Strikkeoppskrifter :)))

Bolledeig

Flørter med forumet
Høsthjerter 2017
Driver å prøver å lære meg litt annet enn skjerf og pledd. Da er jo babytøy en god start ! Noen som har noen enkle strikkeoppskrifter som du vil dele? [emoji4]
 
a40ded5147fd3038717bf31059e62eb3.png
denne har jeg strikket noen ganger til storesøster. Superlett, og digg.. Vi har brukt dem mye!
 
Last edited:
a40ded5147fd3038717bf31059e62eb3.png
denne har jeg strikket noen ganger til storesøster. Superlett, og digg.. Vi har brukt dem mye! Kan sende oppskrift når jeg kommer hjem, om du vil. Er pt i Italia og har den iiiiikke med meg[emoji12]

Ååh, den var fin!
 
Babytøy er finfint å begynne med, blir fort ferdig [emoji4]

kan jo også anbefale å dra på en garnbutikk og kikke i hefter, de har vanligvis mange ulike vanskelighetsgrader, så da får du noen enkle å starte med og kan evt avansere etterhvert.

http://www.sandnesgarn.no/hefter/1618-baby
F.eks dette heftet har en del koselig, *betyr lett, **middels og ***vanskelig.
Du får kun kjøpe heftet med garn, men det må en jo vanligvis ha likevel (selv om det er fint å bruke restegarn også).
 
Er jo SÅ mye fint til baby man kan strikke/hekle. I tillegg til de tipsene over, så kan du ta deg en tur til nærmeste bibliotek og lån f.eks. "Myk start", "Strikk til dei aller minste nøstebarna" + mange andre fine bøker med oppskrifter på babytøy og utstyr. :)
 
Se også garnstudio.no. Kanskje ikke alt som er like flott som i bøkene, men mye fint og helt gratis. Der finner du også videoer med ulike teknikker og slikt
 
a40ded5147fd3038717bf31059e62eb3.png
denne har jeg strikket noen ganger til storesøster. Superlett, og digg.. Vi har brukt dem mye! Kan sende oppskrift når jeg kommer hjem, om du vil. Er pt i Italia og har den iiiiikke med meg[emoji12]
Å det hadde vært supert [emoji7][emoji7][emoji7]
 
Har strikket djevel-lue på ferie, kan godt dele en veldig enkel oppskrift på denne hvis noen er interssert. Passer godt for nybegynner. :p
 
Har strikket djevel-lue på ferie, kan godt dele en veldig enkel oppskrift på denne hvis noen er interssert. Passer godt for nybegynner. :p
Enkel og nybegynner, høres ut som noe for meg ;)
 
Jeg får mye inspirasjon på instagram. Strikker mye fra ministrikk, guttestrikkeboka, klompelompe, gustavogberta, Sandnes garn har mange fine hefter :)
 
Hei! Må bare spørre - er dette en oppskrift som er å få kjøpt noen steds?

Vil tro de har heftet på Jens Hoff i Trondheim (om jeg husker rett, og du hører til her). Er fra Dale Garn
 
Vil tro de har heftet på Jens Hoff i Trondheim (om jeg husker rett, og du hører til her). Er fra Dale Garn

Ok, da måtte jeg dessverre fjerne oppskriftene du har delt. Det er kun tillatt å dele strikkeoppskrifter som ikke lengre er i salg. :)
 
Back
Topp