Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har smørt meg med jordnøttolje siden jeg fant ut at jeg var gravid, har ikke fått et eneste strekkmerke. Det med at det ikke trenger langt nok inn i huden er nok ikke helt riktig, for i puberteten fikk jeg mye strekkmerker, og får forsåvidt veldig lett strekkmerker. Magen min har blitt kjempestor og hoftene også. Men dog har jeg smurt meg med oljen morgen og kveld og massert godt inn siden uke 4, så over tid tror jeg nok det virker. Er i uke 36 nå.det fungerte også på tanten min som ble dekt av strekkmerker i første svangerskap, og neste svangerskap smurte hun seg med jordnøttolje og fikk ikke et eneste nytt strekkmerke. Min mor har født 3 barn og smurt seg med samme olje, ikke et eneste strekkmerke. Men nå har jo alle forskjellig hud og det fungerer sikkert ikke på alle. Oljen er ment for å gjøre huden elastisk
. Anbefaler hvertfall og gi det en sjanse. (Uten parfyme og parabener).
Ja jeg har også hørt det er genetisk, men hvis jeg skal gå ut i fra det hadde jeg jo vært proppfull av strekkmerker da alle kvinnene i familien min som ikke prøvde oljen fikk veeldig mye strekkmerker. Men poenget mitt var at det er verdt forsøket, og om jeg får strekkmerker senere i svangerskapet er det greit, for da har jeg jo i det minste prøvdDe sier vel det er genetisk og hormonelt betinget. Hormonene er jo i endring gjennom svangerskapet og livet generelt, og kan variere noe fra svangerskap til svangerskap. Det skader selvfølgelig ikke med deilige oljer, men vitenskapen tviler på funksjon siden ikke noe trenger dypt nok. Kanskje man heller skulle funnet noe kostholdsråd som ville virke?![]()
Ja jeg har også hørt det er genetisk, men hvis jeg skal gå ut i fra det hadde jeg jo vært proppfull av strekkmerker da alle kvinnene i familien min som ikke prøvde oljen fikk veeldig mye strekkmerker. Men poenget mitt var at det er verdt forsøket, og om jeg får strekkmerker senere i svangerskapet er det greit, for da har jeg jo i det minste prøvdvar bare ment som e godt råd og nyttig tips og prøve. Jeg tror personlig at det funker og at det trenger godt nok inn i huden over lang tid med smøring.
![]()
Hadde kun to på hofta frem til rett før termin, husker ikke helt hvem uke, men plutselig en dag var det lilla striper oppover hele magenDere som fikk strekkmerker i første svangerskap, når ca kom de da? Går stadig og sjekker i speilet, og forventer igrunnen at det dukker opp når tid som helst, er 37+4 i dag. Gjør ingenting om de kommer, har vært forberdt på at det er en del av det å bære fram et barn, men vil såklart være glad dersom det viser seg at jeg slipper unna![]()
Ja, er litt det jeg ser for meg, at huden en dag bare gir etter. Er så stramt over magen nå, klarer liksom ikke tro at det er stort mer elastisitet å hente framHadde kun to på hofta frem til rett før termin, husker ikke helt hvem uke, men plutselig en dag var det lilla striper oppover hele magendu kan jo være heldig da
![]()
Jeg fikk noen på puppene etter fødsel faktisk. Ikke rart, gikk fra a til c pga melka ..Dere som fikk strekkmerker i første svangerskap, når ca kom de da? Går stadig og sjekker i speilet, og forventer igrunnen at det dukker opp når tid som helst, er 37+4 i dag. Gjør ingenting om de kommer, har vært forberdt på at det er en del av det å bære fram et barn, men vil såklart være glad dersom det viser seg at jeg slipper unna![]()
Jeg oppdaget ikke mine før etter at ungen var ute.. De var liksom på undersiden av den digre magenDere som fikk strekkmerker i første svangerskap, når ca kom de da? Går stadig og sjekker i speilet, og forventer igrunnen at det dukker opp når tid som helst, er 37+4 i dag. Gjør ingenting om de kommer, har vært forberdt på at det er en del av det å bære fram et barn, men vil såklart være glad dersom det viser seg at jeg slipper unna![]()
Bruker få samboer til å sjekke undersiden av magen iblant, han påstår det ikke har kommet noen der, endaJeg oppdaget ikke mine før etter at ungen var ute.. De var liksom på undersiden av den digre magen![]()