Strikk til magebeboer

Spent på om jeg blir ferdig med hentesett fra Klompelompe før han kommer...
MEN!
Hvordan vasker dere slike plagg? Jeg har jo alltid bare strikket og gitt vekk, og dermed sluppet å bry meg om vasking... men tror jeg går for å håndvaske med ullsåpe fra Barnas Hus, og så sentrifugere i maskin og tørke flatt på stativ.
Noen andre som vil dele tips for vask av hjemmestrikk?

Jeg har vasket hjemmestrikket på ullprogram med Milo, det har gått finfint :)
 
Vasker i vaskemaskinen på ull program med Milo.
 
Har vaska på ullprogram i maskin eg og, men har i tillegg skrudd ned sentrifugeringen til 400 trur eg? Brukt Milo sensitiv. Var iallefall ganske lavt. Har ullprogram på tørketrommel også, så har tatt ein veldig mild kort runde med den før eg har hengt det til tørk. Gått fint med alt mitt - men er alltid like redd kvar gang med disse kjære små nydelige heimelaga plagga.
 
Takk for tips! Da tror jeg at mine egenstrikkede plagg skal gå ivaskemaskinen fremover, men problemet er at jeg har en del strikket «familiearv» også. Og den tør jeg rett og slett ikke å putte i maskin. Jaja, må lide litt for skjønnheten, sier dem...
 
Takk for tips! Da tror jeg at mine egenstrikkede plagg skal gå ivaskemaskinen fremover, men problemet er at jeg har en del strikket «familiearv» også. Og den tør jeg rett og slett ikke å putte i maskin. Jaja, må lide litt for skjønnheten, sier dem...

De ville jeg vasket for hånd, de du er redd for :) Litt ullsåpe og ikke for varmt vann. Kryss i vannet, ikke bløt det. Og tørk det flatt mellom 2 håndkler.
 
Back
Topp