Strikk?

Har strikket en lue, en Oslo-anorakk og holder på med en dress nå :)

Jeg kan ikke strikke, men har lyst til å lære meg det..

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Har strikket 1 lue,jakke, votter og heklet 2 pledd.. holder på å strikker marius heldress nå :)

Jeg hekler et lappeteppe til babyen :) Får se om jeg etterhvert kaster meg rundt å strikker noe også. Min mormor skal strikke hentesett(lue,jakke og lester). Hun har strikket til begge mine fra før men hun lager et tredje sett slik at de kan gi det videre til sine barn når den tid kommer :) Også har jeg en svigersøster som har heklet tøfler og lester/sko og strikket et kjempe mykt teppe. Nå strikker hun på en liten kjole :) ( Må bare få bekreftet enda en gang at det er en jente;)

Akkurat ferdig med en omslagsjakke fra nøstebarn. Den ble litt som så, men mitt første strikkeprosjekt noen gang, selvlært, så jeg er fornøyd:)
startet tidlig så jeg skulle være sikker på å bli ferdig.

det var så gøy! Nå skal jeg prøve mye annet: skappelgenser til meg, og jakken til søsteren min. Så en hver til jentene:) lue og sokker til bebisen, og mor Signe babyteppe:) rekker neppe mer:p

Jeg kan ikke å strikke :p men jeg kan hekle derimot :) Jeg har begynt på et bestemorruter-teppe til den lille :) Har satset på hvit, lysgrå og lilla - tenker det er kjønnsnøytralt :) Ellers kommer jeg nok til å hekle baby boots :)

det var utrolig fint! Hvor fant du oppskriften?
Har ikke oppskrift, hekler litt på frihånd med denne :) men den er utrolig enkel hvis du kan grunnleggende hekling fra før, bare stavmasker, luftmasker og fastmasker :)

Venter et lite gull i februar 2014!

Jeg har tenkt å strikke teppe, men venter til etter OUL, slik at jeg kan velge "riktig" farge.

Min storesøster/levendestrikkemaskin er i gang med dåpskjolen og lillesøster ville si en egen ammepute til meg :) selv er jeg for klønete/rastløs til å sitte med slikt

Førstegangs mor 26-02-2014 :)

Jeg driver å hekler et teppe av bestemorruter. Men min mor har allerede strikket en fanadress og 2 forskjellige hentesett. Ett i blått og ett i rosa da vi ikke vet kjønnet enda.
Så jeg skal vente til etter ultralyden med å begynne med noe strikkerier.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har en del andre prosjekter jeg må bli ferdig med før jeg kan begynne å strikke til baby, men skal helt klart strikke noe. Fordelen er at de er jo så små, så det går fort å strikke til de :)

ImageUploadedByBV Forum1378056700.314624.jpg

Snart ferdig med min første bleiebukse.
Vet ikke kjønn enda, så da går det i gått og offwhite. Redd jeg ikke får tid til mye strikking når studiene starter på'n igjen neste uke

Men har iallfall fått strikket et stort velkomst teppe til tantegulle som skal komme 2 mnd før min

Her tar mamma seg av all strikking og hekling (hun jobber bl.a. for bunadsbutikk der hun lager div som de selger videre - med andre ord: hun er veeeeldig flink). Av det jeg har forstått er allerede dåpskjole, vognteppe, hentesett og div annet mer eller mindre klart :p er første barnebarnet her så det tar litt av :)

Selv kan jeg strikke vanlig "rett" - om mamma legger opp masker til meg og strikker første omgang, men jeg har sjelden tålmodighet til å fullføre mer enn et skjerf (et lite/smalt).

Vis vedlegget 28924

Snart ferdig med min første bleiebukse.
Vet ikke kjønn enda, så da går det i gått og offwhite. Redd jeg ikke får tid til mye strikking når studiene starter på'n igjen neste uke

Men har iallfall fått strikket et stort velkomst teppe til tantegulle som skal komme 2 mnd før min
Så fin bukse!:)

Termin 09.februar med første frøet:)

Jeg er ikke noe flink til å strikke, men prøver meg på et vognteppe i mariusmønster... i tillegg strikker jeg ikke helt etter oppskriften, så dette kan bli interessant ;)

Termin 3. februar

Har strikket marius-heldress til store storebror på 4 år og holder på med den samme til lille storebror på snart 2. Når den er ferdig er det minsten sin tur så alle får lik ;) Men eg har ihvertfall bestemt at det aldri igjen blir en heldress til en 4-åring på pinnestørrelse 2,5!!! Fytti for en jobb!!!

Back
Topp