Strekkmerker?

klatremusa

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Junibarna 2019
Snøkrystallene2021❄️
Har noen av dere begynt å få?

Jeg (tror) ser antydning til noen streker på magen og gruer meg egentlig til de kommer for alvor :( moren min har masse dype strekkmerker på magen etter meg og søsteren min og jeg er stygt redd for at jeg blir å få masse jeg og...

Jeg har masse fra forrige gang så vet ikke om noen er nye, men tror ikke det :)

Jeg har mange dype fra forrige gang, så håper jeg ikke får noe særlig mer denne gangen...

Det kom masse på slutten den gangen:(

Jeg har magen full av dype og brede strekkmerker fra forrige svangerskap, og de begynte å komme i uke 35. I forkant av merkene så klødde det veldig på magen, det er ofte et tegn på at huden begynner å strekke seg.

Ja! Begynt med puppene! Ingen svangerskap bak meg fra før, men fikk strekkmerker når jeg vokste i ungdommen. Så redd jeg er litt disponert:s. Smører dere? Med hva? Heldigvis blekner jo merkene med tiden, men er villig til å smøre litt hvis det kan hjelpe :) (er vel omdiskutert om der er mulig, men skader vel neppe)

Jeg fikk litt strekkmerker på hoftene allerede de første ukene så må ha vært noe skikkelig hormonelt :P nå denne uken har jeg fått på undersiden av brystene også :(

Har mange fra svangerskap nr1, en del fra vektoppgang mellom svangerskap 1 og 2, noen få fra svangerskap nr 2
og begynner å få noen fine nye der det ikke var noen før nå i dette svangerskapet også.
Kan ikke si at de plager meg veldig! Jeg vet de blekner med årene.. og jeg har ikke tenkt å vise den delen av kroppen min til andre enn min mann og lege/jordmor så :) ;)

Har dem over hele meg. Men jeg liker det jeg. Ser veldig brutalt ut at de dypeste og bredeste er under trusen ned mot skrittet. Det må da være pga stort hode? Hun var 37 rundt hodet. Men som hun skriver over så er det mest mannen som skal se så mye, og han syntes jeg er fin :-) er ikke så mye man tenker på når babyen er kommet, tenker jeg.

Trodde ikke det var mulig å få flere enn det jeg allerede har etter di 2 andre svangerskapene, men joooda :/ her kommer det flere. Ærre muli. Flammelakkert hele magen her :/

Jeg hadde allerede noen få strekkmerker på magen før jeg ble gravid, da huden min tåler nesten ingenting... Nå etter jeg ble gravid har det bare kommet mer og mer på magen. . Og dette er ikke pga vektoppgang, da jeg kun har gått ned i vekt til nå pga kvalme osv. . Veldig irriterenes å ha så lite elastisk hud ! Arvet etter min mor :(

Jeg blir oktobermamma (så jeg sniker litt) men jeg har fått noen strekkmerker på magen. Huden min er veldig lite elastisk..

Nå har ikke magen min begynt å vokse enda, selvom jeg er halvveis, men har no en del strekkmerker fra forrige gang.

Husker jeg smurte meg med strekkmerkekrem gra dr greve, men etter jeg bikket 8 mnd, så kom strekkmerkene, trodde neste jeg slapp unna, men hadde ekstremt mye vann i kroppen og svær avært mage x)

Jeg var kun 18 år da jeg fikk strekkmerkene, så da var det litt kjedelig, men nå 5 år senere bryr jeg meg ikke, går fint i bikini jeg på stranden, viser jo bare det at jeg er mamma ;)

Fikk kun 3-4 på puppene første svangerskapet, andre svangerskapet fikk jeg 3-4 på magen og -3-4 på hofta/rumpa. Har ikke sett noen nye ennå.
De jeg har fått er ikke så dype og de har blekna så mye at de vises ikke sånn skikkelig, i tillegg så er det jo ingen andre enn meg og mannen som ser puppene og under trusa :p de plager meg ikke. Så om det kommer noen nye så jaja. Syntes jeg har vært heldig hittil. Jeg smører meg med weleda strekkmerke olje, brukte den de to andre svangerskapene. Om det har noen effekt vet jeg ikke, men det er jo verdt ett forsøk :) i tillegg så føles huden mykere og mer elastisk, så det klør ikke så mye om jeg er flink å smøre/massere med den :)

Ikke fått noen enda, er 22+6, men er redd jeg kommer til å få siden både mor og søster fikk. Jeg smører meg med weleda stretch 2 ganger om dagen. Hørt mye bra om den. Om det hjelper aner jeg ikke, men bedre å prøve enn å la være tenker jeg.

Back
Topp