Strikke inspirasjon

LilleFersken <3

Betatt av forumet
Flere strikkeglade damer her inne? :happy:
Er dere begynt å strikke, finne inspirasjon, bestemt dere for "må ha" plagg :Heartred

Hadde vært kjekt med en tråd der vi kan dele litt forskjellig håndarbeid :happy:

Ops jeg er, men startet å strikke teppe til mini på snart 3 år da jeg gikk gravid. Ble ikke ferdig til fødsel så tenkte dåp, ble ikke ferdig så tenkte 1 årsgave. Veeel enda ikke ferdig så tror ikke jeg skal starte så mye prosjekt denne gangen [emoji23][emoji23] kanskje gjøre ferdig teppe til 3 åringens 4 årsdag [emoji173][emoji23]

Ops jeg er, men startet å strikke teppe til mini på snart 3 år da jeg gikk gravid. Ble ikke ferdig til fødsel så tenkte dåp, ble ikke ferdig så tenkte 1 årsgave. Veeel enda ikke ferdig så tror ikke jeg skal starte så mye prosjekt denne gangen [emoji23][emoji23] kanskje gjøre ferdig teppe til 3 åringens 4 årsdag [emoji173][emoji23]
Dødsbra :laughing025

Så gøy med flere strikkeglade damer ❤️ Jeg har en strikkeliste lang som et år jeg ønsker å strikke før Knøttet kommer Men vet ikke hvor mye realisme det er i den, vi skal jo ikke vite kjønn, så er både jente- og gutteplagg i tillegg til at vi står midt i renovering av hus, og forhåpentligvis snart flytting. Men jeg skal prøve Akkurat nå har jeg et nøytralt hentesett på pinnene Noen andre som vil dele må-ha-plagg?

Så kjekt at det er flere som strikker. Har selv en lang liste over plagg jeg ønsker å produsere før oktober. Tenkte først å begynne på kjappstrikkadrakt da jeg har garn til den hjemme :)

Tenkte begynne strikke til mini i magen når jeg har fått vært på TUL og ser at alt er bra ❤ før det tenker jeg å strikke den populære lothepus lua :D

Sist strikket jeg 2 hentesett pg mange ullsokker, tenker nok at jeg skal prøve meg på hentesett denne gangen også [emoji5] men må først finne ut hva som gjemmer seg i magen[emoji5] mannen har fått følingen for at det er gutt, og hans føling stemte godt sist[emoji1] har jo et hentesett i rosa, så hadde vært gøy å lage en i blå nå. Selv om det hadde vært enklest å få jente, siden da har vi alt [emoji6]

For ein fantastisk tråd! Eg elske å strikka! Skal venta lenger denna gangen før eg går i gang med ett praktisk prosjekt. Har mange gode idéar i hode klart alt. Syns nesten det er enklare å laga oppskriftå sjøl enn å følge ei prefabrikkert.. De har liksom feil str iforhold til det skulle blitt [emoji14]

For ein fantastisk tråd! Eg elske å strikka! Skal venta lenger denna gangen før eg går i gang med ett praktisk prosjekt. Har mange gode idéar i hode klart alt. Syns nesten det er enklare å laga oppskriftå sjøl enn å følge ei prefabrikkert.. De har liksom feil str iforhold til det skulle blitt [emoji14]
Skulle ønske jeg var så flink at jeg kunne laget oppskrifter selv

Skulle ønske jeg var så flink at jeg kunne laget oppskrifter selv
Eg tar det som ein matematiske utfordring (er litt for glad i matte) Er igrunn ganske lett når ein kommer inn i det. Går etter strikkefasthet på garnet og måla på plagget. Bredden på plagget i cm x2, runder av til nermeste heile 10er og ganger antall tiere med antall masker i strikkefastheten.. Lengden/høyden på plagget er lik.. Osv.. Vett ikke om det gir meining, men var slik eg begynte

Eg tar det som ein matematiske utfordring (er litt for glad i matte) Er igrunn ganske lett når ein kommer inn i det. Går etter strikkefasthet på garnet og måla på plagget. Bredden på plagget i cm x2, runder av til nermeste heile 10er og ganger antall tiere med antall masker i strikkefastheten.. Lengden/høyden på plagget er lik.. Osv.. Vett ikke om det gir meining, men var slik eg begynte
Det skal jeg prøve meg på framover. Takk :happy:

Back
Topp