Strekkmerker - tips

IVFogspent

Andre møte med forumet
Jeg har ikke fått strekkmerker enda, men smører meg inn hver kveld med Bio Oil. Noen som har erfaring med kremer/oljer - hva er best, hvilket merke? Er så mye på markedet!

Strekkmerker er ofte hormonelt, og kremer har dessverre ikke nødvendigvis noe å si.. :(
Men om man vil det så er det jo bare å smøre på og håpe på å slippe unna :) det hjalp ikke noe for meg dessverre, og da var det ei jordmor som sa at det var hormonelt forårsaka og at man ikke fikk forhindra det.. :/

Jeg smørte meg to ganger daglig forrige svangerskap, morgen og kveld. Fikk ikke strekkmerker på mage, selv om min mor har plenty og jeg fikk på innside lår og hofter av pubertet. Smører m bodybutter og dr greve:)

Sist starta mine strekkmerker å komme i uke 11, og innen uke 41 var nådd hadde jeg verdenskartet på magen.. Jeg smurte også morgen og kveld, men hadde ikke nubbsjans.. Tydeligvis ekstra uheldig med hormoner som herjer :p

Strekkmerker er ofte hormonelt, og kremer har dessverre ikke nødvendigvis noe å si.. :(
Men om man vil det så er det jo bare å smøre på og håpe på å slippe unna :) det hjalp ikke noe for meg dessverre, og da var det ei jordmor som sa at det var hormonelt forårsaka og at man ikke fikk forhindra det.. :/

Signerer denne jeg! Hormoner er hormonelt styrt, og kremer endrer ikke noe på det :)

Fikk ingen med mine, min mor såg ikke ut etter hun hadde fått oss.
Hormonelt.
Men uansett godt å smøre magen, jeg har brukt bodyButter.

Mine strekkmerker kom under riene :p

Her smøres det med bodybutter fra bodyshop :) fikk ikke strekkmerker med første, litt under navelen med nr 2. Men de syns ikke lenger nå. Veldig små striper som kom to uker før fødsel. Regner med de dukker opp igjen ;)

Lucky!!! Lurer på hvordan jeg kommer til å bli

Ja det var jeg også nysgjerrig på forrige gang. Også hørte jeg mange historier hvor folk fikk strekkmerkene under og etter fødsel så følte meg jo aldri trygg på at jeg slapp unna hehe.
Men gjorde heldigvis det så satser på det går like godt denne gang.

Ja det var jeg også nysgjerrig på forrige gang. Også hørte jeg mange historier hvor folk fikk strekkmerkene under og etter fødsel så følte meg jo aldri trygg på at jeg slapp unna hehe.

Ja man hører alle de historiene!! Jeg trur ikke jeg slipper unna. Jeg venter tvillinger så jeg er forbredt på å få noen merker. Håper på det beste da :)

Ja man hører alle de historiene!! Jeg trur ikke jeg slipper unna. Jeg venter tvillinger så jeg er forbredt på å få noen merker. Håper på det beste da :)

Back
Topp