Streptokokker

Jeg er aldri så syk som når jeg har streptokokker. Helt grusom feber med skikkelige frostrier og vondt i hele kroppen. Ikke klarer jeg å svelge mitt eget spytt heller.. Fytti katta!!!
 
Jeg er aldri så syk som når jeg har streptokokker. Helt grusom feber med skikkelige frostrier og vondt i hele kroppen. Ikke klarer jeg å svelge mitt eget spytt heller.. Fytti katta!!!
Uff! "Godt" det ikke bare er meg som blir så dårlig ... var våken fra 3-5 og måtte bade i natt. Var så kald og smerter i kroppen. Verker hele tiden :(
Trodde ikke man ble så dårlig :(
 
Takk for langt utfyllende svar... Så om det er den sykdommen, så kan man ha streptokokker? Vil jeg da evt få utslett om noen dager? Blir spennende å se... hehe...

Uff, ble du innlagt ja? :( Gikk ned 10-15 kg på en mnd med kyssesyken, klarte ikke å spise.. såvidt å drikke ... var helt forferdelig :(
Jeg gikk ned 8 kg på 3 uker og var ekstremt dehydrert.. var virkelig ikke noe godt og var såpass syk at de ikke skjønte helt hva som feilet meg. Kyssesyken var innkapslet i mandlene mine som oste av streptokokker, syntes ikke på blodprøvene :p

Jeg vet ikke om man får streptokokker av den, men skal jo ikke se bort i fra at det utviklet seg til en streptokokkinfeksjon heller. Tok legen q-tips i munnen din eller pirket deg på mandlene? Er ikke noe godt å være i så dårlig form. Varme tanker til deg og håper du og ungene kommer dere raskt på bena igjen :) det er tøft å være så shabby og i tillegg ta seg av barn :p
 
Jeg gikk ned 8 kg på 3 uker og var ekstremt dehydrert.. var virkelig ikke noe godt og var såpass syk at de ikke skjønte helt hva som feilet meg. Kyssesyken var innkapslet i mandlene mine som oste av streptokokker, syntes ikke på blodprøvene :p

Jeg vet ikke om man får streptokokker av den, men skal jo ikke se bort i fra at det utviklet seg til en streptokokkinfeksjon heller. Tok legen q-tips i munnen din eller pirket deg på mandlene? Er ikke noe godt å være i så dårlig form. Varme tanker til deg og håper du og ungene kommer dere raskt på bena igjen :) det er tøft å være så shabby og i tillegg ta seg av barn :p
En god del bedre i dag, og klart å være våken hele dagen+leke litt med barna :) Så da krysser jeg fingrene for at streptokokkene snart forsvinner :)
 
Noen som har hatt det og vært skikkelig dårlig? Verker i hele kroppen, spesielt nakken og hodet.. Veldig vondt og svelge, fryser og er skikkelig syk......
begynte på antibiotika i går, så håper den virker raskt ...... Kjedelig når man er alene med barna og egentlig skulle på kino i dag.... :(
Ikke noe kjekt.. Masse god bedring!
 
Ønsker deg en riktig god bedring, søta:) Gikk selv med det i 6 uker da jeg jobbet i bhgen, hosten ble ikke borte, så dro til legen og fant ut det var det, ganske så smertefullt₩!!
 
Hvordan har det gått?
 
Jeg er aldri så syk som når jeg har streptokokker. Helt grusom feber med skikkelige frostrier og vondt i hele kroppen. Ikke klarer jeg å svelge mitt eget spytt heller.. Fytti katta!!!
Samme her, hadde det for mange år siden. Grein av smerte når jeg måtte drikke noe. Bare hatt det den ene gangen, bank i bordet! :eek:
 
Glad antibiotika finnes i slike tilfeller :)
Ja, antibiotika er gull der det trengs

Nettopp derfor skal det ikke brukes feil og for mye, for da risikerer vi at det ikke virker der det trengs
 
Ja, antibiotika er gull der det trengs

Nettopp derfor skal det ikke brukes feil og for mye, for da risikerer vi at det ikke virker der det trengs
Jeg vet. Viktig å ikke ta for ofte. Heldigvis 5-6 år siden forrige gang..
Nå kom magesmertene som jeg hadde glemt :( Biola,Ido-form og Activia er kjøpt inn :D
 
Back
Topp