Strikk?

Denne skal jeg prøve meg på! :D

ImageUploadedByBV Forum1380733398.699104.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Sniker fra januar her, må bare vise dere hva min svigermor har strikket til lille jenta i magen :-)

Til kjolen og buksa er det også jakker til, har ikke bilder nå!
Den rosa lua skal vi ha til babyfotografering, og er strikket av min svigerinne, jeg har laget duskene :-) heheh :-)
Kjolen er i str 3-6 mnd, mens de andre settene er små 0-2 mnd :-)

ImageUploadedByBV Forum1380736159.045415.jpg

ImageUploadedByBV Forum1380736198.314930.jpg

ImageUploadedByBV Forum1380736225.063911.jpg

ImageUploadedByBV Forum1380736240.668663.jpg

ImageUploadedByBV Forum1380736271.900261.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har for første gang strikket et helt plagg. Denne lille jakka skal bli jenta i magen sin. Skal strikke en i blå/tyrkis til gutten.
Morsomt når man ser resultater.
1380744390172.jpg

Har også heklet et kose/krabbeteppe i regnbuefarger.
1380744553971.jpg

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har ikke begynt å strikke/hekle noe enda, men håper på å få til noe etter hvert :)
Forrige gang strikket jeg to tepper (uten oppskrift, bare fram og tilbake og litt perlestrikk osv på kantene) og heklet et teppe i oldemor ruter fra drops. Har noen påbegynte ruter igjen med ytterkanten i koksgrå (det til storebror hadde hvott ytterst) så lurer på å lage et lite teppe til å ha i bilstol/på bagvogn av de.

Eg strikkar ikkje, men bestemor, mamma, bonusmor og svigermor strikkar på harde livet :D Fått Marius gensar, teppe og heil dress, mor Signe teppe, jakke, bukse, sokka, osv :D

Jeg strikker et hentesett fra Pickles. Det er veldig søtt synes jeg. Det blir i lysegrønt og naturhvitt. Kjøpte inn garn før jeg visste at det blir ei jente, men synes i grunn det er helt greit at ikke alt er rosa. Har i tillegg stikket matchende mariusgensere i klassiske farger til meg og baby'en (dette begynte jeg riktignok med før jeg ble gravid og tok lang tid)...

Mamma har strikket lue og er snart ferdig med bukse og så er det jakke til. Jeg sa jeg ønsket et hentesett - altså som hun kan dra hjem i. Og siden det er ull så er det fint å ha den første tiden, når det er kaldt . Men på strikkeoppskriftene er den minste str, etter hva jeg har forstått, 0-3 mnd og ser ut til å være ca str 62 (altså tre mnd) nå når lua og buksa er ferdig. Så er litt skuffa fordi den kommer ikke til å være passe før i mai - når det begynner å bli varmt. Utrolig kjipt å sitte å se hun strikke så fint sett som jeg vet ikke kommer til å bli brukt - til både min og hennes skuffelse :(

Så mye fint!! Selv kan jeg ikke strikke annet enn frem og tilbake så er beg på et veldig enkelt ullteppe til kalde februar:-) har heldigvis en svigermor som strikker mye fint:-)

Jeg strikker babyteppe og sokker :) Håper at jeg bli ferdig til termin for det tar veldig lang tid siden jeg så lett får senebetennelse i armene. Gikk på en smell i går og strikka litt for mye (egentlig ikke mye i det hele tatt) så i dag har jeg forbud. Spørs om jeg klarer å overholde det :p Syns det er alt for kjekt å strikke til babyen :)

Har ikke stikka siden ungdomsskolen :p men har bynt på et babyteppe, ca. halvveis no ;)

Jeg har begynt på et hekla teppe. Kan ikke strikke, så er begrenset hva jeg kan lage ;-)

Nettopp blitt ferdig med babyteppe og ska begynne på Marius-vognpose, er ikke sikkert jeg får det til, men har lyst til å prøve :D

Prinsen **** ventes 17.feb ♡♥

Vis vedlegget 27735
Har ikke kommet lenger, men sånn ser et panel ut:) så skal alle kantes med beige, monteres og så hekler jeg bord rundt hele til slutt.

Termin 15. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Oi oi oi så fiiiine :)
Kunne du skrevet ned ned hvordan du lager de? :)
Fikk lyst til å prøve å lage :)

Oi oi oi så fiiiine :)
Kunne du skrevet ned ned hvordan du lager de? :)
Fikk lyst til å prøve å lage :)
Klarer du lese det utifra rutenett tror du? Det er bare luftmasker og stavmasker :)

Klarer du lese det utifra rutenett tror du? Det er bare luftmasker og stavmasker :)

Jeg har aldri prøvd :P
Er det lett å se hva som er luftmasker og staver da? :)

Dagens syssel. Hekla smokkesnorer.

Vedlegg

• 1381324431400.jpg
    1381324431400.jpg
    58,1 KB · Visninger: 23
Jeg kan rett og slett ikke å strikke :( ikke har jeg tålmodighet til det heller.
Men jeg har sydd kjøre/vognpose selv :)
Og jeg har mamma og mormor som strikker og hekler :D
Siden jeg har termin på åpningsdagen til OL, har mamma begynt å strikke OL-dressen, siden oppskriften hadde str 3mdn + måtte hun minske den til hentestr :)

Back
Topp