Stresset?

Håper det går bra med faren din!
Dere får tenke på og snakke sammen om veien videre, og da tenker jeg at det bør involvere hvertfall søsteren din og deg. Planlegg når dere skal besøke hva for en hel måned fremover. Må dere dra dit hver dag? Jeg skjønner at man gjerne vil dra ofte når han er syk og kanskje snart skal dø, men det må være en balanse i det også. Og hva ønsker egentlig faren din? Det er jo også viktig :) Må det være mange dager i uka eller kan man heller planlegge å være litt lenger fra fredag til søndag for eksempel?
Du trenger ikke svare på de spørsmålene og kanskje har dere ikke noe svar enda heller, men det viktigste når man ikke kjenner seg hørt er at man snakker sammen om forventninger. Det må du snakke med søsteren din om og samboeren din. Begge to har tenkt ut ting på forhånd, og IKKE sagt noe til deg ;) de har klare forventinger om når du skal besøke far og når det skal jobbes i huset, og uten å si noe om hva de forventer så vil de til og med at du skal si ja hver gang - og ikke bli sur eller stille spørsmål.
Det går ikke i lengden, det, og er heller ikke helt rettferdig overfor deg :)
Men det kan lett unngås om du lager en langsiktig plan med søsteren din og med samboeren din. Du vet hva du kan spørre svigers om og hvor grensen går. Det vet ikke søsteren din, men hun må respektere at du ikka har mulighet hele tiden.

SEnder deg en klem <3 sykemelding fra jobb en ukes tid høres heller ikke helt dumt ut før du går på en skikkelig smell.
Jeg vet ikke planene videre. Det eneste jeg vet er at akkurat i ventetiden frem til svar foreligger så ønsker ikke samboer til pappa at han sitter noe særlig alene.

Da vi var der her om dagen så snakker han ikke så mye om disse tingene, sier heller ikke fra at han er sliten selv om jeg så det. Men da samboeren hans kom hjem fra jobb, da så jeg noe nytt i ansiktet hans. Han vil nok skjule mest mulig for oss barna, men med henne er han dønn ærlig. Jeg er så takknemlig for henne :Heartred jeg tror at når det er hun som sier det, så stemmer det at han ikke liker å være alene med tankene disse dagene. Han sier ikke noe om det til meg, men ganske sikker på at det er fordi han ikke vil legge så mye over på meg (vi er ikke en veldig følelsesfamilie hvis jeg kan si det slik, vi alle er veldig private og det er tøft når slike ting oppstår).

Svaret kommer imorgen tidlig, hadde pappa fått beskjed om. Jeg skal på kveldsvakt imorgen. Men skulle det komme dårlige nyheter, så vet jeg ikke om jeg kan. Jobben er en god distraksjon for min del, men til en viss grense.

Jeg skal ta meg en god prat med både samboer og søsteren min etter resultatet foreligger. Jeg forbereder meg mentalt på dårlige nyheter, men går jo selvfølgelig med et håp:Heartred
 
Vel du prøver definitivt ikke å snike deg unna, jeg tror bare hu har mindre å gjøre enn det du har rett og slett. Og eldre unger også. Gi deg selv en pause. ❤️
Det skal sies, min søster har forsåvidt nok å henge fingrene i, med tre barn, to på aktiviteter:Heartred
Forskjellen ligger i at begge de jobber dagtid, alltid fri i helger osv. Vi jobber begge turnus, som kan være ganske styrete.

Men hun har alltid vært en mer hektisk/stresset type enn jeg har. Jeg er mer rolig og bedagelig :p derfor lener hun seg ekstra på meg i tøffe stunder når hun trenger å prate, hun sier at jeg er så rolig og fornuftig. Så det kan hende at hun rett og slett ikke tenker på at det kan bli for mye for meg også :shy:
 
Det skal sies, min søster har forsåvidt nok å henge fingrene i, med tre barn, to på aktiviteter:Heartred
Forskjellen ligger i at begge de jobber dagtid, alltid fri i helger osv. Vi jobber begge turnus, som kan være ganske styrete.

