Strikke babyteppe

ORIGINAL: LykkeligOgGravid

Har ikke dampet det enda, så det krøller seg litt i kantene, men dette har jeg strikket. Strikket det før jeg visste hvilket kjønn det er på babyen vår...
Det er mønster fra Babydrops 14 på Garnstudio. [:)]




Oioioioiiiiiiiiiiiiii

Du også kan!!! Så kjempeflink!!!
Ønske ønske ønske ønske ønske ønske at jeg også kunne strikke!!!!!
 
ORIGINAL: Baby i magen

ORIGINAL: marimari

Nøstebarn har oppskrift som skal være veldig bra, Mor Signes babyteppe heter det: https://nostebarn.no/sites/webbutikk/Enterprise%20Portal/CITP_EPCSSItemDescription.aspx?WTID=939&WREC=43727713711&WKEY=%5b65534%3a43727713711%5d 

Lykke til! [:)]


Teppet ser flott ut [:D] Men ser de bruker dobbelt garn... Noen som har erfaring med det? Vanskelig å strikke med det? Blir ikke teppet veldig tykt? Tenkte egentlig å bruke babyull, for det er så mykt og godt [:D] 

 
Nå er jeg på veldig tynn is her siden jeg ikke strikker, men venninnen min har det babyteppet og ifølge henne er det helt legendarisk! [:)] Jeg har fått min mor til å strikke det og det blir veldig lekkert, har ikke tenkt på at det er tykt nei...
 
Så flinke dere er som kan strikke[:)]. Jeg strikker teppe jeg også, men bare "vanlige" masker. Bruker "Lerke" garnet til Dale, som er blanding av ull og bomull. Tenkte det ville være godt til sommeren, og så har jeg fått ei venninne til å strikke et litt mer avansert teppe av Dale babyull. Jeg kjøpte det siste heftet til Dale med oppskrifter på babytepper, og det var kjempemange fine der, og for både nybegynnere som meg, og for viderekommende.
 
 
 
ORIGINAL: mamma34

Så flinke dere er som kan strikke[:)]. Jeg strikker teppe jeg også, men bare "vanlige" masker. Bruker "Lerke" garnet til Dale, som er blanding av ull og bomull. Tenkte det ville være godt til sommeren, og så har jeg fått ei venninne til å strikke et litt mer avansert teppe av Dale babyull. Jeg kjøpte det siste heftet til Dale med oppskrifter på babytepper, og det var kjempemange fine der, og for både nybegynnere som meg, og for viderekommende.





[8|] Godt tips [:D]
 
ORIGINAL: Gunnhild

ORIGINAL: LykkeligOgGravid

Har ikke dampet det enda, så det krøller seg litt i kantene, men dette har jeg strikket. Strikket det før jeg visste hvilket kjønn det er på babyen vår...
Det er mønster fra Babydrops 14 på Garnstudio. [:)]





Ååhhh??? Samme heftet som jeg har brukt??  Så fint da!!!!  Alpakka dette å eller?? Skjønner ikke at noe kan være så mykt å deilig..... mmmmm


Synes også at alpakka er mykt og godt, men klarer ikke selv å ha det direkte mot huden fordi jeg synes det klør (er helt håpløs når det gjelder ull), så jeg strikket det i babyull. [:)]
 
Back
Topp