Strekkmerker

Trylletrollet

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Det er kanskje litt tidlig, men noen som har noen tips for å forebygge? Smøre med krem etc. Noen som har erfaring? Vet det egentlig skal være ganske genetisk betinget, men det skader jo ikke å gjøre et forsøk ;)

❤ alle gode ting er tre ❤

Jeg kommer ikke til å gjøre noe forbygging.. jeg er et eneste stort strekkmerke likevel, så er sikkert ikke plass til flere ;)

Den første gaven jeg fikk av bestevenninnen min da jeg fortalte jeg var gravid var mandelolje (kjøpt på apotek). Det var hennes favoritt fra hele svangerskapet sa hun, smurte den overalt ;) Og hun fikk ingen strekkmerker (kan jo være tilfeldig, men som du skriver, skader ikke uansett :) ).
I tillegg fikk jeg en olje (husker ikke navnet, men i samme serie) til og smøre underlivet. Venninnen min hadde også brukt den, og hun hadde fått beskjed fra jordmor når fødselen begynte at dette kom til å gå bra, her var det mykt, elastisk og fint :) Så jeg har litt troa :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Uff, jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det denne gangen. Sist smurte jeg meg hver dag fra uke 20 og fram til fødsel. Magen min er helt opprevnet!
Kremer hjelper mot kløe, da, men det er det, tror jeg. Gener og hudens tøyelighet tror jeg spiller en stor rolle her.

Den første gaven jeg fikk av bestevenninnen min da jeg fortalte jeg var gravid var mandelolje (kjøpt på apotek). Det var hennes favoritt fra hele svangerskapet sa hun, smurte den overalt ;) Og hun fikk ingen strekkmerker (kan jo være tilfeldig, men som du skriver, skader ikke uansett :) ).
I tillegg fikk jeg en olje (husker ikke navnet, men i samme serie) til og smøre underlivet. Venninnen min hadde også brukt den, og hun hadde fått beskjed fra jordmor når fødselen begynte at dette kom til å gå bra, her var det mykt, elastisk og fint :) Så jeg har litt troa :)

Ja, jeg brukte også jordnøttolje til underlivet forrige gang, og jeg måtte sy to pyntesting bare. Mulig det var en tilfeldighet, ja, men skal bruke det denne gangen også. Det er i motsetning til kremer anbefalt av jordmødre.

Bruker rein kokosolje kjøpt på vite eller helsekost :)

Strekkmerker oppstår i underhuden, så veldig vanskelig å forebygge dette med krem. Jeg smurte meg ikke de forrige svangerskapene, fikk kun noen få rundt navlen.

Men det skader jo ikke å prøve da, godt for huden å bli smurt :)

TuMmY LoVe

Jeg smører allerede for at huden skal være myk og kanskje mer elastisk. Bruker "Burts Bees Mama Bee Belly Butter" og "OleHenriksen Lavender oil" :) Bruker også en fotkrem og noen andre produkter innimellom fra "Mama Mio" og "Burts Bees
Helt naturlig ingredienser, ikke noe surr ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Oi, her hadde det kommet mange svar!! HERLIG!! :D Jeg tenker jeg skal smøre, men som flere skriver: kanskje mest fordi det er godt ;) Man får jo ikke gjort noe med genene uansett. Kanskje jeg må investere i litt olje da? :)

jeg fikk strekkmerker med prinsessa, men tenkte jeg skulle starte med å smøre meg denne gangen for de det klødde så innmari når strekmerkene kom sist :P Og olje til underlivet skal jeg virkelig teste denne gangen :P Revnet så det sang forje gang :P

Æ smurte magen som en Gud sist, med både olje og krema:p
Men til ingen nytte..

Smorte aldri i underlivet, å æ fikk bare ei overfladisk rift:p Æ har trua på varme kompressa i underlivet under fødsel;)

Æ smurte magen som en Gud sist, med både olje og krema:p
Men til ingen nytte..

Smorte aldri i underlivet, å æ fikk bare ei overfladisk rift:p Æ har trua på varme kompressa i underlivet under fødsel;)

Hvordan klarer du å ha de varme kompressene der under fødsel? Husker jeg knep og vred meg under riene ;)

TuMmY LoVe

Jeg har brukt en olje fra Body Shop, er 34+4 og har ingen strekkmerker. Tror det er genetisk og hormonelt med disse strekkmerkene. Ellers har jeg bare brukt Biotherm som vanlig:)

Bruke fødselsforberedene olje sist. Ingen sting eller rifter. Hadde vakuumfødsel også. Veldig overbevist om at det har effekt. Ang strekkmerker, er jeg ikke helt overbevist :)

Bruke fødselsforberedene olje sist. Ingen sting eller rifter. Hadde vakuumfødsel også. Veldig overbevist om at det har effekt. Ang strekkmerker, er jeg ikke helt overbevist :)

Hva slags olje brukte du? ;)

❤ alle gode ting er tre ❤

Brukte bare vanlig fuktighetskrem de to forrige svangerskapene, fikk ingen strekkmerker. Men tror det er mest genetisk, ja :) Brukte fødselsforberedende olje også, men ble klippet begge gangene, så vet ikke om det hadde effekt...

Jeg brukte shea butter, men har hørt at er det meningen at man skulle få strekkmerker så hjelper det ikke å smøre seg enn så mye...

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Har du mulighet til å finne ut hva produktene heter...? :)

Back
Topp