Strekkmerker

ja skal prøve på det. men hvor ofte bør en smøre seg med olje eller krem. Har begynt å få mage allerede så jeg får vel tenke på det nå. Fikk ikke mage før i 7 mnd med første mann.

Jeg har hørte "jo før jo bedre" hadde vist noe med elastikken i huden å gjøre :)

Jeg har hørte "jo før jo bedre" hadde vist noe med elastikken i huden å gjøre :)
Ok jeg gikk ned 17 kg i fjor så huden er nok litt elastisk etter dette. har ikke fått trukket seg tilbake helt ennå. men alt i alt så bryr jeg meg lite om strekkmerker. jeg vil ha barn. det er viktigst.

Har ingen tro på disse oljene. :P Forrige gang fikk jeg strekkmerker på lårene, uten at de hadde "utvidet" seg under svangerskapet. Var hormonelt betinget. Da kunne jeg ha ligget i oljebad hele svangerskapet og likevel ville jeg fått dem.. Fikk to stykker på magen, de var utroolig kjedelig å få, de kom nemlig mens jeg var syv dager på overtid.....!! Æsj... menmen. Får ikke gjort noe med dem ;)

Jeg fikk ingen strekkmerker med første mann. Smurte meg heller ikke.
Fikk masse med nr2 og da smurte jeg meg morgen og kveld med jordnøttolje og andre kremer. Så har ikke trua...Men ingen skade i å smøre seg litt:) ikke bruk så vanvittig mye penger på det:)

A-creme :)

Jeg har strekkmerker fra før av, på grunn av kraftig vektoppgang. Jeg bryr meg ikke om jeg får flere. Sannsynligvis vil jeg lære å elske de nye også. :-)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Eg e full strekkmerke ette ekstrem overvekt, så bryr meg ikkje om at da blir fleire.
Men e av den oppfatningen at da ikkje går an å smøra seg vekk fra stekkmerker. Trur da e hormonelt og genetisk ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Eg e full strekkmerke ette ekstrem overvekt, så bryr meg ikkje om at da blir fleire.
Men e av den oppfatningen at da ikkje går an å smøra seg vekk fra stekkmerker. Trur da e hormonelt og genetisk ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har man myk og elastisk hud er det jo mindre sjanse for att det kommer så mange, jeg tror ikke det er bare tull å smøre seg siden det hjelper huden til å holde seg myk og fuktig :)

Litt tidlig enda :p
Men er det noen her som brukte strekkmerke krem i tidligere svangerskap og hvilket merke? Jeg hadde en som jeg var superfornøyd med og fikk kun ett bittelite merke men husker ikke hva den heter, har tenkt på den i hele dag å får den ikke ut av hodet :p

Jeg har 2 barn (14 og 16) og er nå gravid i uke 6, jeg er også hudterapeut med over 20 års erfaring og Decleors olje mot strekkmerker er knallfin...den må du prøve.... har aldri fått srekkmerker :)

Den skal jeg og prøve, står masse bra om den på nett. Og fant den til bare 269!! :-D

Brukte jordnøttolje fra uke 13 forrige svangerskap, men ser ikke ut! Fuull av strekkmerker. Strekkmerker ligger jo i underhuden, så lite som kan gjøres med en krem egentlig.. Enten har man elastisk hud, eller så har man ikke det. Men skader jo ikke å smøre! Jeg kommer nok ikke til å bruke noe annet enn vanlig fuktighetskrem denne gangen :-)

Back
Topp