Strekkmerker

Hønipønii

Flørter med forumet
Februarlykke 2015
Noen som har en bra krem å anbefale for å unngå dette? Ser jeg begynner å få noen få nå. :)

Veit ikkje om da komme te å hjelpa, men eg bruke desse to :) Smøre mage, bryst, lår og rompa kvar dag:) Får iallefall ein fantastisk fin å mjuk hud;)

Jeg bruker doktor greves gravid-bodylotion, 1-2 ganger om dagen, for ellers klør det så utrivelig. Vet ikke om det er grunnen til at jeg ikke har fått noe så langt.

Det kremene kanskje lindrer, er kløen som kan komme når strekkmerkene strekker seg ;) er ikke mye å gjøre for å forebygge desverre. Noen er heldige, andre ikke....

Pass på å støtte opp magen når du sover om natta! Ha en pute under slik at den ligger rett og ikke henger nedover :) det har jeg hørt at kan hjelpe litt!!

Bruker apobase rød, den er feit, men om den forhindrer strekkmerker er vanskelig å si. God er den å ikke et eneste nytt strekkmerke hittil, selv om jeg bryr meg fint lite om det

I forrige svangerskap brukte jeg dr.greve strekkmerkekrem. Smørte meg 2-3 ganger om dagen og fikk kun to små strekkmerker i løpet av svangerskapet. Om det var kremen som hjalp eller om det bare var et sammentreff, det vet jeg ikke :) Nå denne gangen har jeg bare smørt meg mye med vanlig bodylotion og også litt babyolje :)

Ett lite tips hvis ein vil prøva å forhindra.. Hårkontroll. Tabeletta som me selger på salongen, eg går på dei sjøl, ekstra vitaminer og næringstoff spesielt te hud, hår og negler. :)

Jeg tror ikke det er noe som hjelper. Jeg smurte 2-3 ganger daglig i forrige svangerskap, men strekkmerkene kom sinnsykt på slutten likevel. Noen sier det er genetisk..

Jeg har brukt cocosa og elisabeth arden eight hour creme, tror som flere nevner at det ikke er noen vidunderkrem som forhindrer strekkmerker, men jeg har ikke fått noen enda og er 28+6. Håper selvfølgelig at de holder seg helt borte, og har tro'a på at fete kremer er det beste ;) Smører meg ikke ofte, kanskje annhver dag.

Back
Topp