Strikke babyteppe

x1x*Andromeda*

Glad i forumet
Jeg tenkte å strikke babyteppe, men mangler oppskrift. Noen som vet om oppskrift på nettet? Hvor mange masker eller hvor stort strikker dere det? Tenkte å strikke med babyull.
 
Dette virker mer lovende enn oppskriften jeg fant meg.. Jeg bruker 2'er pinner og blir vel ikke ferdig før barnet er 1 år!! hehe... [8D]
 
Jeg strikker med 4-pinner (rundpinne), men strikker fram og tilbake slik at det blir rillestrikk... Strikker litt løst. Tror svigermor la opp 150 masker... da blir det ca. 80 cm bredt... strikker det ca 80 cm langt (har 6 nøster som rekker til noen og nitti cm langt teppe...)
 
ORIGINAL: Fru Grande

Jeg strikker med 4-pinner (rundpinne), men strikker fram og tilbake slik at det blir rillestrikk... Strikker litt løst. Tror svigermor la opp 150 masker... da blir det ca. 80 cm bredt... strikker det ca 80 cm langt (har 6 nøster som rekker til noen og nitti cm langt teppe...)

 
Hvor tykke pinner bruker du og hvordan garn har du?
 
Jeg har strikket baby- teppe i alpakka! Finnes jo ikke mykere enn det. Dobbelt garn der også! Men det er jo så tynt. Gikk vedig fort å strikke! Du kan se bilde av det på bildetråden min!
Oppskriften kan hentes på Drops design, hvis du går inn på www.garnstudio.com.
Babydrops nr 14.
 
ORIGINAL: Gunnhild

Jeg har strikket baby- teppe i alpakka! Finnes jo ikke mykere enn det. Dobbelt garn der også! Men det er jo så tynt. Gikk vedig fort å strikke! Du kan se bilde av det på bildetråden min!
Oppskriften kan hentes på Drops design, hvis du går inn på www.garnstudio.com.
Babydrops nr 14.

 
Oi, nydelig teppe! Du må være flink! Skal i garnbutikk og titte litt nå, så jeg får se hva jeg finner [:)]
 
Strikker babyteppe i babyull..
Rundpinne 6 og la opp 150 masker..
Tror jeg kommer til å legge opp noe mindre på neste[:D][:D][:D]
 
ORIGINAL: Baby i magen

ORIGINAL: Gunnhild

Jeg har strikket baby- teppe i alpakka! Finnes jo ikke mykere enn det. Dobbelt garn der også! Men det er jo så tynt. Gikk vedig fort å strikke! Du kan se bilde av det på bildetråden min!
Oppskriften kan hentes på Drops design, hvis du går inn på www.garnstudio.com.
Babydrops nr 14.


Oi, nydelig teppe! Du må være flink! Skal i garnbutikk og titte litt nå, så jeg får se hva jeg finner [:)]

 
Det var veldig enkelt å strikke![:)] Lappene strikkes ikke hver for seg, men som remser oppover! Går kjempefort. 5 stk. Så hekler/syr man de bare sammen etterpå!![:D]
 
ORIGINAL: Veronica

Strikker babyteppe i babyull..
Rundpinne 6 og la opp 150 masker..
Tror jeg kommer til å legge opp noe mindre på neste[:D][:D][:D]


Oi, hvor mange cm blir dette i bredden da?

Blir det pent med så store pinner?
 
Jeg strikker verdens enkleste babyteppe i babyalpakka på rundpinne fire. Begynner med tre masker og strikker utover. I "malen" er det to nøster ut og så to nøster inn, men jeg bruker tre hver vei så blir det litt størrelse på det. Og så er det jo innover igjen (felle av). Har to slike til jenta mi og de er gull verdt! Så da måtte jo lillebror få et lyseblått et. [:)]
 
ORIGINAL: sjeglo

170 masker rett frem strikking er metoden jeg har brukt[:)] veldig enkelt!



Hvor tjukke pinner og hvordan garn hadde du da? Hvor stort ble teppet?
 
