Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Spurte min tante som har strikket i alle år, hun forklarte litt, men hva er det du tenker på her? Jeg selv strikker bare rett og vrang så jeg har ikke peiling.
Min tante er kjempe flink hun også, men hun også syns det var vanskelig mtp kast og økning, som du skrev. Hun sier som deg at hvor skjer økningen når man skal legge 2 sammen før og etter ett kast. Hehe. Håper noen andre her har mer peiling altså. Kanskje du må henvende deg til de som har skrevet oppskriften haha![]()
Ikke så god på oppskrifter. Men kan det være du skal lage ett hullmønster?? Mener det stod noe liknende i en oppskrift på noen sokker jeg strikket hvor det skulle være hull til å tre ei snor i...

Det var så liteTusen takk for at du spurte henne ihvertfall
Er ikke første gang jeg har kommet over evnt feil i en oppskrift, så får vel kanskje prøve og feile litt om ingen kommer opp med en logisk forklaring![]()
Du skal øke hver 2. Pinne, og felle hver 4. Da vil du få økning, men bare hver 4. Pinne. Ettersom jeg kan lese. Har ikke prøvd oppskrifta før.
Hm...det kan jo faktisk være logisk jaTusen takk
Uansett så står det jo veldig uklart da syns jeg, siden det står at man skal strikke 2 sm på hver side av kastene, noe som ikke er mulig![]()
Du har sikkert kommet videre nå, men jeg tenker at du sikkert skal strikke to r sammen først, så gjør du ferdig de to kastene og så to r sammen igjen? Kan det stemme? Er sikkert for å ikke få for mye økning, men likevel kunne ha de hullene.
Veldig fin dress, forresten![]()
Jeg er spent på der du skrev om at hele dressen strikkes sammen?Var slik jeg gjorde det ja, og det ser bra ut det
Så nå er jeg godt igang![]()
StiligKastene/økningene gjør så det blir hjørner, som skiller ermer, rygg og fremstykke. Slipper så mye monteringssøm overalt
Eneste søm blir under arm og i slrittet
Vis vedlegget 111956
Fin dressjeg pleier å bare gjøre slik det står og ikke tenke når det blir ulogisk og se om det løsner da
Gøy å slippe å sy så mye i sammen tilslutt da![]()
Stiligskal vise det til min tante. Hun strikker som regel del for del og så monterer
![]()