straks i uke 17, og fremdeles ekstremt kvalm..

Uff, føler med deg. Hopper inn i uke 17 imorgen, og spyr som en gris. Har gått ned masse, noe som i utgangspunktet er veldig dumt. Prøvd alt av medikamenter som legen har skrevet ut, ingenting har hjulpet.
God bedring til deg <3 Håper det går fort over.

Er så vanskelig når det ikke er noe som hjelper, føler med deg.. God bedring til deg også <3

Jeg har ikke prøvd afipran heller, er ikke anbefalt å ta det i graviditeten, så tar ingen sjanser :)
Tror nok jeg kommer til å prøve akupunktur. Merker nå at jeg blir veldig kvalm etter hver gang jeg spiser noe. Spiser lite og ofte, og prøver å drikke så mye vann som mulig.
Håper du også slipper å gå helt frem til fødsel med å være så kvalm.

Trur ikkje det er noko fare med Afipran så tidlig i svangerskapet. Eg veit om mange som bruker det, og både fødselsleger og fastleger skriver det ut til deg, viss det kan ha litt effekt. Har prøvd fleire ganger, men det hjelper dessverre ikkje meg. Postafen er dei litt meir skeptisk til. Men det beste er jo å holde seg vekke fra medisin. Er sjølv sjukepleier, så tar minimum av slike medisiner og smertestillende (paracet) i svangerskapet :) Masse lykke til! Håper kvalmen gir seg snart hos deg <3

Jeg tar også minimalt, men jeg har en datter jeg også skal eksistere for. Legen min sa at postafen er førstevalget og jeg tar heller ikke store doser.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Jeg slet veeeldig med kvalmen ut uke 14. Er i uke 17 på onsdag, og kjenner bedring. Men jeg har innimellom dager da jeg verken får spist eller drukket noe pga kvalmen. Krysser fingre og tær for at du får det bedre snart.

Trur ikkje det er noko fare med Afipran så tidlig i svangerskapet. Eg veit om mange som bruker det, og både fødselsleger og fastleger skriver det ut til deg, viss det kan ha litt effekt. Har prøvd fleire ganger, men det hjelper dessverre ikkje meg. Postafen er dei litt meir skeptisk til. Men det beste er jo å holde seg vekke fra medisin. Er sjølv sjukepleier, så tar minimum av slike medisiner og smertestillende (paracet) i svangerskapet :) Masse lykke til! Håper kvalmen gir seg snart hos deg <3

Er ikke så glad i å ta medisin heller, så holder meg unna i det lengste.
Nå har jeg hatt to dager der jeg har vært helt ok, så et lite håp om bedring her :)

Jeg slet veeeldig med kvalmen ut uke 14. Er i uke 17 på onsdag, og kjenner bedring. Men jeg har innimellom dager da jeg verken får spist eller drukket noe pga kvalmen. Krysser fingre og tær for at du får det bedre snart.

Takk :) Håper det har begynt å avta nå når jeg har hatt to dager jeg har vært bedre.
Håper du er over det verste og kan nyte resten av tiden :)

Hadde afipran i begynnelse med null effekt. Kvalme hadde jeg helt til uke 18 men det gir seg etterhvert. Prøvde mye farris og det hjalp veldig mye med kvalme :-)
God bedring til alle som sliter med den.
Det gir seg etterhvert sikkert :-)

Back
Topp