Strikke jenter !

Mrs.J

Elsker forumet
Hei! Ser det er en noen av dere som strikker. Hva driver med om dagen da?
Akkurat nå driver og strikker selbu votter. Og så er jeg nettopp ferdig med å strikke tova tøfler til alle nieser og nevøer de skal få til jul :) 
 
Holder faktisk på med et babyteppe :P Til en kollega :P Hadde jeg vist at jeg skulle bli gravid selv hadde jeg ikke giddet :P hahaha :) Holder også på med to gensre til meg selv og et heklet babyteppe til en venninne :P Har alltid mange baller i luften kan man si :P og blir ikke så mye tid til strikking på dagen nå som mini akkurat har lært seg å gå :) Så blir kun litt på kvelden de kveldene jeg orker.. er så sykt trøtt for tiden :P 
 
Jeg har aldri strikket noe i hele mitt live, men tenkte jeg skulle begynne på et babyteppe :) Et teppe kan vel ikke være så vannskelig? Spørsmålet er bare hvilken farge??
 


lilla83 skrev:
Jeg har aldri strikket noe i hele mitt live, men tenkte jeg skulle begynne på et babyteppe :) Et teppe kan vel ikke være så vannskelig? Spørsmålet er bare hvilken farge??

Samme her har  knapt strikket noe før ,men tenkte også jeg skulle strikke et babyteppe..
Tenkte jeg skulle strikke det i limegrønt og sitrongult  eller   i Offewhite og grått begge de to kombinasjonene går  til både gutt og jente
 


lisspia skrev:


lilla83 skrev:
Jeg har aldri strikket noe i hele mitt live, men tenkte jeg skulle begynne på et babyteppe :) Et teppe kan vel ikke være så vannskelig? Spørsmålet er bare hvilken farge??

Samme her har  knapt strikket noe før ,men tenkte også jeg skulle strikke et babyteppe..
Tenkte jeg skulle strikke det i limegrønt og sitrongult  eller   i Offewhite og grått begge de to kombinasjonene går  til både gutt og jente


Offwhite og grått var en veldig god idee! Si i fra om du finner noen fine oppskrifter :)
 
Tenkte ikke bruke oppskrift bare legge opp   en viss menge masker også strikke på frihånd striper i  de fargene  i rettmasker  de var vist i følge svigermor enklest
 
Jeg skal strikke/hekle et babyteppe tenker jeg, men tror jeg venter til etter ul:) Fine farger er; brunt og rosa, grått og rosa/blått, beige og hvitt, blått og hvitt osv:) Noen som har en fin og enkel oppskrift eller?:)
 
Jeg skal lage et teppe i kauni sitt regnbuegarn nå før ul :) Også skal jeg lage ett prinseteppe i "rett" farge etter ul ;) dette tenkte jeg å lage i kauni :)
 
Moro å høre om prosjektene deres :) Jeg har laget tepper tidligere, heklet ruter som jeg sydde sammen til slutt :) Venninnen min gjorde det samme, men strikket ruter i stedet. Mange forskjellige løsninger.

Det alle første prosjektet mitt, var faktisk en babygenser. Var mye enklere enn hva jeg hadde forventet :)
 

Nå har jeg bare tid til å strikke på kvelden, når jeg ikke sover :-P Jeg har en vott igjen jeg skal strikke, må være ferdig om fire dager, da det er en bursdagsgave. Og etter det skal jeg strikke et par selbuvotter til en baby. Skal i en babyshower om to uker og tenkte det kunne være en hyggelig gave. :)

Etter det så har jeg en bestilling av to venninner på Arne & Carlos luer. Så har litt å henge fingrene i :)
 


lilla83 skrev:


lisspia skrev:


lilla83 skrev:
Jeg har aldri strikket noe i hele mitt live, men tenkte jeg skulle begynne på et babyteppe :) Et teppe kan vel ikke være så vannskelig? Spørsmålet er bare hvilken farge??

