Strikkalong uke 12 Drops babyjakke

Når man skal legge opp 27 nye masker, hvordan fordeler man det?
Det står jo at det skal gjøre over 2 pinner?
Skal man ta noen den ene pinnen, og resten den andre?

Og skal man starte med å legge opp noen masker løst før man strikker de 38 maskene man har fra før, også legge nye løse etter de 38 maskene?
Ellers blir det vel "skjevt" ujevnt, om man legger opp nye masker på enden, bare på den ene siden først, og på den andre siden først på neste pinne? Da vil jo ikke maskene komme på samme sted når man bretter de over hverandre?

Du legger til 27 masker på slutten av pinnen. Så snur og strikker du til andre enden og legger til 27 på den siden også. Det vil bli en liten forskyvelse, men ikke nok til at det blir skjevt... :-)

Du legger til 27 masker på slutten av pinnen. Så snur og strikker du til andre enden og legger til 27 på den siden også. Det vil bli en liten forskyvelse, men ikke nok til at det blir skjevt... :)

Takker for svar! :-)
Godt at noen forstår hva jeg mener; vanskelig å forklare hva man trenger hjelp til, når man ikke får vist selve striikketøyet. Hi hi! :-)

Da kan jeg fortsette å strikke! Tusen takk for hjelpen! :-)

Hvordan vet man hva som er retten når man strikker på pinner fram og tilbake?
Skal den løse tråden fra starten være på høyre eller venstre side når det er retten?

"Neste pinne strikkes fra retten." Hva menes med det? Hvordan vite hvem vei jeg skal strikke her?

Har hatt en lengre strikkepause nå, og er fortsatt på stedet hvor man skal "strikke neste pinne fra retten".
Jeg må ha dette inn med teskje jeg:

Jeg strikker jo på rundpinne. Om jeg hadde strikket med to pinner, ville retten være siden med den løse oppleggstråden på høyre side? På strikkevideo til drops, henger denne tråden ned på venstre siden når det vises avfelling fra rettsiden?? Hva er riktig? Høyre eller venstre side?

Og når jeg strikker med rundpinne, og holder arbeidet foran meg, klar til å strikke pinnen, havner jo denne tråden på motsatt av side av om jeg hadde holdt arbeidet foran med med to strikkepinner...

Så:
Hva er riktig rettside: oppleggstråden på høyre eller venstre side?
Og skal rettsiden være på "utsiden" eller "innsiden" av arbeidet når jeg strikker på rundpinner?

Om noen skjønner?

Har hatt en lengre strikkepause nå, og er fortsatt på stedet hvor man skal "strikke neste pinne fra retten".
Jeg må ha dette inn med teskje jeg:

Jeg strikker jo på rundpinne. Om jeg hadde strikket med to pinner, ville retten være siden med den løse oppleggstråden på høyre side? På strikkevideo til drops, henger denne tråden ned på venstre siden når det vises avfelling fra rettsiden?? Hva er riktig? Høyre eller venstre side?

Og når jeg strikker med rundpinne, og holder arbeidet foran meg, klar til å strikke pinnen, havner jo denne tråden på motsatt av side av om jeg hadde holdt arbeidet foran med med to strikkepinner...

Så:
Hva er riktig rettside: oppleggstråden på høyre eller venstre side?
Og skal rettsiden være på "utsiden" eller "innsiden" av arbeidet når jeg strikker på rundpinner?

Om noen skjønner?
Jeg vet hva du skjønner, men er så dårlig på å forklare :p hihi
Jeg husker ikke akkurat hva jeg gjorde når jeg var der, men mener jeg hadde den start-tråden på h.side når jeg begynte på denne pinnen det er snakk om.

Min rett side er når tråden henger på høyre side!

Da har jeg strikka ferdig. Trodde jeg hvertfall. Nå skal det lages halskant?
1364807310647.jpg
Hvordan begynner jeg på den når jeg ikke har pinner på strikketøyet lenger?

Du plukker opp masker langs kanten på halsen. Altså "masker" som du så strikker videre på :-)

Jeg henter opp akkurat så mange madker jeg syns passer, også bruker jeg neste pinne til å felle eventuelt øke til det maskeantall oppskriften sier :-)

Noen som er ferdig? Sleng ut et bilde da!

Back
Topp