist mange ting hun klør etter å lage. Veldig greit når jeg bare kan legge inn bestilling. Var veldig søt den kjolen på tråden da. Kansje jeg bestiller den i syrin hvis jente.
 
Ingen strikker, men ganske habil hekler. Akkurat ferdig med et vognteppe til ei veninne :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Jeg strikker :) Begynte når jeg var ferdig med mastergraden, måtte ha noe å fylle kveldene med:p Akkurat jobber jeg med kjørepose til Lille Persille. Siden vi får i september tar det ikke lange tiden før det er veldig praktisk. Er ferdig med armene, så holder på med selve posen nå :)
 
Jeg strikker og hekler:) mulig jeg skal hekle en vognpose om alt går fint denne gangen:)

♡ september 2014 ♡
 
Skal strikke et mor signeteppe i lysegrått:)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Strikker ytterst lite, men har lyst å strikke litt nå i svangerskapet. Tror det å lage noe til den lille er en fin måte å forberede seg på det som skal skje. Tipper både mamma og svigermor kommer til å strikke til babyen, da begge er veldig glad i det, så jeg trenger nok ikke holde på med de mest avanserte prosjektene ;)
 
Nei, men skulle ønske jeg gjorde. Mannens stesøster strikker, så hvis alt går bra med den lille i magen, skal jeg fri til henne om hun kan strikke til den lille babyen! <3
 
Strikker ikke, men har lyst til å lære meg det skikkelig. Men har en flink mamma som strikker. Har fått mange fine ting til guttene. Hun klør nok i fingrene etter å begynne på babystrikk igjen.
 
Back
Topp