Strikke-, søm- og hekletråden!

Piana

Gift med forumet
Assistert-jentene
Marshmallows2021
Maiskolbene 2023 :-)
...og øvrig håndarbeid! :joyful:

Så ut som det var mange som ønsket seg en strikketråd, så her er en! :) Her kan vi dele alt om babystrikk og annet håndarbeid!

Flere som klør i babystrikkefingrene? :love7
 
Jeg begynte på et Marius vognteppe, men så angret jeg meg og la det bort jeg tør ikke før vi vet at det går veien
 
Jeg begynte på et Marius vognteppe, men så angret jeg meg og la det bort jeg tør ikke før vi vet at det går veien

Tør ikke helt å begynne å lage noe jeg heller ennå, men synes det er koselig å se på ting og drømme litt! Strikker uansett lite om sommeren, men i år er det jo ekstra mye strikketid så burde kanskje revurdere.. Når tror du at du vil tørre å begynne på noe da?
 
Jeg gleder meg til å strikke til små igjen og ikke bare mine 2 gutter ;) men vil vente til jeg har sett liv på ultralyd :)
 
Tør ikke helt å begynne å lage noe jeg heller ennå, men synes det er koselig å se på ting og drømme litt! Strikker uansett lite om sommeren, men i år er det jo ekstra mye strikketid så burde kanskje revurdere.. Når tror du at du vil tørre å begynne på noe da?
Skal på ultralyd fredag, ser alt ok ut kommer jeg til å begynne med strikking :greet015 hva med deg? Vet du hva du vil strikke først?
 
Skal på tul på fredag og er alt fint da begynner jeg å strikke:) har allerede sett litt på oppskrifter på hentesett og vogntepper. Liker godt klumpelompe. Tenkte strikke et yndig hentesett også:happy:
 
Jeg gleder meg veldig til å sy babyklær! Starta å sy klær til guttungen da han var rundt 1,5 år, og har sydd ganske mye til han. men ikke i de minste str.

Ellers skal jeg strikke også, men vet ikke helt hva. Regner med å lage nytt hentesett, så de får ett hver. Mamma strikker masse, så vi har veldig mye ullklær og tepper allerede. det blir evt noe jenteklær om det blir jente nå :Heartpink

Har strikka et par dyr, kanskje lage en uro?? :D
 
Hihi bare jeg som ikke ventet til TUL altså? Har begynt på en liten romper :happy: Har også sydd litt :happy::Heartred
 
Jeg hadde nok begynt med noe smått hvis jeg ikke hadde hatt 5 prosjekt på gang allerede :angelic: må nok bli ferdig med noen av dem før jeg begynner :happy3
 
Jeg fikk ett lite innfall over meg når hele Norge var koronastengt. Da sydde jeg en heldress og ett babynest. Men så stoppet det igjen og har ikke sydd noe mer siden da. :)
 
Skal på ultralyd fredag, ser alt ok ut kommer jeg til å begynne med strikking :greet015 hva med deg? Vet du hva du vil strikke først?

Begynner kanskje så smått etter TUL jeg også.. Vet ikke helt hva jeg skal begynne med enda, kanskje en omslagsrillejakke fra Paelas? Den ser fin ut :) Og et babyteppe, babo boho fra Ministrikk har jeg sett litt på. Og et hentesett, og noen bodyer og rompere.. haha, ja det baller på seg!

Skal på tul på fredag og er alt fint da begynner jeg å strikke:) har allerede sett litt på oppskrifter på hentesett og vogntepper. Liker godt klumpelompe. Tenkte strikke et yndig hentesett også:happy:

Det hentesettet var kjempefint! :)
 
Begynner kanskje så smått etter TUL jeg også.. Vet ikke helt hva jeg skal begynne med enda, kanskje en omslagsrillejakke fra Paelas? Den ser fin ut :) Og et babyteppe, babo boho fra Ministrikk har jeg sett litt på. Og et hentesett, og noen bodyer og rompere.. haha, ja det baller på seg!

Ååå omslagsjakken fra Paelas og baby boho blanket står på min liste også :) Har kjøpt hexa på salg til teppet, det er jo så dyrt det garnet ;)
 
Ååå omslagsjakken fra Paelas og baby boho blanket står på min liste også :) Har kjøpt hexa på salg til teppet, det er jo så dyrt det garnet ;)

Åh, lurt! Fant det på salg på nett jeg også nå, tror jeg skal slå til! Man trenger 6 nøster?
 
Åh, lurt! Fant det på salg på nett jeg også nå, tror jeg skal slå til! Man trenger 6 nøster?

Lurt :) Har ikke oppskriften her jeg er nå, men ser på ravelry at noen skriver at de har brukt 6 nøster og noen 7 nøster. Selv har jeg kjøpt 7 nøster (sjekket bestillingen min) :):)
 
På min liste har jeg også pelle kanin seleshorts
Det er en dame på en av disse strikkesidene på fb som perler div pynt, som en ballong eller iskrem, og en ny pelle kanin seleshorts til hver "merkedag", typ 4 uker, 8 uker osv.
Litt cheesy, men jeg er fristet til å gjøre det samme
 
På min liste har jeg også pelle kanin seleshorts
Det er en dame på en av disse strikkesidene på fb som perler div pynt, som en ballong eller iskrem, og en ny pelle kanin seleshorts til hver "merkedag", typ 4 uker, 8 uker osv.
Litt cheesy, men jeg er fristet til å gjøre det samme

Høres søtt ut synes jeg :) Må være lov å være litt cheesy!
 
Lurt :) Har ikke oppskriften her jeg er nå, men ser på ravelry at noen skriver at de har brukt 6 nøster og noen 7 nøster. Selv har jeg kjøpt 7 nøster (sjekket bestillingen min) :):)

Bestilte sju nøster i hvitt jeg også nå! :happy: Må vel kjøpe boka også, så jeg får tak i oppskriften! Ministrikk har masse fint da, så vil gjerne ha boka uansett :)
 
Back
Topp