Strikke til babyen

gulleliten2012

Forelsket i forumet
Orker ikke å finne frem håndarbeidstråden vi har.

Men jeg har veldig lyst til å strikke noe fra en av klompelompebøkene, men siden babyene våres kommer juni/juli/august så er det jo varmt.

Hva gjør dere? :)
 
Strikke det til når det blir kaldt?:p
Jeg strikker ikke, men bare måtte kjøpe ett strikkesett med mummi på:p
Den er str 3-6mnd så får brukt det litt:D
 
Nr 1 og 2 hadde begge strikka hentesett, å nå har jeg lært å strikke selv så vil gjøre det. Men er jo mest sannsynlig veldig varmt da så kan ikke ta den stakkars babyen i noe likt som de hadde når begge er høstbarn :p

Skal strikke litt til vinteren igjen i større str :)
 
Går jo fint å strikke i babybomull? En søt romper eller noe slikt?:)
 
Jeg skal i allefall strikke en av selvbuksene i den nye klompelompe boken, men kommer til å strikke 3 mnd.

Så tenker jeg at det kan vete greit å ha en jakke og kanskje til og med en bukse til de første mnd. Vi bor på Vestlandet så noe varm sommer er ikke selvsagt :)
 
Vi brukte mye strikk til eldste, selv på sommeren. Jeg liker ull, jeg. Så denne lille skatten kommer til å få strikkerompere og strikkeshortser til sommeren. En strikkejakke er uansett godt å ha, på ettermiddager/kvelder er det jo kaldt uansett. Pluss- får vi en sommer som i fjor er det helt innafor med både bukser og strikkejakker. Greit med litt størrelse på strikket uansett, typ 3 mnd. Syns strikketøy holder seg så godt i størrelsen veldig lenge, passer så lenge liksom :)
 
Jeg tenker at en jakke bør de vell kunne ha uansett. Og disse rumperne, og gjerne ei bukse osv:p nå bor vi i nord da, så det kan være kjøligere her.. men samtidig så blir jeg så usikker:p har lyst på det strikkasettet i førsteboka? i str 3-6 mnd, men jeg tror jeg skal få søstra mi til å steikke det for meg:)
 
Strikker litt større størrelser slik at det kan passe en stund:) ulike typer garn. Har strikket en liten jakke, og nå holder jeg på med bukse og lue.
 
Da blir det masse (forhåpentligvis) strikking til bamsemomsen! Funnet to sett i nye klompelompeboka, gleder meg til å få vite kjønnet så jeg kan begynne :D
 
Vi er har vel ikke de varmeste sommerene å skryte av på mange år syns jeg, og ull har en unik egenskap og egner seg godt i mang slags vær, de små skal uansett ikke være i sola, og er det kjølig, så er det kaldt i skyggen. Jeg bruker egentlig ull året rundt, så noe tynn merino er i mine planer;) event. Ull/silke blanding :)
 
Jeg har fått anbefalt av "strikkedamene" på jobben at ull er gull uansett! De er både erfarne strikkere og mødre så jeg strikker bare i ull, på de varmeste dagene bruker en ikke strikka tøy uansett :)
 
Jeg har 2 vennepar som og venter baby, så jeg rekker ikke strikke noe annet enn babytepper som de skal få.

Min mor skal strikke teppe for meg, også tror jeg svigermor kommer til å strikke ett sett, ihvertfall om det blir jente :p hun har veldig lyst å strikke en rosa kjole :p
 
Jeg kan ikke strikke, og ikke kan noen i nærmeste familie heller :grumpy: Heldige dere som kan strikke:)
 
Veldig enkelt å lære seg. Har ei venninne som ikke kunne, men ble en reser pga videoer på nett:):):)
Nei det er det ikke, bare tull! Mamma har prøvd med meg mange ganger, jeg blir helt svett i ørene med en gang hun begynner å fortelle meg hva jeg skal gjøre :hilarious: Så jeg har sagt at jeg skal lære meg det innen jeg få barnebarn, frem til da må bare hun strikke :p
(Har forresten også en venninne som har lært det via nett...;))
 
Jeg strikker bodyer i tynn babyull. Fant en supersøt gratisoppskrift på nettet, og strikker i jordfarger siden jeg ikke vet kjønnet.

Den jeg holder på med nå er uten ermer så tror den vil egne seg godt for sommerbaby:flower
 
Svigermor strikker hentesett i bomull siden det forhåpentligvis er varmt, mamsen min strikker vognteppe, jeg har strikka tykt og deilig leketeppe/lappeteppe som luner når minsten er på golvet.. Holder på med "ullfu" (ullbukse) som vi sier hjemme på Sørlandet nå, og strikker i str 6 mnd så det skal passe til vinteren. Ser for meg å strikke hovedsaklig i str 3-6 mnd så det passer til høst og vinter, det er så masse nydelig strikk til disse små!:love7
 
06de6554967449052b220e4ba0406936.jpg


Holder på med dette vognteppet :)
 
Back
Topp