Men hun har alltid vært en mer hektisk/stresset type enn jeg har. Jeg er mer rolig og bedagelig :p derfor lener hun seg ekstra på meg i tøffe stunder når hun trenger å prate, hun sier at jeg er så rolig og fornuftig. Så det kan hende at hun rett og slett ikke tenker på at det kan bli for mye for meg også :shy:
Ja, det kan hende. Håper dere for ordnet opp i det. Du trenger hvile du også.
 
Mitt store problem er å få sjonglert alt uten å få dårlig samvittighet for det ene eller det andre. Mamma med ms og bestemor med begynnende demens er det ikke tid til midt oppi alt dette :Heartred
Skulle gjerne ha kunne delt meg i to, gjerne tre, av og til:shy:

Fikk nettopp meld av pappa, de skulle gå gjennom bildene i ettermiddag og svaret kommer imorgen tidlig..
Skjønner det altså , men da må du jo bare si fra. Man er jo også forskjellig på hva man prioriterer og hva man kan prioritere, men sett deg ned med henne.
 
Jeg synes det var utrolig dårlig av lederen din. Jeg blir i grunn helt rystet av svaret du fikk.
Ingen empati eller omsorg.. Har du en leder over lederen din?
Her ville jeg gått og sagt det rett ut, - vet du jeg prøvde å snakke med ... men jeg fikk ikke noen god tilbakemelding. Jeg har det utrolig tøft på privaten for tiden, er redd jeg møter veggen snart og blir sykemeldt. Det ønsker jeg ikke, er det noen mulighet å få noen tilrettelegging ?
jobbe dagvakter, osv.
Egentlig burde lederen din vært takknemlig for at du tok kontakt.
 
Jeg synes det var utrolig dårlig av lederen din. Jeg blir i grunn helt rystet av svaret du fikk.
Ingen empati eller omsorg.. Har du en leder over lederen din?
Her ville jeg gått og sagt det rett ut, - vet du jeg prøvde å snakke med ... men jeg fikk ikke noen god tilbakemelding. Jeg har det utrolig tøft på privaten for tiden, er redd jeg møter veggen snart og blir sykemeldt. Det ønsker jeg ikke, er det noen mulighet å få noen tilrettelegging ?
jobbe dagvakter, osv.
Egentlig burde lederen din vært takknemlig for at du tok kontakt.
Vet ikke om du til dels har svart feil på noe? Tror ikke jeg har skrevet så mye ifht lederen min? :)
For hun hadde full medfølelse og ba meg si fra om jeg trengte noe fri for å hjelpe pappa ut med følge til sykehuset eller generelt hvis jeg slet:Heartred
 
Jeg sa fra igår at jeg er sliten, at jeg er stresset både av jobb og alt som foregår. Men hun svarer bare tilbake at hun også er stresset og at vi må stille opp. Det høres ut som på henne at jeg prøver å snike meg unna, og det er absolutt ikke tilfelle:( jeg prøver bare å få samlet tankene, men det går ikke så lenge vi kun går og venter på dommen:sorry:
Krysser fingrene for gode nyheter i morgen! Kan hende hun er så ekstremt fokusert på at dere må stille opp at hun sitter litt med skylapper for hvordan hun fremstår når hun sier det, og hvordan det påvirker deg. Dere vil jo det samme, håper dere får snakket ut om det, og mest av alt at bildene er bedre enn fryktet. :Heartred
 
Vet ikke om du til dels har svart feil på noe? Tror ikke jeg har skrevet så mye ifht lederen min? :)
For hun hadde full medfølelse og ba meg si fra om jeg trengte noe fri for å hjelpe pappa ut med følge til sykehuset eller generelt hvis jeg slet:Heartred
ok,da har jeg missforstått med noe du skrev om en annen om å snike seg unna og også være stresset at det var lederen din.
Bra hun er forståelsesfull da.
Håper det er gode nyheter i morgen. lykke til
 
Back
Topp