Strikkeoppskrifter :)))

http://dalegarn.no/katalog/dg-263-lille-lerke/
Der ser ut til at man kan kjøpe dette fremdeles?

Er det en gratisoppskrift? For da er det greit å dele. :) Det er mht. opphavsrett, slikt som med piratkopiering m.m. at det ikke er tillatt å dele oppskrifter som er å få kjøpt i butikk, men dersom det er en gratis oppskrift som alle kan laste ned gratis på selgerens egne sider, er det selvsagt ok med deling. :)
 
Tror jeg skal prøve meg på den oppskriften :) Finner den nok. Eller så er det ikke så vanskelig å kreere noe selv. Fremgangsmåten er jo litt som skappel genseren vel :)
 
Er det en gratisoppskrift? For da er det greit å dele. :) Det er mht. opphavsrett, slikt som med piratkopiering m.m. at det ikke er tillatt å dele oppskrifter som er å få kjøpt i butikk, men dersom det er en gratis oppskrift som alle kan laste ned gratis på selgerens egne sider, er det selvsagt ok med deling. :)
Jeg har den i print, tyder på at den er lastetned. Men det er sikkert 4 år siden, så hvorvidt jeg har lastet den ned "åpent", om jeg betalte for den, eller fra noen andre som har lagt den ut et sted det kan jeg ikke gå god for..
 
Tror jeg skal prøve meg på den oppskriften :) Finner den nok. Eller så er det ikke så vanskelig å kreere noe selv. Fremgangsmåten er jo litt som skappel genseren vel :)
Ja ganske lik som Skappel mener jeg å huske.. 4 deler, denne med en splitt foran (gjøres jo bare ved å dele stykket på midten, felle av noen masker og strikke hver sin del .. :)
 
Jeg har den i print, tyder på at den er lastetned. Men det er sikkert 4 år siden, så hvorvidt jeg har lastet den ned "åpent", om jeg betalte for den, eller fra noen andre som har lagt den ut et sted det kan jeg ikke gå god for..

Fant den i den linken du sendte fra Dale garn og at den kan hentes ned derfra. Så akkurat denne oppskriften var "innafor". Det er veldig viktig mht. opphavsrett m.m. at man følger reglene på det, man kan faktisk bli anmeldt og bli erstatningspliktig for å dele...
 
Bare til info. Så er det egentlig ikke lov å dele oppskrifter sånn. Mange som gjør det og har selv også kopiert oppskrifter. Men sånn egentlig så er det ikke lov pga. opphavsretten. Er noe annet med gratisoppskrifter.
Den er jo gratis
 
Heia :)

Vil bare tipse dere om at vi har også et Hobbyforum, kanskje dere finner noen flere tråder med oppskrifter der :)
 
Back
Topp