Strekkmerker

Babylito

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
Hei.

Nå som magen vokser kommer jo disse tankene om strekkmerker oftere. :o Er det noen som har noen tips til forebygging? ☺️

Eneste jeg har lest er fete kremmer som man smører på magen. Men ikke så mye man kan gjøre egentlig. Kanskje prøve å ikke gå opp for mange kilo på for kort tid? xD

Det er nok ingenting man styrer selv. Jeg fikk med første og da var magen liten. Etter det har jeg ikke fått noen :) smurte med fetkrem med første..

Jeg vil tippe at det er mye arvelig her, men å unngå å gå opp for mye og smøre, kan kanskje hjelpe. Min er allerede full av strekkmerker.

Jeg har allerede strekkmerker uten å ha vært gravid før, så det bryr jeg meg ikke så mye om:p Men ellers er vel rådene de andre kommer med her gode: smør deg inn med fete kremer og prøv å ikke gå opp for mye i vekt for raskt (enklere sagt enn gjort nå kanskje). Det er vel ofte det som gjør at man får strekkmerker. Huden klarer liksom ikke å "henge med" på vektoppgangen..

Bryr meg ikkje om eg får eit lite merke eller to men håpe eg ikkje ender opp med deeen hengemagen (av hud) etterpå :/

Bare husk at det blekes med årene, og blir faktisk ikke så ille :)

Jeg fikk litt strekkmerker med førstemann de siste 8 ukene, og var helt oppsatt av dem en periode. Var utrolig frustrerende for jeg følte at jeg ikke fikk gjort noe for å unngå at dem kom. Litt sånn hjelpesløs - og tenkte på hvor mye jeg kom til å hate dem.

Men.. når sant skal sies.. så gjør jeg ikke det. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si det, men jeg er faktisk bittelitt stolt av dem. Dvs.. når jeg først skal ha litt strekkmerker på magen, så er jeg overlykkelig for at jeg har dem etter graviditeten og ikke bare for at jeg har lagt på meg. Det er en veldig stor forskjell på det for meg.
Og.. som andre her påpeker, så blekes de med årene.

Så i denne graviditeten kommer jeg fortsatt til å forsøke å legge på meg litt mindre enn sist gang og håper det ikke blir så mange fler, men jeg merker at jeg bekymrer meg særdeles lite over det denne gangen, for jeg vet at om det kommer noen fler, så har det egentlig ingenting å si for meg :)

Jeg ville heller smurt meg for unngå ubehag hvis du får strekkmerker. For d kan klø og svi noe sykt! ( gjorde d med nr 1). Hele magen sprakk. Du kan være heldig å ikke få. Men ville heller hatt en innstilling som sier at du kommer til å få noen, :-p

Må vel bare innfinne meg i å få noen strekkmerker, men om det finnes en mulighet for å slippe så må man jo bare prøve ;)

Jeg har noen fra første svangerskap. Men de er ikke ille i det hele tatt må lenger :) blir mye bedre med tiden. Jeg smører meg med olje nå, uansett om det hjelper eller ikke, så er det jo godt :) også tenker jeg at og drikke mye vann og ta Omega3 kan ha noe for seg. Ettersom det fukter huden "innenifra" :p

Ikke akkurat en oppløftende artikkel :p Men tusen takk ;)
Hehe, nei, det er ikke så mye positivt å si om strekkmerker, dessverre ;)
Man får håpe at man får så få av de som mulig. Heldigvis, for de aller fleste, blekner de fort.
Jeg fikk en hel drøss i første svangerskap, men ingen i mitt andre (spøkte om at jeg var ferdig "strukket" fra før :p )

Mamma hadde svært få strekkmerker, så håper å ha arvet det genet ;)

Hehe, det er også en måte å se på det ☺️

Jeg smører meg, men mest for at det er godt. Det er vel lite eller ingenting som kan forhindre de om de vil komme. Har noen fra puberteten, men de er så og si usynlige nå. Så det er vel håp om de dukker opp.

Fikk så si ingen i første svangerskap, mens i andre fikk jeg mange. Smurte med fet krem i begge svangerskap, men magen ble mye større med nr 2 og da kom merkene. Syns nesten ikke nå, men de blir nok mer synlige nå fremover ettersom magen vokser igjen :-)

Har kjøpt meg en olje på apoteket som jeg smører med hver dag, skader ikke å prøve ☺️

Back
Topp