Strikk, strikk & strikk

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Siden det er så mange som strikker, er det klart vi må ha en strikketråd.

Hva har dere på pinnen akkurat nå?
 
Jeg strikker også julegaver :) Det er mine tantebarn som skal få! Har akkurat nå klompelompe sin pilotlue på pinnene :D
 
Ei ullbukse jeg aldri bli ferdig med.. for det er så kjedelig. ..
 
Jeg strikker et babyteppe i babyull :) strikker med dobbel perlestrikk, tenkte å hekle en kant etterpå :)
 
Åh, nå savner jeg å strikke. Har ikke gjort det siden permisjonen for 3 år siden. Koselig å strikke på kveldstid med en god serie på tv :)
 
Her strikkes det en jakke i enkel perlestrikk :) Er ferdig med en mini-Skappelgenser også :) Er helt nybegynner, så jeg prøver meg frem litt og litt :)
 
Jeg skal begynne å strikke igjen! Har studert i snart fem år nå, vært lite tid til håndarbeid :(
 
Her er kjappstrikka drakt på pinnene, denne er nå til ei venninne som har termin i slutten av november :happy:
 
Her er kjappstrikka drakt på pinnene, denne er nå til ei venninne som har termin i slutten av november :happy:

Denne vurdere jeg å strikke til ei venninne. Hva slags garn har du brukt?
 
Jeg har såååå lyst å lære med dette.. men får lixom bare til det som er veldig lett.. gir fort opp når jeg ikke får til.noen tips til hva jeg kan gjøre for å komme igang og ikke gi opp? :D
 
Jeg har såååå lyst å lære med dette.. men får lixom bare til det som er veldig lett.. gir fort opp når jeg ikke får til.noen tips til hva jeg kan gjøre for å komme igang og ikke gi opp? :D

Bruk sånne lange, megatykke pinner og tykt garn og bare strikk frem og tilbake (rillestrikk), så har du et lite teppe?

Har du prøvd oppskrift? Er litt slitsomt hvis alle begreper er ukjente, men lett når du kan dem. Du kan google ordene eller spørre her?

Fant denne i et annet forum her, bare noen firkanter og så sy dem sammen til babysko: http://asselene.blogspot.no/2014/02/oppskrift-pa-babysko.html
 
Denne vurdere jeg å strikke til ei venninne. Hva slags garn har du brukt?

Endte opp med å bruke sandnes merino som det stod i oppskrifta, veldig godt å strikke med, samt at det er utrolig mykt :) litt dyrere garn, men trengte jo ikke all verden med nøster på en sånn drakt ;)
 
Bruk sånne lange, megatykke pinner og tykt garn og bare strikk frem og tilbake (rillestrikk), så har du et lite teppe?

Har du prøvd oppskrift? Er litt slitsomt hvis alle begreper er ukjente, men lett når du kan dem. Du kan google ordene eller spørre her?

Fant denne i et annet forum her, bare noen firkanter og så sy dem sammen til babysko: http://asselene.blogspot.no/2014/02/oppskrift-pa-babysko.html
Det skal jeg prøve. Føler jeg klarer tepper og det enkle frem og tilbake :) men noe mer blir lixom "for" avansert. Har prøvd å titte på oppskrift. Men forstår ikke så mye å da blir det bare tullete.
Har utrolig lyst til å lære med å lese oppskrifter. Da har jeg troa på at jeg klarer det :D
Tusen takk! Ditt skal jeg gå inn å se så fort gutta er i seng her! :D
 
Jeg har såååå lyst å lære med dette.. men får lixom bare til det som er veldig lett.. gir fort opp når jeg ikke får til.noen tips til hva jeg kan gjøre for å komme igang og ikke gi opp? :D

Jeg kan også anbefale nettsiden garnstudio.no! Der finnes det instruksjonsvideoer til maaange ulike teknikker som er lett å skjønne :) den har jeg brukt masse! Der er også mange gratis strikkeoppskrifter ;)
 
Nå har jeg strikket en ullsokk. Syns alltid det er så kjedelig at jeg må strikke en helt lik :sour:
 
Har lyst til å lage en sånn babypose ...

14-1.jpg


a la denne men i dette litt tykkere, myke ullgarnet:

eks-8.jpg
 
Nå har jeg strikket en ullsokk. Syns alltid det er så kjedelig at jeg må strikke en helt lik :sour:

Jeg også, men dattera trenger virkelig noen ullsokker, så jeg må snart i gang.
 
Back
Topp