Strikkeoppskrift

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Kan noen forklare meg denne? Jeg skjønner ikke logikken i oppskrifta, og det gjorde heller ikke min gamle bestemor som har strikka i alle år....

1428682141003.jpg

Spurte min tante som har strikket i alle år, hun forklarte litt, men hva er det du tenker på her? Jeg selv strikker bare rett og vrang så jeg har ikke peiling.

Spurte min tante som har strikket i alle år, hun forklarte litt, men hva er det du tenker på her? Jeg selv strikker bare rett og vrang så jeg har ikke peiling.

Det jeg ikke skjønner her er hvordan jeg kan øke med kast samtidig som jeg skal strikke to sammen på hver side av kastene, siden det er meningen at det totale maskeantallet skal øke.

I denne forklaringen så står det jo mer eller mindre at man skal felle dobbelt så mange masker som det økes med, noe som i seg selv er umulig siden det ikke går an å strikke to sammen på hver side av kastene:p

Har aldri hatt problem med en oppskrift før...hehe

Min tante er kjempe flink hun også, men hun også syns det var vanskelig mtp kast og økning, som du skrev. Hun sier som deg at hvor skjer økningen når man skal legge 2 sammen før og etter ett kast. Hehe. Håper noen andre her har mer peiling altså. Kanskje du må henvende deg til de som har skrevet oppskriften haha o_O

Min tante er kjempe flink hun også, men hun også syns det var vanskelig mtp kast og økning, som du skrev. Hun sier som deg at hvor skjer økningen når man skal legge 2 sammen før og etter ett kast. Hehe. Håper noen andre her har mer peiling altså. Kanskje du må henvende deg til de som har skrevet oppskriften haha o_O

Tusen takk for at du spurte henne ihvertfall:)
Er ikke første gang jeg har kommet over evnt feil i en oppskrift, så får vel kanskje prøve og feile litt om ingen kommer opp med en logisk forklaring:)

Ikke så god på oppskrifter. Men kan det være du skal lage ett hullmønster?? Mener det stod noe liknende i en oppskrift på noen sokker jeg strikket hvor det skulle være hull til å tre ei snor i...

Ikke så god på oppskrifter. Men kan det være du skal lage ett hullmønster?? Mener det stod noe liknende i en oppskrift på noen sokker jeg strikket hvor det skulle være hull til å tre ei snor i...

Ja det blir hull. Det er en dress som strikkes ovenfra og ned hvor både fremstykke, bakstykke og armer strikkes i ett, derfor økning.

Ser slik ut så langt (ene siden)
Skjønner bare ikke hvordan de mener fortsettelsen skal være
1428685767985.jpg

Her er hele dressen
1428685879386.jpg

Tusen takk for at du spurte henne ihvertfall:)
Er ikke første gang jeg har kommet over evnt feil i en oppskrift, så får vel kanskje prøve og feile litt om ingen kommer opp med en logisk forklaring:)
Det var så lite :) lykke til, blir spennende å se det ferdige resultatet :)

Du skal øke hver 2. Pinne, og felle hver 4. Da vil du få økning, men bare hver 4. Pinne. Ettersom jeg kan lese. Har ikke prøvd oppskrifta før.

Du skal øke hver 2. Pinne, og felle hver 4. Da vil du få økning, men bare hver 4. Pinne. Ettersom jeg kan lese. Har ikke prøvd oppskrifta før.

Hm...det kan jo faktisk være logisk ja:) Tusen takk :D

Uansett så står det jo veldig uklart da syns jeg, siden det står at man skal strikke 2 sm på hver side av kastene, noe som ikke er mulig:p

Hm...det kan jo faktisk være logisk ja:) Tusen takk :D

Uansett så står det jo veldig uklart da syns jeg, siden det står at man skal strikke 2 sm på hver side av kastene, noe som ikke er mulig:p

Du har sikkert kommet videre nå, men jeg tenker at du sikkert skal strikke to r sammen først, så gjør du ferdig de to kastene og så to r sammen igjen? Kan det stemme? Er sikkert for å ikke få for mye økning, men likevel kunne ha de hullene.

Veldig fin dress, forresten:)

Du har sikkert kommet videre nå, men jeg tenker at du sikkert skal strikke to r sammen først, så gjør du ferdig de to kastene og så to r sammen igjen? Kan det stemme? Er sikkert for å ikke få for mye økning, men likevel kunne ha de hullene.

Veldig fin dress, forresten:)

Var slik jeg gjorde det ja, og det ser bra ut det:)
Så nå er jeg godt igang;)

Jeg er spent på der du skrev om at hele dressen strikkes sammen?

Kastene/økningene gjør så det blir hjørner, som skiller ermer, rygg og fremstykke. Slipper så mye monteringssøm overalt:)
Eneste søm blir under arm og i slrittet
1428748653872.jpg

Fin dress;) jeg pleier å bare gjøre slik det står og ikke tenke når det blir ulogisk og se om det løsner da;)

Gøy å slippe å sy så mye i sammen tilslutt da;)

Kastene/økningene gjør så det blir hjørner, som skiller ermer, rygg og fremstykke. Slipper så mye monteringssøm overalt:)
Eneste søm blir under arm og i slrittet
Vis vedlegget 111956
Stilig :) skal vise det til min tante. Hun strikker som regel del for del og så monterer :)

Fin dress;) jeg pleier å bare gjøre slik det står og ikke tenke når det blir ulogisk og se om det løsner da;)

Gøy å slippe å sy så mye i sammen tilslutt da;)

Gikk ikke an å gjøre slik det stod, så derfor ble jeg forvirra:p haha
Veldig kjekt:)

Stilig :) skal vise det til min tante. Hun strikker som regel del for del og så monterer :)

Det er det jeg bruker å gjøre og, men det er jo så kjedelig å montere:p helt genialt med denne måten da:D

Den ble kjempefin, så det ser ut som om du har tolket oppskriften riktig hvertfall :D

Back
Topp