Stress

Trylletrollet

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Med dårlig form og lite energi kjenner jeg det fort blir stressende på jobb. Jobber i barnehage og når jeg ikke klarer å være 100% tilstede hele tiden blir ofte støy- og aktivitetsnivået deretter. Jeg kommer på etterskudd og begynner å stresse. Kjenner jeg blir mer kvalm og får mer murringer i magen når jeg stresser. Andre som har det sånn? Ingen på jobb som vet jeg er gravid enda. Det jeg er mest redd for en at stresset kan bidra til en ny abort... :( Uff! Det var dagens utblåsning! Sitter nå på pause med bena høyt, så håper det hjelper :)

❤ alle gode ting er tre ❤

Huff.. Håper du finner en løsning på det.

jeg jobber selv i bhg og det kan være stress.. Nå som sjefen er på ferie er det 0 stress og alt går supert, men gruer meg til hun kommer tilbake, for da blir det nok bare dritt og stress igjen :O

Kjenner til det ja... Jobber som sykepleier i hjemmesykepleien, og har ofte travle lister og knapp tid. I tillegg skal en fungere hjemme også, få barn i bhg og middag på bordet. Kjenner det blir mye stress. Men det er viktig at vi tenker på oss selv, ta deg pauser og pust/prøv å slappe av (lett å si - men verdt forsøket) :)

Huff.. Håper du finner en løsning på det.

jeg jobber selv i bhg og det kan være stress.. Nå som sjefen er på ferie er det 0 stress og alt går supert, men gruer meg til hun kommer tilbake, for da blir det nok bare dritt og stress igjen :O
Rart hvor mye det spiller inn å ha en sjef rundt seg..

har veeeeldig mye å si ja.. Helt klart.

Jeg kan rett å slett ikke si det på jobben, jobbet her i 3/4 måneder. Skulle fått ny kontrakt til jul (100%), men sjefen har vært opptatt. Er 5+3 på vei og ser magen blåser opp alt. Gått opp 2 kilo. Mye stress og noen tunge løft. Er redd jeg ikke får kontrakta om jeg sier det nå. Noen tips?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg kan rett å slett ikke si det på jobben, jobbet her i 3/4 måneder. Skulle fått ny kontrakt til jul (100%), men sjefen har vært opptatt. Er 5+3 på vei og ser magen blåser opp alt. Gått opp 2 kilo. Mye stress og noen tunge løft. Er redd jeg ikke får kontrakta om jeg sier det nå. Noen tips?

Til jul 2013 eller nå i år?

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Med dårlig form og lite energi kjenner jeg det fort blir stressende på jobb. Jobber i barnehage og når jeg ikke klarer å være 100% tilstede hele tiden blir ofte støy- og aktivitetsnivået deretter. Jeg kommer på etterskudd og begynner å stresse. Kjenner jeg blir mer kvalm og får mer murringer i magen når jeg stresser. Andre som har det sånn? Ingen på jobb som vet jeg er gravid enda. Det jeg er mest redd for en at stresset kan bidra til en ny abort... :( Uff! Det var dagens utblåsning! Sitter nå på pause med bena høyt, så håper det hjelper :)

Skjønner deg godt, synes det er stress med bare en hjemme jeg...

Du får prøve å ta pauser så ofte du kan. Prøv å la barna leke mye med hverandre så du kan sitte litt ned.

Har du barn fra før kan du skylde på at ungen din har hatt ett par dårlige netter:D

<3 Gutt 04.02.12 <3

Jeg venter en kontrakt ut desember 2014. Vil jo jobbe lenger, men MÅ hvertfall jobbe ut 2014 for å få foreldrepenger.

Jeg har en fantastisk sjef!! :) Hun skulle sette inn vikar så jeg kan slappe av et par dager, og spurte hvordan vi kan legge til rette så det blir best mulig for meg. Hun er den eneste som vet jeg er gravid på jobb ;)

Jeg venter en kontrakt ut desember 2014. Vil jo jobbe lenger, men MÅ hvertfall jobbe ut 2014 for å få foreldrepenger.

Du får mase på sjefen, du har krav på kontrakt. Og at han/hun ikke har tid er ikke godt nok, du står uten rettigheter hvis du ikke har kontrakten i orden..:/

Vent til du har skrevet kontrakten med å si det, ville jeg ha gjort;)

<3 Gutt 04.02.12 <3

Jeg har en fantastisk sjef!! :) Hun skulle sette inn vikar så jeg kan slappe av et par dager, og spurte hvordan vi kan legge til rette så det blir best mulig for meg. Hun er den eneste som vet jeg er gravid på jobb ;)

Så deilig med slike sjefer!!;)

<3 Gutt 04.02.12 <3

Du får mase på sjefen, du har krav på kontrakt. Og at han/hun ikke har tid er ikke godt nok, du står uten rettigheter hvis du ikke har kontrakten i orden..:/

Vent til du har skrevet kontrakten med å si det, ville jeg ha gjort;)

<3 Gutt 04.02.12 <3

Feil en har rettigheter jmf det norske lovverk selv om en ikke har kontrakt.
Men en skal få kontrakt om en ønsker det og da er dårlig tid ikke ett argument all den tid og dette er inne i lovbestemmelsene at en skal ha om ønskelig

Husk at du har rettigheter og uten kontrakt, men du kan ta en prat med tillitsvalgte på jobben din evt om du er i en fagbevegelse så kan du kontakte de.

Tror jeg skulle få det i løpet av uka. Men vet ikke hvor lenge jeg bør vente etter det. Vil jo liksom ikke "slippe bomba" med en gang. Håper jeg får fortsette etter jul også, men spørs jo om sjefen gidder det da jeg allikevel "forsvinner"?

Men om jeg forteller ped leder det, har hun taushetsplikt da? Eller må hun fortelle sjefen det. Hadde vært greit å bli skånet fra de tyngste løftene

Feil en har rettigheter jmf det norske lovverk selv om en ikke har kontrakt.
Men en skal få kontrakt om en ønsker det og da er dårlig tid ikke ett argument all den tid og dette er inne i lovbestemmelsene at en skal ha om ønskelig

Åhhh der visste jeg ikke. Har man alle de samme rettighetene?

Feks kan arbeidsgiver plutselig finne ut at de ikke vil betale deg lønn.
Hva gjør man da uten kontrakt?

<3 Gutt 04.02.12 <3

Åhhh der visste jeg ikke. Har man alle de samme rettighetene?

Feks kan arbeidsgiver plutselig finne ut at de ikke vil betale deg lønn.
Hva gjør man da uten kontrakt?

<3 Gutt 04.02.12 <3

Nei du skal ha avtalt lønn for avtalt arbeid, jmf loven om at muntlige avtaler er like bindende som skriftlige.
Uten kontrakt må du og arbeidsgiver følge lovens bokstav, en kontrakt kan se bort ifra loven.
F.eks er det lov å jobbe uten lønn i Norge (her finnes ingen minstelønn imotsetning til f.eks USA) men da må det stå i kontrakten.
Lovdata.no har de lovene du trenger, husk at om du ikke finner frem så er det bare å sende de en Mail :-)

Jeg er også ganske stresset over å være på jobb om dagen.. Med innkjøringer, barn som må bæres på pga utrygghet o.l.. Hjelper ikke akkurat på bekkenet som allerede verker.! Og kroppen blir totalt utmattet, har ingenting igjen når jeg kommer hjem.... Men har en sjef som har forståelse, og om jeg må sykemelde meg delvis var det bedre enn at jeg bare fungerer halvveis på jobb... :)

Back
Topp