ORIGINAL: Gunnhild

Jeg har strikket baby- teppe i alpakka! Finnes jo ikke mykere enn det. Dobbelt garn der også! Men det er jo så tynt. Gikk vedig fort å strikke! Du kan se bilde av det på bildetråden min!
Oppskriften kan hentes på Drops design, hvis du går inn på www.garnstudio.com.
Babydrops nr 14.



Aiaiaiaiaiaiiiiiiiiiiiiiiii snakk om flinkis!!! Du KAN virkelig å strikke du! Kjempeflotte ting du har laget! Grønn av misunnelse her! Jeg kan kun strikke rette masker - hahaha!
 
Eg har strikka ett babyteppe fra nøstebarn. Bruker berre ein tråd, men store pinner 5. Eg begynte med 3 masker. Strikker att og fram i riller. Øk 1 maske for kvar gang til 6 masker. På neste pinne strikkes 3 masker, så kast, så 3 masker. Strikk alltid 3 masker og kast på begynnelsen av kvar pinne. Strikk slik med 100g tråd. Så skal du strikke ned igjen. No strikker du 3 masker, så eit kast og 3 masker sammen til du er tilbake i utgangspunktet med 6 masker, da feller du 2 masker på dei følgjane pinnane til du har 3 masker igjen. Får da ein flott kant rundt teppet.
 
ORIGINAL: Baby i magen

ORIGINAL: Fru Grande

Jeg strikker med 4-pinner (rundpinne), men strikker fram og tilbake slik at det blir rillestrikk... Strikker litt løst. Tror svigermor la opp 150 masker... da blir det ca. 80 cm bredt... strikker det ca 80 cm langt (har 6 nøster som rekker til noen og nitti cm langt teppe...)


Hvor tykke pinner bruker du og hvordan garn har du?

 
Rundpinne 4 og lanett superwash babyull
 
Har ikke dampet det enda, så det krøller seg litt i kantene, men dette har jeg strikket. Strikket det før jeg visste hvilket kjønn det er på babyen vår...
Det er mønster fra Babydrops 14 på Garnstudio. [:)]


 
ORIGINAL: Maur Asto

Jeg strikker verdens enkleste babyteppe i babyalpakka på rundpinne fire. Begynner med tre masker og strikker utover. I "malen" er det to nøster ut og så to nøster inn, men jeg bruker tre hver vei så blir det litt størrelse på det. Og så er det jo innover igjen (felle av). Har to slike til jenta mi og de er gull verdt! Så da måtte jo lillebror få et lyseblått et. [:)]

 
Dette har jeg og strikket i lyseblått, bare i cashmire/baby silke tre nøster ut - tre nøster inn.. [:D] Kjempe fint[:D]
 
ORIGINAL: LykkeligOgGravid

Har ikke dampet det enda, så det krøller seg litt i kantene, men dette har jeg strikket. Strikket det før jeg visste hvilket kjønn det er på babyen vår...
Det er mønster fra Babydrops 14 på Garnstudio. [:)]




 
Ååhhh??? Samme heftet som jeg har brukt??  Så fint da!!!!  Alpakka dette å eller?? Skjønner ikke at noe kan være så mykt å deilig..... mmmmm
 
ORIGINAL: Klatten

ORIGINAL: Gunnhild

Jeg har strikket baby- teppe i alpakka! Finnes jo ikke mykere enn det. Dobbelt garn der også! Men det er jo så tynt. Gikk vedig fort å strikke! Du kan se bilde av det på bildetråden min!
Oppskriften kan hentes på Drops design, hvis du går inn på www.garnstudio.com.
Babydrops nr 14.



Aiaiaiaiaiaiiiiiiiiiiiiiiii snakk om flinkis!!! Du KAN virkelig å strikke du! Kjempeflotte ting du har laget! Grønn av misunnelse her! Jeg kan kun strikke rette masker - hahaha!

 
Tusen takk[:)][:)] *rødme*
Hyggelig med ros!
Å ikke ta det så tungt, grønn er en nydelig farge!!!![:D]
 
Back
Topp