Strikke til den lille? Inspirasjon

kujenta

Forelsket i forumet
Andre enn meg som liker å strikke og har strikkeplaner? Tenkte vi kunne ha en inspirasjonstråd der vi viser hva vi har tenkt å strikke og ferdige ting til de små?
 
Å ja masse planer :D jeg skal ihvertfall strikke vognpose og kjørepose til skatten :) og selvfølgelig hentesett, men ikke bestemt meg for hvilket enda :)Endelig kan jeg bruke hentesett for begge gutta er født i juni og det var kjempe varmt på den tiden :)
 
Jeg har hatt strikkedilla i mange år, og har maaasse babyklær på lager. Mye ullklær, bilstolpose, pledd osv.
Har alltid tenkt at når jeg blir gravid selv (det tok jo noen år) så kom lysten til å eksplodere! Men nei...

Jeg er møkk lei, og mangler inspirasjon. Men gleder meg til å vite kjønn, har et lite håp om at gnisten tennes igjen da ;)
 
Her blir det vingleteppe strikket av meg ;)
Og snorkedress fra en av mine tanter ;) (begge er pickles)

Og mamma får æren av å strikke hentesettet :)
 
Jeg begynte nettopp på en kofte til meg selv og må nok bli ferdig med det egostrikket først. Men det er så mye gøyere å strikke til minier. Mye større framgang da.

Begynte på et teppe før MA forrige graviditet. Må gjøre ferdig det også. Det er bomull/ull og var perfekt til mai-baby, men kanskje ikke like ideelt til februar.

Ellers er jo kjørepose og vognpose et must. Et godt ullteppe og fine hentesett og klær.

Fordelen med februarbaby er at det er behov for ull og strikk.

Vil gjerne se bilder om dere har noe dere liker.
 
Jeg har hatt strikkedilla i mange år, og har maaasse babyklær på lager. Mye ullklær, bilstolpose, pledd osv.
Har alltid tenkt at når jeg blir gravid selv (det tok jo noen år) så kom lysten til å eksplodere! Men nei...

Jeg er møkk lei, og mangler inspirasjon. Men gleder meg til å vite kjønn, har et lite håp om at gnisten tennes igjen da ;)
Kjenner gnisten er litt så som så her også. Har strikket mye til tantebarn og venninnebarn i det siste.

Rart å begynne å strikke til meg selv. Iallefall sånne ting.. blir nok mer gira når d endelig går opp for meg at jeg skal bli mamma...
 
Her skal det strikkes masse. Men... har så mye annet liggende som må bli ferdig først. Tror jeg venter til etter ultralyd. Artig å vite hvilken farge man kan strikke i synes jeg
 
Denne vil jeg følge med på! Elsker strikkeklær. Men har ikke tålmodighet selv.. Så overlater glatt den jobben til mamma
 
Skal strikke en dress værtfall :) må bare vente og se hvilke farger :)
 
Her må jeg følge med.
Jeg har begynt på et teppe, for det får jeg visst aldri nok av. Hentesett venter jeg med til etter vi forhåpentligvis vet kjønn;)
 
Strikkedilla selv :) Prøvde i 10 måneder før spira satt, så har rukket å strikke litt allerede. Har funnet et nydelig hefte, så blir mange prosjekter fremover. Dette holder jeg på med nå:

ImageUploadedByBV Forum1436216408.503110.jpg
 
Forrige svangerskap lærte jeg meg å hekle, nå vil jeg lære meg å drikke (øøh STRIKKE - f.u. Autocorrect)

Heklet et utrolig deilig bomullspledd til jenta mi født i april, det passet perfekt på sommeren da ull ble for varmt. Skal bruke samme garnet nå tenkte jeg, men venter til vi vet kjønn tror jeg
 
Elsker å strikke!! Får se hva der blir til denne gangen, strikket noen tepper sist... Har veldig lyst på strikket vognpose, men spørs om det blir et prosjekt for min mor! Og så kommer det litt an på hvor følsom denne nesa bestemmer seg for å være! Fikk ferdig et prosjekt i dag,med nød og neppe! Fremover blir det strikk med bomullsgarn som garantert ikke lukter Sau!!
 
Tenkte jeg skulle strikke en dress. Men har mange i familien som strikker, så går ut fra at det ikke blir lite. Har fått streng beskjed fra mamma om at jeg ikke må strikke babyteppe :p
 
Er det noen som vet om ENKLE ting jeg kan klare å strikke til mini?
Jeg klarer bare å strikke rett, vrangt. Klarer ikke å bytte farger, og klarer ikke å plukke opp masker, klarer ikke å "kun strikke over noen av maskene". Det jeg har strikket før er typisk skjerf, sånne tøfler man syr sammen, votter og sitteunderlag. Strikket en skappelgenser med MYE hjelp, og resultatet ble så som så.

Kjøpte meg den boken "Myk start" - men jeg ser at der også er det mye sånn, plukke opp masker og "strikk kun over de 10 midterste maskene.." opplegg. Er det noe enkelt enkelt jeg kan lage som blir fint? =)
 
Er det noen som vet om ENKLE ting jeg kan klare å strikke til mini?
Jeg klarer bare å strikke rett, vrangt. Klarer ikke å bytte farger, og klarer ikke å plukke opp masker, klarer ikke å "kun strikke over noen av maskene". Det jeg har strikket før er typisk skjerf, sånne tøfler man syr sammen, votter og sitteunderlag. Strikket en skappelgenser med MYE hjelp, og resultatet ble så som så.

Kjøpte meg den boken "Myk start" - men jeg ser at der også er det mye sånn, plukke opp masker og "strikk kun over de 10 midterste maskene.." opplegg. Er det noe enkelt enkelt jeg kan lage som blir fint? =)

Mor Signe teppet er bare rette masker. Fram og tilbake.
Eller så finnes det ett hjerteteppe som strikkes i en farge, med hjerter strikket i vrangmasker.
Kan prøve å finne mønster på det når jeg har tilgang til pc ;)

Men i den myk start boka er det en lue som er ganske enkel, djevellua eller noe. Var mitt første prosjekt som ikke var skjerf ;)
 
Back
Topp