Strikke tråden

Har du noen tips til YouTubere man kan følge for å lære? Hadde jo vært så kjekt å kunne strikke noe til den lille selv [emoji7]
Sandnes garn har noen videoer som er enkle og forstå [emoji4]
 
Misunner dere som er flinke til å strikke, jeg er helt elendig! Husker fremdeles at læreren strikket FOR MEG på barneskolen, for jeg ble jo aaaldri ferdig.

Jeg begynte å strikke et teppe til førstemann, som hun vokste fra gang på gang før jeg til slutt ga opp. Kanskje jeg skal strikke det ferdig denne gangen her.

Aller helst har jeg lyst til å hekle noen supersøte tøfler til babyen, men jeg kan jo ikke å hekle heller :shy: *ti tommeltotter*
 
Misunner dere som er flinke til å strikke, jeg er helt elendig! Husker fremdeles at læreren strikket FOR MEG på barneskolen, for jeg ble jo aaaldri ferdig.

Jeg begynte å strikke et teppe til førstemann, som hun vokste fra gang på gang før jeg til slutt ga opp. Kanskje jeg skal strikke det ferdig denne gangen her.

Aller helst har jeg lyst til å hekle noen supersøte tøfler til babyen, men jeg kan jo ikke å hekle heller :shy: *ti tommeltotter*
Godt det er flere av oss
 
Har begynt på vinterkongledressen fra klompelompe [emoji4] str 1-3 mnd. Er kjempe glad i å strikke, men tiden strekker ikke helt til [emoji13]
 
Er veldig glad i håndarbeid men strikking er en av de få ting jeg ikke får til... Hver gang jeg prøver meg på en liten firkantlapp blir det bare strammere og strammere og til slutt en trekant![emoji85] Og jeg ender med senebetennelser i hånd og arm... Men ønsker meg veldig et mykt og deilig hjemmestrikket pledd eller kosepose til lille[emoji4] Det blir nok med drømmen[emoji6]
 
Er veldig glad i håndarbeid men strikking er en av de få ting jeg ikke får til... Hver gang jeg prøver meg på en liten firkantlapp blir det bare strammere og strammere og til slutt en trekant![emoji85] Og jeg ender med senebetennelser i hånd og arm... Men ønsker meg veldig et mykt og deilig hjemmestrikket pledd eller kosepose til lille[emoji4] Det blir nok med drømmen[emoji6]
Hvis du får til hekling så er det jo mange lekre heklede tepper til småttisene [emoji7] kan evt. sy på fleece/bomullsstoff eller lignende på vrangsiden f.eks så du får det tett [emoji4]

Et lite tips om du vil prøve deg litt mer på strikking så kan det hende det funker bedre om du velger litt større pinner enn garnet tilsier, så kanskje du får det til likevel! [emoji4]
 
Har lyst til å strikke hentesett og teppe, men har slitt med at fingrene dovner bort litt utover i de forrige svangerskapene. Så må komme i gang snart [emoji28] hvis ikke har jeg litt fra de to forrige som vi kan gjenbruke om fingrene skulle dovne helt! [emoji12]
 
Har strikket et par rumpere, ei bukse og et par tepper :) Blir nok mye mer, men ønsker å vite kjønn før jeg begynner på hentesett ol. :Heartred
 
Jeg strikker mye til vanlig, mest babyklær til barselgaver (Så deilig å strikke smått som går kjapt[emoji1]) Men siden jeg oppdaget at jeg var gravid har strikkelysten helt forsvunnet... Håper den kommer tilbake etter UL. Håper de klarer å se kjønnet sånn at jeg vet hvilke farger og plagg jeg skal strikke[emoji4] Jeg er veldig glad i å strikke rompere, jakker og luer. Blir mest det. Tenkte også strikke et bellateppe når jeg får vite kjønn[emoji4]
 
Jeg skal ha Hjem sett fra Lene Holme Samsøe til hentesett. Hørt at man trenger MANGE tepper, så jeg har planlagt 4 stk i alle fall. Rompere og bleiebukser er genialt!
 
Jeg strikker mye til vanlig, mest babyklær til barselgaver (Så deilig å strikke smått som går kjapt[emoji1]) Men siden jeg oppdaget at jeg var gravid har strikkelysten helt forsvunnet... Håper den kommer tilbake etter UL. Håper de klarer å se kjønnet sånn at jeg vet hvilke farger og plagg jeg skal strikke[emoji4] Jeg er veldig glad i å strikke rompere, jakker og luer. Blir mest det. Tenkte også strikke et bellateppe når jeg får vite kjønn[emoji4]


Jeg og mista helt stikkelyst når jeg ble det. Men kommer nok igjen får jeg håpe
 
Holder på med et hentesett i hvitt, gult og brunt av samme typen som jeg legger ved bilde av her. (Den blå her fikk tantegullet i dåpsgave).
Screenshot_20180211-113313.jpg
Synes det er så gøy å strikke til knøttet! Og har begynt strikkeproduksjonen lenge før vi ble gravide. Har nå 2 tepper, flere lester, votter, luer, genser, kjappstrikkadrakt, tror det er det foreløpig. Strikka masse til tantegullet som vi blir å arve nå og så har knøttet flere ivirge strikkere i familien, er jo så mye fint man kan lage/få i gave!
 
Holder på med et hentesett i hvitt, gult og brunt av samme typen som jeg legger ved bilde av her. (Den blå her fikk tantegullet i dåpsgave).
Vis vedlegget 243492
Synes det er så gøy å strikke til knøttet! Og har begynt strikkeproduksjonen lenge før vi ble gravide. Har nå 2 tepper, flere lester, votter, luer, genser, kjappstrikkadrakt, tror det er det foreløpig. Strikka masse til tantegullet som vi blir å arve nå og så har knøttet flere ivirge strikkere i familien, er jo så mye fint man kan lage/få i gave!
Så flott
 
Har ikke startet ennå men planlagt hva jeg skal strikke og spurt min mor om å strikke et sett for meg
 
Er det noen som har tips til hvor jeg kan finne fine oppskrifter som er enkle for nybegynnere? F.eks et teppe? Det som ble postet bilde av lengre opp var sykt fint!
 
Er det noen som har tips til hvor jeg kan finne fine oppskrifter som er enkle for nybegynnere? F.eks et teppe? Det som ble postet bilde av lengre opp var sykt fint!

Jeg synes feks klompelompe sine hefter og bøker er veldig enkle og fine. Der er det nummerert etter vanskelighetsgrad [emoji4]
Hekling er også enkelt å bruke for å lage pledd [emoji4]
 
IMG_3977.JPG

Heklet dette til tantebarnet mitt [emoji4] willow ruter (gratis oppskrift på drops.no)[emoji4] kjempe fint og kjempelett. Og man kan variere med farger og mønster i det uendelige [emoji4]
 
Last edited:
Jeg har to Klompelompebøker og tenkte å se om jeg får til å strikke noe etterhvert som formen forhåpentligvis blir bedre [emoji1] Har ikke strikket mye, men får til basics [emoji5]

Jeg er veldig kresen på garn og bruker kun det som er foreslått i oppskriften foreløpig, og da lurer jeg på; hvor på nett kan jeg bestille de kjente garnmerkene til en rimelig penge? [emoji4]
 
Back
Topp