Strekkmerker

Aldri smurt meg, og ikke fått i noen av svangerskapene. Strekkmerkene kommer pga hormoner, så kremene bare lindrer evt kløe. Jeg fikk derimot masse strekkmerker som tenåring pga hormonene sa, men de er nå blitt helt hvite. Det sies at det er litt sammen heng med alder også, og at hvis man er gravid som veldig ung er det større sjanse for flere strekkmerker.

Jeg smurte ikke noe i forrige svangerskap, og har ikke et eneste strekkmerke;) Men huden føles sikkert helt herlig når man gjør det:)

Jeg smører ikke for å unngå strekkmerker, men fordi det har begynt å klø litt på magen. Fant en hth krem i skapet som er helt fantastisk. White tea tror jeg den heter. Trekker faktisk fort nok inn til at jeg kan smøre meg i garderoben på treningssenteret :-P Praktisk. Dufter godt også, uten parabener og sånt :) Den er superbillig i forhold til de andre kremene jeg har - og får myk og deilig hud. Føler ikke som den legger seg utenpå huden, slik det gjør med noen av de andre. Så den kan jeg anbefale på det varmeste :)

Strekksmerker er vel hovedsakelig hormonelt betinget, men jeg smører meg hver dag sånn i tilfelle. Kan jo ikke skade. Bruker Mama Bee magekrem fra Burt's Bees og en som heter Helt Fett fra Krem Fresh. Sistnevnte lukter helt sinnsykt godt også! :)

Under forrige svangerskap brukte jeg en strekkmerke krem kjøpt på apoteket. husker ikke hva den heter, er 5 år siden. mulig det var dr greve sin. fikk noen strekkmerker på mage og pupper, men de er grunne og helt lyse, så de vises nesten ikke. denne gangen har jeg ikke brukt noe, har ikke fått noen nye merker ennå.

Under forrige svangerskap brukte jeg en strekkmerke krem kjøpt på apoteket. husker ikke hva den heter, er 5 år siden. mulig det var dr greve sin. fikk noen strekkmerker på mage og pupper, men de er grunne og helt lyse, så de vises nesten ikke. denne gangen har jeg ikke brukt noe, har ikke fått noen nye merker ennå.
Hvor tidlig fikk dere strekkmerker? Noen som har fått som kan svare når de fikk? Jeg har ikke fått noen enda

Kjøpte meg Bio-oul på vita idag! Den skal visst være forebyggende. Har ikke fått strekkmerker enda, magen er jo heller ikke særlig stor. Aner ikke om den fungerer, men skader ikke å prøve tenker jeg. Kosta 120kr :)

Ingenting som hindrer de i og komme men smør med en god krem etter hver gang du dusjer så kan det hende det hjelper på å forebygge da :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp