Strikk til magebeboer

Jeg klarer ikke strikke mønster, men skal strikke et teppe.
Mormor strikker hentesett som vi valgte ut.
Har valgt en annen type blågrønn farge på garnet og skal ha andre knaller, men settet ser slik ut;

Vedlegg

• 890A7446-3EF1-4E4D-A33B-0A5CBB54301B.jpeg
    890A7446-3EF1-4E4D-A33B-0A5CBB54301B.jpeg
    162,9 KB · Visninger: 192
Dette er ikke til mageboeren da, men til tantegullet.
Mamma strikka en så fin rød bukse og lue til henne, men hun kommer jo til å fryse på totelotter og fingre, så da strikka tante sokker og votter
3d0f9492b40746f20a762cedb4ea92a5.jpg

Sokkene hadde jeg oppskrift på men vottene er bare strikka i selbu-babymønster med samme bord som sokkene :)

Jeg klarer ikke strikke mønster, men skal strikke et teppe.
Mormor strikker hentesett som vi valgte ut.
Har valgt en annen type blågrønn farge på garnet og skal ha andre knaller, men settet ser slik ut;

Det er så fint[emoji3] Mormor har strikket det til gutta i grått[emoji170][emoji170]

3c863cd43bd583ff4397b9c6ff71a580.jpg
Dette hentesettet skal vi ha til jenta vår. Min mor strikker:) jeg er litt for dårlig til sånt!

Noen her inne som kan hjelpe meg med denne oppskrifta: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5425&cid=1

Lurer på siste del på buksa fra når arbeid måler 18 cm (str 1-3mnd). Der skal det felles 3 masker i hver side... hvordan skal det gjøres? Er det i sidene på buksa sånn det som blir forran og bak? Eller er det i på siden av buksa så det blir pinne nr 2 og 3? Eller er det rett og slett ved innersiden på buksa der arbeidet er delt?

Åssen går det med strikkinga? Tenkte å prøve meg på noe enkelt nå mot slutten. Er noen år siden jeg har rørt strikkepinnene, så blir spennende å se om det blir noe ut av :p

Jeg har strikket litt fra Klompelompe [emoji4] IMG_2648.JPG

Hadde bare bilder av noen luer, men skal se om jeg får tatt bilde av det andre [emoji4]

Noen her inne som kan hjelpe meg med denne oppskrifta: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5425&cid=1

Lurer på siste del på buksa fra når arbeid måler 18 cm (str 1-3mnd). Der skal det felles 3 masker i hver side... hvordan skal det gjøres? Er det i sidene på buksa sånn det som blir forran og bak? Eller er det i på siden av buksa så det blir pinne nr 2 og 3? Eller er det rett og slett ved innersiden på buksa der arbeidet er delt?

Dette er kjempelenge siden, jeg vet det. Men tror du ikke det er 3 masker på hver ende av strikketøyet altså inn mot skrittet? totalt 6 masker.

Er vel på innersida av buksa der arbeidet er delt, sånn som eg skjønner det. Dei første 3 og siste 3 maskene på pinnen.

Spent på om jeg blir ferdig med hentesett fra Klompelompe før han kommer...
MEN!
Hvordan vasker dere slike plagg? Jeg har jo alltid bare strikket og gitt vekk, og dermed sluppet å bry meg om vasking... men tror jeg går for å håndvaske med ullsåpe fra Barnas Hus, og så sentrifugere i maskin og tørke flatt på stativ.
Noen andre som vil dele tips for vask av hjemmestrikk?

Vedlegg

• D0B02B3F-2BC6-42AC-823B-7EF53D7363C3.jpeg
    D0B02B3F-2BC6-42AC-823B-7EF53D7363C3.jpeg
    539,3 KB · Visninger: 42
MEN!
Hvordan vasker dere slike plagg? Jeg har jo alltid bare strikket og gitt vekk, og dermed sluppet å bry meg om vasking... men tror jeg går for å håndvaske med ullsåpe fra Barnas Hus, og så sentrifugere i maskin og tørke flatt på stativ.
Jeg har skylt opp i såpevann (med såpe tilpasset ull) og rullet plaggene i et håndkle deretter tørket flatt. Men min maskin har et godt ullprogram så skjønner egentlig hvorfor jeg ikke har maskinvasket :hilarious:

MEN!
Jeg har skylt opp i såpevann (med såpe tilpasset ull) og rullet plaggene i et håndkle deretter tørket flatt. Men min maskin har et godt ullprogram så skjønner egentlig hvorfor jeg ikke har maskinvasket :hilarious:

Back
Topp