Strikkalong uke 12 Drops babyjakke

Sorry- 40cm selvfølgelig, 20 hadde vel vært umulig å strikke med...

Sorry- 40cm selvfølgelig, 20 hadde vel vært umulig å strikke med...
Hihi, ja det hørtes veldig lite ut, jeg kjøpte først 40, men ble så veldig usikker så jeg kjøpte 60 også :p
Endte opp med å bruke 60

Hvordan går det, jenter? Jeg har nettopp satt venstre forstykke sammen med bolen. Denne jakken ser ut til å bli skikkelig god! Tykk og fin til å ha i vogna neste vinter :-)

Akkurat begynt jeg! :-)
Men øker dere masker ved å ta løkke ytterst på pinnen, eller øker dere midt i arbeidet?

Hvordan går det, jenter? Jeg har nettopp satt venstre forstykke sammen med bolen. Denne jakken ser ut til å bli skikkelig god! Tykk og fin til å ha i vogna neste vinter :-)
Samme her, men nå tar jeg en pause så jeg ikke blir ferdig før andre får startet;)

ImageUploadedByBV Forum1363635467.917332.jpg

Ser jeg står over denne, har en mengde andre prosjekter på pinnene allerede :p

Da er vi kommet så langt at jeg skal lage knappehull :)
Det tar vi i morgen når hodet er mer våkent etter jeg nå først gjorde feil og måtte rakke opp. :p
1363645281521.jpg

Jeg synes det ser så stort ut...
Strikker til 6/9 mnd.
Hvor lange er deres ermer? Tenker da bredden, de første rillene man strikket.
Synes liksom ermene blir så vide når jeg bretter den sammen. En baby på 6 mnd er da ikke så bred over armene... :-)

Jeg synes det ser så stort ut...
Strikker til 6/9 mnd.
Hvor lange er deres ermer? Tenker da bredden, de første rillene man strikket.
Synes liksom ermene blir så vide når jeg bretter den sammen. En baby på 6 mnd er da ikke så bred over armene... :)

Etter strikkefatsheten i oppskriften skal det ca 16,5 cm bredt ved opplegget.

Holder på med innspurten nå, siste ermet. Gleder meg til å sy den sammen. Vurderer å strikke på en hette da den primært skal brukes til soving i vogna, hva syns dere?

Holder på med innspurten nå, siste ermet. Gleder meg til å sy den sammen. Vurderer å strikke på en hette da den primært skal brukes til soving i vogna, hva syns dere?
Så rask du er :)
Jeg liker veldig godt hetter.
Men nå drar jeg til London, så jeg får ikke strikket mer før i neste uke :)

Tusen takk.
Det skal hvertfall prøves ut :D
Kan jeg bruke den baby ullen jeg har?
Beklager seint svar.

Du må ha 100% ren ull, som ikke er superwashbehandlet for å tove.

Babyull er vel ofte behandlet

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Jeg har strikker denne med hette før- vellykket!

Back
Topp