Strekkmerker

trollimagen

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Marsboerne2017
Bruker dere noe midler? Kemer, oljer eller lignende for å forhindre strekkmerker? Funker det? Hva bruker dere?
Leste at det er genetisk og at det ikke funker å smøre seg.. Selv tenker jeg det er verdt et forsøk så smører meg hver dag:)

vet at det egentlig ikke hjelper å smøre..men gjør det alikevel :) Og bruker gjerne dusjolje når jeg dusjer, slik at huden ikke skal tørke ut :)

Nei :) brukte ikke sist svangerskap heller, å fikk ikke et eneste strekkmerke. Tror ikke jeg får denne gangen heller, men man skal aldri si aldri :) kommer dem så kommer dem, å da tror jeg ikke smøring hjelper så mye :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har hørt at shea butter skal gjøre underverker:)

Det sies at strekkmerker er arvelig og at det styres tildels hormonelt...
Eller at det er umulig og gjøre noe med...

Men det er verdt et forsøk å smøre seg med vitamin e hver dag, og ta sink tilskudd, da sink er med på å styre en rekke funksjoner i kroppen, og mange gravide har for lite sink i kroppen.
Sink hjelper mot mye, så er bare til å Google det

Jeg smører med et naturlig bodybutter :) om ikke det hjelper for strekkmerkene, er det behagelig og koselig å massere magen :)

Som utdannet hudpleier så må jeg nok skuffe dere og si at det ikke fungerer å smøre seg. Det er underhuden, altså det underste laget i huden som sprekker, og så langt ned trekker ikke kremen :/

Da får vi bare fortsette å smøre i vei for kosen sin skyld. Lenge siden jeg har hatt så myk og behagelig hud som jeg har hatt de siste 3 månedene:D:p

Nei :) brukte ikke sist svangerskap heller, å fikk ikke et eneste strekkmerke. Tror ikke jeg får denne gangen heller, men man skal aldri si aldri :) kommer dem så kommer dem, å da tror jeg ikke smøring hjelper så mye :)

Så deilig at du slipper strekkmerker. :) Vet at jeg kommer til å få en del for jeg får lett strekkmerker, men får bare stråle om kapp med dem og tenke at det som kommer til slutt er nok verdt noen striper her og der uansett;)

Har ikke plass til flere nye strekkmerker jeg. De to forrige svangerskapene har allerede fylt opp magen min med merker. Men synes ikke det gjør noe, det er jo bare et tegn på at man har båret frem barna sine :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Bruker dere noe midler? Kemer, oljer eller lignende for å forhindre strekkmerker? Funker det? Hva bruker dere?
Leste at det er genetisk og at det ikke funker å smøre seg.. Selv tenker jeg det er verdt et forsøk så smører meg hver dag:)
Jeg gjorde det sist gang. Men jeg har også gode gener som gjør at jeg ikke får strekkmerker uansett. Min mor har heller ikke det, og hun har født to barn. Så jeg vet ikke hva jeg skal tro. Slurver litt med smøringen denne gangen men vurderer å få en rutine på det, sånn for å være på den sikre siden.

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror ventes 16.januar-2015

Jeg gjorde det sist gang. Men jeg har også gode gener som gjør at jeg ikke får strekkmerker uansett. Min mor har heller ikke det, og hun har født to barn. Så jeg vet ikke hva jeg skal tro. Slurver litt med smøringen denne gangen men vurderer å få en rutine på det, sånn for å være på den sikre siden.

❤️❤️
Er det jeg og tenker. Mange sier det er genetisk og hormonelt, men da skader jo ikke å smøre seg. Da har man i allefall prøvd;)

Jeg smører meg generelt hver dag, men dette er pga tørr hud som jeg har hatt lenge. Kommer strekkmerkene så kommer de. Får ikke gjort så mye med det. Et tegn på liv det <3

Smurte meg med jordnøttolje hver dg sist, fikk kun noen strekkmerker på hoftene:p men de kom etter fødselen:o
Denne gangen smører jeg meg når jeg kommer på d:p

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 19. Januar❤️

Så deilig at du slipper strekkmerker. :) Vet at jeg kommer til å få en del for jeg får lett strekkmerker, men får bare stråle om kapp med dem og tenke at det som kommer til slutt er nok verdt noen striper her og der uansett;)

Babyen er helt klart verdt hver eneste tigerstripe :D <3

Babyen er helt klart verdt hver eneste tigerstripe :D <3

Det tror jeg nok, men er jo godt å slippe også da ;-) må bare ta det som det kommer...

❤️❤️

Som utdannet hudpleier så må jeg nok skuffe dere og si at det ikke fungerer å smøre seg. Det er underhuden, altså det underste laget i huden som sprekker, og så langt ned trekker ikke kremen :/

Signerer denne! Smurte med dyre spesialkremer første svangerskap, og kan love at det var bortkastede penger!:p Fikk strekkmerker nesten før jeg fikk mage:p Nå smører jeg med vanlige kremer for velværens skyld, så får merkene heller bare komme:)

Sent from my iPad using BV Forum

Sniker litt fra februar :) her smøres det med jordnøtt olje eller hvetekimolje ImageUploadedByBV Forum1409525032.390036.jpg den kan også brukes mellom bena da det skal hjelpe på elastisiteten under fødselen :) kapsler med navn nattlysolje (ell) skal vist funke på å smøre kroppen innvendig :) verdt å prøve tenker eg :) taper vertfall ikkje nåke på å ha gjort et forsøk ;)

♡ Venter et Ivf mirakel 6.Februar ♡

Sniker litt fra februar :) her smøres det med jordnøtt olje eller hvetekimolje Vis vedlegget 75140 den kan også brukes mellom bena da det skal hjelpe på elastisiteten under fødselen :) kapsler med navn nattlysolje (ell) skal vist funke på å smøre kroppen innvendig :) verdt å prøve tenker eg :) taper vertfall ikkje nåke på å ha gjort et forsøk ;)

♡ Venter et Ivf mirakel 6.Februar ♡
Har hørt at jordnøttolje er noe man ikke trenger smøre 'mellom bena' før noen uker før fødsel? At det har like bra virkning som om man smører seg fra starten av svangerskapet? Vet du noe om det?

Alle monner drar, uansett deilig med myk hud:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp