Strikke-, søm- og hekletråden!

Bestilte sju nøster i hvitt jeg også nå! :happy: Må vel kjøpe boka også, så jeg får tak i oppskriften! Ministrikk har masse fint da, så vil gjerne ha boka uansett :)

Hurra, det blir nok superfint! Ja, mye fint i den. Knapper bak står også på listen min :happy: Kjøpte faktisk de fleste oppskriftene fra ministrikk for noen år siden, men kjøpte alikevel boken, den er så fin :happy:
 
Ellens hentesett er så nydelig! Tenkte å strikke det i en kjønnsnøytral farge, kanskje kitt, i minste størrelse. Og en ankersdrakt eller sundaydrakt. Petiteknit har så mye lekkert! Til eldste fikk vi et nøstebarnteppe som har vært veldig mye brukt. Så jeg må nok strikke et til lille også. Jeg synes baby boho er fint, men litt upraktisk? Ser for meg å tvinne løs «hullene» fra små fingre. Ellers venter jeg litt og ser an kjønn, er mye å arve også og mye barnehagestrikk som bør prioriteres først :p
 
Ellens hentesett er så nydelig! Tenkte å strikke det i en kjønnsnøytral farge, kanskje kitt, i minste størrelse. Og en ankersdrakt eller sundaydrakt. Petiteknit har så mye lekkert! Til eldste fikk vi et nøstebarnteppe som har vært veldig mye brukt. Så jeg må nok strikke et til lille også. Jeg synes baby boho er fint, men litt upraktisk? Ser for meg å tvinne løs «hullene» fra små fingre. Ellers venter jeg litt og ser an kjønn, er mye å arve også og mye barnehagestrikk som bør prioriteres først :p

Fnis, det med små fingre og hullete teppe har ikke jeg tenkt på :hilarious: Men det er så fint at det får være til pynt om det blir ett problem. :D Marys royale svøb og bellateppe er også SÅ fine, men hallo strikkekondis!

Petiteknit har så mye fint ja! Og heldig som kan få arve mye da :)
 
Har strikket en jakke i kjønnsnøytralt, gleder med til å sy, men må bare få bekreftet kjønn først :hilarious: (og ikke minst få enda sterkere positiv test:angelic:)
 
Ellens hentesett er så nydelig! Tenkte å strikke det i en kjønnsnøytral farge, kanskje kitt, i minste størrelse. Og en ankersdrakt eller sundaydrakt. Petiteknit har så mye lekkert! Til eldste fikk vi et nøstebarnteppe som har vært veldig mye brukt. Så jeg må nok strikke et til lille også. Jeg synes baby boho er fint, men litt upraktisk? Ser for meg å tvinne løs «hullene» fra små fingre. Ellers venter jeg litt og ser an kjønn, er mye å arve også og mye barnehagestrikk som bør prioriteres først :p

Ellens hentesett i lerke kitt er nydelig!

Og baby bohem er mer til pynt ja :p
 
Fnis, det med små fingre og hullete teppe har ikke jeg tenkt på :hilarious: Men det er så fint at det får være til pynt om det blir ett problem. :D Marys royale svøb og bellateppe er også SÅ fine, men hallo strikkekondis!

Petiteknit har så mye fint ja! Og heldig som kan få arve mye da :)

Man kan jo strikke flere tepper :angelic:
 
Har begynt på Skatten babyteppe fra Klompelompe i hvitt. Deretter skal jeg strikke dåpskjole. Når den er ferdig, rekner jeg med at vi har fått vite kjønnet så da kan jeg strikke vanlige klær❤️
 
Har begynt på Skatten babyteppe fra Klompelompe i hvitt. Deretter skal jeg strikke dåpskjole. Når den er ferdig, rekner jeg med at vi har fått vite kjønnet så da kan jeg strikke vanlige klær❤️

Imponerende at du skal strikke dåpskjole! Har du bilde av modellen? :)
 
Har begynt på Skatten babyteppe fra Klompelompe i hvitt. Deretter skal jeg strikke dåpskjole. Når den er ferdig, rekner jeg med at vi har fått vite kjønnet så da kan jeg strikke vanlige klær❤️

Wow, sier meg enig med Piana, dåpskjole er imponerende å begi seg ut på! :gen014
 
Jeg begynte på lappeteppe til fremtidig barn da jeg var 16:hilarious: blitt ganske stort og fint nå:shy: har også heklet ett par babytepper som ikke er like tykke som lappeteppe:hilarious: er ikke uten grunn at samboer bare kaller meg for hjørdis:shy::rolleyes:
 
Åååh denne gangen skaaaal jeg lære meg/orke å strikke noe! Third time is the charm?:hilarious:
Siste unge, siste mulighet til å strikke noe til sin egen baby.
 
Åååh denne gangen skaaaal jeg lære meg/orke å strikke noe! Third time is the charm?:hilarious:
Siste unge, siste mulighet til å strikke noe til sin egen baby.

Mitt beste tips er å begynne med noe kjapt og enkelt! Klompelompe har markert vanskelighetsgrad på sine oppskrifter, kanskje noe derfra? :)
 
Jeg har fått Ministrikkboka i hus nå, og det er jo sååå mye fint! Og så strikker jeg Holly-kysa i gave til noen nye babyer jeg kjenner, og den er også helt nydelig. :Heartred Må kanskje lage en til meg selv også :angelic:
 
Jeg har fått Ministrikkboka i hus nå, og det er jo sååå mye fint! Og så strikker jeg Holly-kysa i gave til noen nye babyer jeg kjenner, og den er også helt nydelig. :Heartred Må kanskje lage en til meg selv også :angelic:

Hurra, det er så mye fint i den ja :D Eneste jeg sliter litt med er å treffe strikkefastheten til ministrikk. Føler de strikker så løst, jeg må opp flere pinnestørrelser for å treffe. Ikke at det er så vanskelig altså, men strikkeprøver er ikke det jeg liker best :hilarious:

Hollykysen er nydelig! Den står på min (eviglange) liste også :gen014
 
Mitt beste tips er å begynne med noe kjapt og enkelt! Klompelompe har markert vanskelighetsgrad på sine oppskrifter, kanskje noe derfra? :)
Ja jeg har bladd litt i boka, såå mye fint ❤️ Begybte med et teppe til førstemann men det ble for kjedelig og langdrygt.:joyful:
 
Jeg også gleder meg til å begynne, men klarer ikke helt å begynne før jeg er tryggere på mageboer! Men det blir koselig å pusle med dette utover høsten:happy:

blir hvertfall et teppe og noen små plagg, men klarer nok ikke å sette i gang med noen kjempestore prosjekter med en allerede travel hverdag;)
 
Back
Topp