Strekkmerke krem?

Bokstavkjeks

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Noen som smører seg med strekkmerke krem? Eller annen fuktighetskrem for å prøve å unngå? Hvor ofte smører dere isåfall? :)

I forrige svangerskap smurte jeg en gang om dagen med Dr. Greve sin. Kom veldig heldig ut av det. Om det bare var tilfeldig vet jeg jo ikke.

Jeg kommer nok til å begynne med det om noen uker. Jeg kommer til å bruke mamma bee sin :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ja for jeg har kjøpt dr greve sin nå, og smører som regel bare om kvelden, noen ganger om morgnen også. Men holder kanskje bare med en gang om dagen da:) funker det så er det flott, hvis ikke så får jeg hvertfall myk hud på magen ;)

Jeg kommer nok til å begynne med det om noen uker. Jeg kommer til å bruke mamma bee sin :)

er det en strekkmerke krem? hvor får du kjøpt den? begynte med en gang jeg, tenkte at elastikk med en gang ;)

er det en strekkmerke krem? hvor får du kjøpt den? begynte med en gang jeg, tenkte at elastikk med en gang ;)
Ja :) På nett. Coverbrands.no f.eks. Ja skal forebygge for strekkmerker. Heter mamma bee belly butter :) Så har jeg kjøpt anti cellulit gel også ;) Fra merke REN! Vet jo ikke om det hjelper. Men vil forebygge.

Strekkmerker er hormonelt og kan ikke unngås uansett hva du smører med, dessverre! Jeg smurte ikke med noenting i forrige svangerskap, fikk heller ikke strekkmerker...

Strekkmerker er hormonelt og kan ikke unngås uansett hva du smører med, dessverre! Jeg smurte ikke med noenting i forrige svangerskap, fikk heller ikke strekkmerker...
Tror det er litt begge deler :) Jeg tror også det er hormonelt og arvelig ? Men jeg tror også en kan forebygge med kremer/oljer slik at huden holder seg mer elastisk. Skader vertfall ikke å prøve :)

Neida, for all del, ikke det jeg mente, da :)
Kan godt hende det er arvelig, min mamma fikk masse strekkmerker etter meg og mine søsken, jeg har fortsatt ikke fått noen. Tror det har litt med hvor fort magen vokser også! :) Vokser den veldig fort, på kort tid, tror jeg strekkmerkene kommer før. Vokser den sakte, over lang tid, kommer de ikke fordi huden tøyer seg :)

Altså... Regelmessig tilføring av fuktighetskrem kan redusere strekkmerker. Ofte unge gravide som får strekkmerke... Det er hormonelt og jeg vil tro litt genetisk også spiller litt inn...

Men prøv, skader ikke å smøre seg, bare godt for huden ;) Litt massasje er vel med på å tøye huden også :)

Jeg fikk strekkmerker, ingen andre i familien min har det. Men tror kanskje d hadde noe å si siden jeg var så ung da jeg fikk første. Smurte 3x daglig med fuktighetskrem. Men tigerstripene er jo værdt det :-)

Jente2007♥
Gutt2010 ♥

Termin 4.januar ❤

Jeg brukte dr greve sin og fikk ingen strekkmerker.... Kan være tilfeldig men skader jo ikke å prøve :-)

Termin 9.jan ❤️

Jeg brukte ingenting, fikk ingen. Min søster brukte de greve sin, og fikk mye.

Jeg brukte dr greve ved sist svangerskap og har mange strekkmerker.

Termin: 6.januar 2015❤️

Ja er nok litt hormonelt og arvelig .. Vet ikke om det funker jeg men håper på lite eller ingen strekk merker hehe .. Håper huden er elastisk :p uansett får jeg myk hud da :D

<3 venter en vinterbebi <3

Brukte bodyshop sin cacao bønne. Stift sist. Bruker vel den igjen. Fikk lite strekkmerker på mage . Men alle andre steder fikk jeg:p

Januar 2015 <3

Jeg brukte en roseolje sammen med kakaokremen fra body shop begge gangene. Lårene mine er fulle av strekkmerker fra puberteten, men magen har klart 43 uker med svangerskap :)

Jeg brukte Cocoa stift fra body shop sist ("Kakaosmør smelter ved kroppstemperatur og trekker raskt inn i huden. Cocoa Butter Stick er en favoritt blant gravide!") og brukte i tilleg e-vitamin dråper på en liten rosa flaske fra body shop, når det strekte på d verste.. Strålende fornøyd ingen merker og var stoor på slutten.. E vitaminer trekker lenger inn i hudlagene enn noe annet klarer så du slipper disse blåe strekkmerkene som går gjennom alle hudlagene!! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har brukt mama mio sin tummy rub olje daglig, ikke fått strekkmerke med første eller andre. Er vel omdiskutert hvorvidt kremer og oljer faktisk hjelper, men virket uansett mot tørr og kløende hud for min del. Så lukter den super godt!! Kjøpte den hos ammemamma på nett.

Er ikke huden litt utstrekt fra første graviditet så litt mindre sjanse for merker andre gang?

Back
Topp