Strikke til den lille? Inspirasjon

Før jeg fant ut at vi skal ha smått strikka jeg en genser, en jentejakke, en osloanorakk og to kjappstrikkadrakter. Nå de siste ukene har det blitt en Marius, en osloanorakk til, en shorts og en dress. Starta på hentesettet i går kveld :) svigermor har store planer om å strikke masse sokker til den lille, og teppe (Marys royale svøb) får jeg hos ei venninne som ville strikke det for meg :)
 
Mor Signe teppet er bare rette masker. Fram og tilbake.
Eller så finnes det ett hjerteteppe som strikkes i en farge, med hjerter strikket i vrangmasker.
Kan prøve å finne mønster på det når jeg har tilgang til pc ;)

Men i den myk start boka er det en lue som er ganske enkel, djevellua eller noe. Var mitt første prosjekt som ikke var skjerf ;)

Ja, djevellua har jeg faktisk sett! :) Men synes ikke den er så søt? :O
 
Har noen uferdige prosjekter fra før forrige graviditet som jeg kan fullføre. Blant annet en nydelig omslagsjakke i rillestrikk i blå silke/alpakka (Nøstebarn), den mangler bare pynt. Har og lyst til å lage Nøstebarn-heldress i 2tråds garn, men i strl 6-12 mnd.

Sist lagde jeg blant annet et stort Mor Signe-teppe i hvitt med beige heklekant - utrolig kjedelig, men det er så lett og luftig og varmt. Lager samme til svigerinne nå, på skrå med hullrad, støvgul alpakka.

Dersom vi ser på OUL at det blir jente er det mange vester, tunikaer og kjoler jeg har lyst til å lage.
 
Jeg synes djevellua er fin når den sitter på - og så er det et poeng at den nettopp sitter så godt på, ikke alle babyluer som gjør det. Går an å ha striper i hvis man vil og - og strikke "motsatt vei", men ikke fullt så enkelt da.
 
Syns heller ikke den er spesielt søt alene, men har fått bestilling på den fra alle jeg kjenner som har fått barn, så jeg tipper den sitter veldig godt på hodet til babyen ;)
Djevelluer er supre på hodene til babyene;)
 
Jeg venter til etter OUL før jeg begynner å strikke noe tenker jeg.
Jeg strikket to pledd i forrige svangerskap, og de er like fine ennå. Ønsker å strikke noen småplagg også, men er praktisk å vite kjønnet først.
 
Er det noen som vet om ENKLE ting jeg kan klare å strikke til mini?
Jeg klarer bare å strikke rett, vrangt. Klarer ikke å bytte farger, og klarer ikke å plukke opp masker, klarer ikke å "kun strikke over noen av maskene". Det jeg har strikket før er typisk skjerf, sånne tøfler man syr sammen, votter og sitteunderlag. Strikket en skappelgenser med MYE hjelp, og resultatet ble så som så.

Kjøpte meg den boken "Myk start" - men jeg ser at der også er det mye sånn, plukke opp masker og "strikk kun over de 10 midterste maskene.." opplegg. Er det noe enkelt enkelt jeg kan lage som blir fint? =)


http://aneskreative.blogspot.no/2012/06/oppskrift-pa-hjerteteppet.html

her kan du få tak i oppskrifta på hjerteteppet jeg nevnte. Kun rette og vrange masker gir et helt fantastisk nydelig teppe ;)
 
Her er teppet jeg strikker, bare i en lysere gråfarge;
ImageUploadedByBV Forum1436295489.148326.jpg
 
Åh sukk er så mye fint og helt uoverkommerlig! Hehe! Jeg er ikke veldig strikkekyndig. Begynte på jakke for 1 år siden som fremdeles ligger i skuffen :p
 
Har begynt på et Mor Signe-teppe.

-gjUj0t-Ce7enrJX6HPBLckFa0gXal3gmzuibAoLku2S50FmyFW7exjyMwpH9qrtuqyORlEWYlEfek6LL2b2K5BdEabkslC8HRSPo6VWn3qbNVUsYqCxqx0oZsv-I0YrwHPyQok
 
13b62ef4aa8037ab12cd595bce5a5766


Min beste venninne holder på med dette til meg
 
Jeg strikker sokker til mannen. Så fort vi får vite kjønn på den lille blir det bare strikking til den, så må strikke opp et lager med sokker til vinteren.
 

Vedlegg

  • 1436618329005.jpg
    1436618329005.jpg
    90,2 KB · Visninger: 20
Back
Topp