Strekkmerker: hjelper det med...

Peony

Elsker forumet
VIP
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
...Bio Oil eller annen olje?
Eller er det ikke til å unngå at strekkmerker kommer, og ikke noe å gjøre med? :confused004
Har hørt det er hormonelt.
 
Sniker
Det er ikke vitenskapelig bevist at noe som helst hjelper mot strekkmerker. Det er mest arv desverre.
Det er mange som føler de gjør en forskjell ved å prøve, og følelsen skal man ikke kimse av :D
 
Signerer Tigerbaby; jeg har også lest at det er arvelig og at ingen oljer eller kremer har vitenskapelig dokumentert virkning. Når så det er sagt, er det jo deilig å skjemme seg selv bort litt under graviditeten med å smøre inn magen, så har du lyst, har du lov tenker jeg :D

Selv har jeg brukt Mama Mio Tummy Rub Butter i begge svangerskapene og aldri fått strekkmerker, men skyldes nok heller gode gener fra moren min enn kremen, så jeg gjør det bare fordi jeg syns det er deilig :)
 
Ingenting helped, men oljer kan lindre kløe og slikt. Og d-vitaminolje kan fremskynde gro prosessen.

Personlig bruker jeg spenol fra matbutikken ;)
 
Jeg føler allerede jeg begynner å få strekkmerker på lårene... er det vanlig så tidlig? Jeg er i 10+2, men har allerede følt det i ei uke. Har lurt på hva merkene er og konkludert med at det må være strekkmerker. Ser ut som bittesmå blodårer eller noe sånn.
 
Smurte som en gal sist svangerskap, var ung og livredd for å få strekkmerker. Smurte med bio-oil og fuktighetskrem for gravide, fikk de uansett. Det er nok arv og gener som spiller inn der:)
 
Det er nok dessverre ikke så mye som hjelper mot strekkmerker, men jeg tenker at det skader nok ikke å smøre magen med en vanlig fuktighetskrem og passe på å drikke godt med vann så du unngår å bli dehydrert :) Men som de over her skriver så er som oftest strekkmerker arvelig eller hormonelt:)
 
Har fått sånne du sier på låret selv, men tviler på at det er strekkmerker. dette et mitt 3 svangerskap og aldri fått strekkmerker før. Men disse små blodårene jeg har fått ser nesten mer ut som små åreforkalkninger (?). Uten at de stikker ut. Har fått like midt på låret og på innsiden av kneet også. Jeg har ikke gått opp i vekt, men ned 0.5 kg. Men jeg har smurt med jordnøttolje de siste svangerskapene. Hofte og mage:) begynner i andre trimester!
 
Enig, med de over. Tror det meste bestemmes med arv og gener når det kommer til strekkmerker. Likevel aldri feil å ha god fuktighet i huden både av en krem/olje og å drikke nok vann :). Det kan sikkert gjøre situasjonen bedre for mange, om så mest psykisk.
 
Sniker fra januar. Jeg smurte meg med bio oil og bodylotion med shea butter under forrige graviditet, og jeg fikk ingen strekkmerker. Om dette hadde noe betydning er vel umulig å si, men jeg smører meg denne gangen også;)
 
Det er nok mest arv. Heldigvis arvet jeg gode gener akkurat der, og har ikke fått et eneste strekkmerker gjennom tre svangerskap. Håper å slippe denne gangen også
 
Skal nok takle disse "tiger-klorene". :p
 
Back
Topp