Strikkeklubben

Er veldig glad i å strikke. Har strikka jakker, bukser, romperar, heil dress, huer, vottar, sokkar, med ulike fargar, med strukturnønster osv. Så føler eg får til ein del. Men himmel og hav så seint det går!! [emoji28] Brukar lang tid på kvart prosjekt. Strikkar berre når guten søv, men ikkje kvar kveld.
Så eg hiv meg ikkje over alle mulige prosjekt. Føler det må vere noko skikkelig fint dersom eg skal orke å bruke så lang tid på det [emoji23]

Ikkje lagt planar for babystrikk enno. Held på med ei ullbukse til guttungen, som ikkje blir ferdig før vinteren er over [emoji85]
 
Er veldig glad i å strikke. Har strikka jakker, bukser, romperar, heil dress, huer, vottar, sokkar, med ulike fargar, med strukturnønster osv. Så føler eg får til ein del. Men himmel og hav så seint det går!! [emoji28] Brukar lang tid på kvart prosjekt. Strikkar berre når guten søv, men ikkje kvar kveld.
Så eg hiv meg ikkje over alle mulige prosjekt. Føler det må vere noko skikkelig fint dersom eg skal orke å bruke så lang tid på det [emoji23]

Ikkje lagt planar for babystrikk enno. Held på med ei ullbukse til guttungen, som ikkje blir ferdig før vinteren er over [emoji85]

Hehe Ja, enkelte ting tar mye lengre tid enn andre.. jeg holder på med en genser til meg selv, den er sikkert ferdig slik at jeg kan bruke den til høsten igjen! Har ikke mye igjen, men går liksom lei.. Hehe! Nå strikker jeg hentesett til min søster sin lille skatt som er på vei, det går så mye fortere :p
 
Hehe Ja, enkelte ting tar mye lengre tid enn andre.. jeg holder på med en genser til meg selv, den er sikkert ferdig slik at jeg kan bruke den til høsten igjen! Har ikke mye igjen, men går liksom lei.. Hehe! Nå strikker jeg hentesett til min søster sin lille skatt som er på vei, det går så mye fortere :p
Ja, er mykje kjekkare å strikke små søte str. [emoji4] Eg går også fort lei. Strikka mange småplagg parallellt med babyteppet sist [emoji28] et heilt pledd på pinne nr 2 vart ganske så langdrygt![emoji85]
 
Hehe Ja, enkelte ting tar mye lengre tid enn andre.. jeg holder på med en genser til meg selv, den er sikkert ferdig slik at jeg kan bruke den til høsten igjen! Har ikke mye igjen, men går liksom lei.. Hehe! Nå strikker jeg hentesett til min søster sin lille skatt som er på vei, det går så mye fortere :p
Ja, er mykje kjekkare å strikke små søte str. [emoji4] Eg går også fort lei. Strikka mange småplagg parallellt med babyteppet sist [emoji28] et heilt pledd på pinne nr 2 vart ganske så langdrygt![emoji85]
 
Ja, er mykje kjekkare å strikke små søte str. [emoji4] Eg går også fort lei. Strikka mange småplagg parallellt med babyteppet sist [emoji28] et heilt pledd på pinne nr 2 vart ganske så langdrygt![emoji85]

Hehe ja, den ser jeg! Jeg planlegger å strikke babyteppe til knøttet, og det er heldigvis med pinne nr 7! Hehe! Da skal det gå litt fortere.. håper jeg.. de gjenstår egentlig å se... hehe.
 
Før jeg traff mannen min og vi giftet oss, syntes jeg det var så kjedelig at jeg ikke kunne strikke babyklær. Til jeg en dag fant ut at jeg måtte være litt optimistisk, noe som resulterte i at jeg begynte å strikke babyklær til en vakker dag..:)

Nå når jeg oppdaget at jeg var gravid igjen har det kriblet i fingrene etter å strikk. Prøver å strikke litt nøytrale plagg med farger som går til begge kjønn, og håper at det går bra denne gangen. Er i uke 6 nå, så fortsatt lenge igjen! ;)
 
Djevellue/hjelmlue likte jeg veldig godt sist! :)

Hvilken oppskrift bruker du? :) Her har jeg prøvd meg på Gro sin og er veldig fornøyd! Ellers brukt gratis fra nøstebarn med vanlig montering.
 
Jeg had begynte å strikke en grenser til meg. Jeg liker å bli ferdig før jeg begynner ny prosjekt men jeg er for syk å strikker. Bare sover nå jeg kom hjem hehe.
 
Jeg kjøpte denne her om dagen. Trengte litt inspirasjon. [emoji6] Holder foreløpig på med to pledd til den lille. Har aldri strikket babyplagg før så dette blir en ny utfordring. [emoji28][emoji2]
 

Vedlegg

  • 20180226_170450.jpg
    20180226_170450.jpg
    77,8 KB · Visninger: 76
Hvordan går det med alle prosjektene? :-D
 
Jeg er ganske nybegynner, så det får mest i pannebånd og luer! Men nå har jeg fått oppskrift på Kjappstrikka drakt fra Paelas, foreløpig går det greit :cool:
Digger Paelas. Har første boken og strikket en del derfra. (Chunky vesten har vært flittig brukt i snart to år av datteren min på snart 4.) Tror jeg må ha bok nr 2 også.
 
Jeg er togpendler og tar toget ca 50 min. hver dag. Da blir det strikking (hvis jeg har sitteplass.) Strikker også av og til om kveldene hvis jeg får ånda. Nå strikker jeg skjørt til datteren min. Har strikket dette skjørtet til henne før som ble flittig brukt. Nå blir det lilla og en str. større.

https://goo.gl/images/BoUiu9
 
Hvilken oppskrift bruker du? :) Her har jeg prøvd meg på Gro sin og er veldig fornøyd! Ellers brukt gratis fra nøstebarn med vanlig montering.

Jeg har brukt oppskrift fra en bok som heter Myk Start :) Men ser at det ligger mye gratis på nett også!
 
Back
Topp