Samme her har  knapt strikket noe før ,men tenkte også jeg skulle strikke et babyteppe..
Tenkte jeg skulle strikke det i limegrønt og sitrongult  eller   i Offewhite og grått begge de to kombinasjonene går  til både gutt og jente


Offwhite og grått var en veldig god idee! Si i fra om du finner noen fine oppskrifter :)

Jeg synes brunt er fint jeg da.
Det blir mere "mykere" enn grått:)
 
Jeg strikker og hekler en masse jeg og

For tiden er sambo sin mariusvest jeg holder på med.
Når den er ferdig blir det mariusgensere til gutta, 3 stk:)

Strikker også kjøkkenkluter, strikker og tover sitteunderlag, monsterbukser (ullbukser), luer..Ja det er vel det meste.
Har også heklet et par tepper med sånne bestemorruter.
 


Moderator10 skrev:


lilla83 skrev:


lisspia skrev:


lilla83 skrev:
Jeg har aldri strikket noe i hele mitt live, men tenkte jeg skulle begynne på et babyteppe :) Et teppe kan vel ikke være så vannskelig? Spørsmålet er bare hvilken farge??

Samme her har  knapt strikket noe før ,men tenkte også jeg skulle strikke et babyteppe..
Tenkte jeg skulle strikke det i limegrønt og sitrongult  eller   i Offewhite og grått begge de to kombinasjonene går  til både gutt og jente


Offwhite og grått var en veldig god idee! Si i fra om du finner noen fine oppskrifter :)

Jeg synes brunt er fint jeg da.
Det blir mere "mykere" enn grått:)

Enig med du : Offwhite og en lysere brunfarge. Er så mange fine nyanser man kan finne i en garnbutikk :)
 


Moderator10 skrev:
Jeg strikker og hekler en masse jeg og

For tiden er sambo sin mariusvest jeg holder på med.
Når den er ferdig blir det mariusgensere til gutta, 3 stk:)

Strikker også kjøkkenkluter, strikker og tover sitteunderlag, monsterbukser (ullbukser), luer..Ja det er vel det meste.
Har også heklet et par tepper med sånne bestemorruter.

Jeg begynte å strikke et sitteunderlag, men syns oppskriften jeg fant på nettet var helt på tryne. Dobbel tråd, og pinne nr 8. Veeeldig tungt å strikke. Har du en bedre oppskrift du vil dele?
 

Laget forresten dette til lillemor så kommer nok til å lage et tilsvarende til denne minien også :)

 


nr2imars2013 skrev:

Laget forresten dette til lillemor så kommer nok til å lage et tilsvarende til denne minien også :)


Det var utrolig nydelig! Flink du er :-D
Gleder meg til å se neste resultat :)
 
strikker puff til hytta og mariusgenser til lillegutt :D
 
Jeg holder på med marius-sett til bebisen til ei venninne.
Bebisen har akkurat blitt født, og jeg strikker i str. 9 mnd, så heldigvis god tid enda.. for jammen er det litt kjedeligere å strikke om sommeren enn vinteren.

Passer helt supert med termin i mars da.. har hele vinteren foran meg på å strikke noe fint til lillegullet. :)
 
Har akkurat tatt fem strikketøyet igjen etter en laaang pause.. Fikk et lite stikk i magen av å se på oppskrifter til nr 2.. tror jeg skal starte med å strikke noe til storebror <3 Tenkte en litt tjukk ullgenser eller ulljakke som passer til monsterbuksen.. :) Fin å ha i barnehagen på kalde dager :)
 
Marius settene er jo så fine, de går aldri ut av mote :)

Monsterbuksene er også tøffe. Ser det er mange som strikker de om dagen :) Jeg må strikke mere ulltøy til sønnen min på 2 år. Jeg får aldri nok ull til ungene :) Har lyst til å prøve meg på monster bukse i løpet av året, men har faktisk aldri strikket bukser tidligere ;)
 
Back
Topp