Strikke jenter !


Her er settet jeg strikka til første mann :) Strikka det helt nøytralt så jeg slipper å stresse med å strikke hente sett denne gangen :) Ellers har vi bestemødre som elsker å strikke, så her er det fult opp med strikka klær! Har Marius sett til sønnen som han har brukt i vinter sammen med bukse strikket i rett og vrang ---> fantastisk plagg :)
 


*Belle* skrev:
Marius settene er jo så fine, de går aldri ut av mote :)

Monsterbuksene er også tøffe. Ser det er mange som strikker de om dagen :) Jeg må strikke mere ulltøy til sønnen min på 2 år. Jeg får aldri nok ull til ungene :) Har lyst til å prøve meg på monster bukse i løpet av året, men har faktisk aldri strikket bukser tidligere ;)

Monsterbukser er kjempe lett! :) Jeg har strikket 4 eller 5 :P har kommet ut av tellingen,.. men må lage en til lillemor til vinteren ;) HUn har også marius heldress som min søster har strikket til henne :) 

 


nr2imars2013 skrev:


*Belle* skrev:
Marius settene er jo så fine, de går aldri ut av mote :)

Monsterbuksene er også tøffe. Ser det er mange som strikker de om dagen :) Jeg må strikke mere ulltøy til sønnen min på 2 år. Jeg får aldri nok ull til ungene :) Har lyst til å prøve meg på monster bukse i løpet av året, men har faktisk aldri strikket bukser tidligere ;)

Monsterbukser er kjempe lett! :) Jeg har strikket 4 eller 5 :P har kommet ut av tellingen,.. men må lage en til lillemor til vinteren ;) HUn har også marius heldress som min søster har strikket til henne :) 




Må prøve det etterhvert jeg også :)
 
Jeg har også lyst til å strikke monster bukse!
Noen som har en bra oppskrift? :D
 


Muma skrev:

Her er settet jeg strikka til første mann :) Strikka det helt nøytralt så jeg slipper å stresse med å strikke hente sett denne gangen :) Ellers har vi bestemødre som elsker å strikke, så her er det fult opp med strikka klær! Har Marius sett til sønnen som han har brukt i vinter sammen med bukse strikket i rett og vrang ---> fantastisk plagg :)


Så fint det er settet er :) Er så lurt å strikke i nøytrale farger, spesielt hvis man har planer om flere. :)
 


Denne dressen har jeg lyst til å strikke. Og selbu votter med samme mønster :) Regner med at jeg strikker den i lysgrå og hvit. Men så kommer det store spm. Str er i 0-3 mnd og 6-9mnd.. Siden jeg har termin i begynnelsen av mars, så bør vel jeg strikke den i den minste str, ikke sant?? Jeg har to barn fra før, begge født tre uker før termin, og begge var 46 cm lange.. 
 


Lykkeligmor10 skrev:
Jeg har også lyst til å strikke monster bukse!
Noen som har en bra oppskrift? :D


Jeg fannt ingen oppskrifter som jeg syntes ble bra, og ville ha tjukkere garn for å få en tjukkere bukse og for at det skulle være lettere og gå fortere å strikke :)
Hvis du googler monsterbukse opskrift finner du en del.. men jeg kan gjøre min oppskrift ferdig og dele den hvis du vil ha? Er strikket på pinne 3,5 og 4 med viking alpkka..

Eller er det kanskje noen andre som har en bra oppskrift?
 


bibibi skrev:


Lykkeligmor10 skrev:
Jeg har også lyst til å strikke monster bukse!
Noen som har en bra oppskrift? :D


Jeg fannt ingen oppskrifter som jeg syntes ble bra, og ville ha tjukkere garn for å få en tjukkere bukse og for at det skulle være lettere og gå fortere å strikke :)
Hvis du googler monsterbukse opskrift finner du en del.. men jeg kan gjøre min oppskrift ferdig og dele den hvis du vil ha? Er strikket på pinne 3,5 og 4 med viking alpkka..

Eller er det kanskje noen andre som har en bra oppskrift?

Jeg også kunne tenkt meg den :) Hvor har du kjøpt viking garnet forresten??
 
Så flinke dere er Jeg strikker en del, men etter så laaaang prøveperiode mistet jeg litt motet, har holdt på med en nøstebarndress i over ett år nå, men er endelig igang igjen nå som jeg fikk positiv test. Gav meg litt motivasjonen tilbake. Den er i litt jentefarger blå-lilla og rosa, men lager vel en ny om det viser seg å bli en gutt isteden. Dressen jeg holder på med var egentlig en gave, men kansje den er noe jeg kan få bruk for selv - krysser fingrene for det. Elsker forresten pickles oppskriftene, der har de også mange fine garnpakker med fargekombinasjoner. Ellers bruker jeg for det meste oppskrifter fra Drops, Myk Start boka og Nøstebarn boka og enderer litt på farger etter hva jeg selv liker. De fleste gavene jeg har laget har jeg strikket i unisex farger, havgrønt, brunt, offwhite, blått og grått. Nå klør strikkefingrene for å komme skikkelig i gang å produsere nyttige og søte plagg til min egen spire.
 
Back
Topp