straks i uke 17, og fremdeles ekstremt kvalm..

adina*

Betatt av forumet
Jeg begynner på uke 17 i morgen, og er så fortvilet. Er ekstremt kvalm hver eneste dag, og ikke minst trøtt og sliten. Kaster opp nesten hver dag,:sad010 og har vel gått ned ca 5 kilo siden jeg var i uke 12. Det verste jeg vet er å kaste opp..:puke

Er ikke i stand til å jobbe heller, så er sykemeldt et par uker til i håp om bedring.

Noen som har noen gode råd om hva jeg kan spise eller gjøre for at det skal bli bedre? Har absolutt ingen matlyst.. Har spist en del kylling, vannmelon og fersk ananas, men etter at det har kommet i retur litt for mange ganger frister ikke det noe mer..

Du bør kontakte jordmor. Jeg sliter med det samme og har fått beskjed om tettere kontroller og drikke nutridrink fra apoteket.

Dog jeg kaster ikke opp men klarer ikke ta til meg nok næring pga manglende matlyst. :(

Jeg skal heldigvis til jordmor i morgen, så får høre med henne da :)
Blir kvalm bare av tanken på nutridrink jeg :P har måtte drikke det for et par år siden.

Huff.. Føler med deg...
Jeg er ikke kvalm men sliter veeeeeldig med migrene.. Har vært sykemeldt siden uke 10.. Ser ikke ut til at det blir bedre.. Er i uke 17 nå...
Leeei av meg selv og lei av at alle spør hvordan jeg har det når jeg aldri kan si det er bedre...blæ.
God bedring!!

Ser du har ny tråd :) postafen får du kjøpt i små pakker på apoteket, skal egentlig taes i samråd med lege sies det når det gjelder svangerskaoskvalme. Men legen min har sagt det er uproblematisk. Jeg tar en hver 12 time.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Da skal jeg høre med jordmor i morgen ang. postafen :)

Var slik forrige gang, spis veldig små måltider. Desverre så varte det frem til dagen han ble født.

Får inderlig ikke håpe dette varer resten av svangerskapet..

Takk Mam90, og god bedring til deg også (og alle andre som sliter med kvamen).
Det verste er at kroppen blir så sliten av det også..

Ser du har fått mange gode tips her ! :) Har ikke mange å komme med selv siden jeg har vært heldig når det gjelder kvalme. Her er matlysten og en "ekkel" følelse rundt mat problemet. Men vil ønske deg god bedring! Håper du slipper å ha det slik så mye lengre :)

Takk Mam90, og god bedring til deg også (og alle andre som sliter med kvamen).
Det verste er at kroppen blir så sliten av det også..

Ja, også blir man sliten i hodet, vil bare sove og sove. Kjenner jeg biter tennene sammen, kjenner det bak i kjeven. Håper det går over, men er nok redd jeg kommer til å gå sånn hele vegen denne gangen å. Men denne gangen skal jeg, i samråd med legen, ta bedre hensyn til meg selv. Heller komme meg ut å bevege meg litt, enn å sitte stille på jobb, men savner arbeidsplassen også, men det kommer da en tid for jobb igjen også. Lærte sist at det var ikke noe vits i å pine seg selv til å jobbe 50 %, jeg hadde ikke noe igjen for det så lenge formen er som den er. Endte med for lite krefter og tapt muskelmasse til fødsel. Tar måned for måned, det er vel lov å håpe jeg kan få noen kvalmefrie måneder?

Sliten i hodet ja, men er ikke alltid jeg får sove.
Tror ikke jeg kjenner noen som har gått hele svangerskapet like dårlig.
Jeg må enten jobbe 100% eller være helt sykemeldt. 50% fungerer ikke i min jobb siden det slltid blir til at jeg jobber 110% uansett.
Vi får krysse fingrene for at vi får noen kvalmefrie måneder:hello2

Sliten i hodet ja, men er ikke alltid jeg får sove.
Tror ikke jeg kjenner noen som har gått hele svangerskapet like dårlig.
Jeg må enten jobbe 100% eller være helt sykemeldt. 50% fungerer ikke i min jobb siden det slltid blir til at jeg jobber 110% uansett.
Vi får krysse fingrene for at vi får noen kvalmefrie måneder:hello2

Krysser så godt jeg kan for oss alle :) nei, er 100 % sykmeldt, det får bare være sånn så lenge. Er faktisk flere på jobb som har vært dårlige, vi har høyt tempo, mulig det påvirker... Jeg er nok arvelig belastet, både farmor og ei tante gikk sånn. Merkelig nok ingen på morsiden.

Ikke godt å si hva som gjør at en bllir dårlig. Kjedelig er det uansett..

Kanskje Afipran hjelper? eller akupunktur? :) Det hjelper ikkje meg. Nærmer meg veke 19, og er fortsatt ekstremt kvalm. Må ete små måltider og drikke litt heile tida, for å få nok. Knekkebrød, kjeks, vannmelon, frukt, farris. Masse lykke til! Det er fælt å vere så kvalm heile tida. Har vore sjukemedt siden veke 5. Og håper på at kvalmen skal lette litt snart. Forje gang varte den heilt til gutten min var født.

Jeg har ikke prøvd afipran da postafen funker en del. Tar brekningene og toppene. Akupunktur hjalp men 500 kr per behandling, så det går ikke i lengden. Sykmeldt siden uke 6 og blir nok det framover også.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Uff, føler med deg. Hopper inn i uke 17 imorgen, og spyr som en gris. Har gått ned masse, noe som i utgangspunktet er veldig dumt. Prøvd alt av medikamenter som legen har skrevet ut, ingenting har hjulpet.
God bedring til deg <3 Håper det går fort over.

Uff, føler med deg. Hopper inn i uke 17 imorgen, og spyr som en gris. Har gått ned masse, noe som i utgangspunktet er veldig dumt. Prøvd alt av medikamenter som legen har skrevet ut, ingenting har hjulpet.
God bedring til deg <3 Håper det går fort over.

Høres ut som du har det verre en meg, jeg legger i det minste på meg. Så god bedring til deg også :)

Kanskje Afipran hjelper? eller akupunktur? :) Det hjelper ikkje meg. Nærmer meg veke 19, og er fortsatt ekstremt kvalm. Må ete små måltider og drikke litt heile tida, for å få nok. Knekkebrød, kjeks, vannmelon, frukt, farris. Masse lykke til! Det er fælt å vere så kvalm heile tida. Har vore sjukemedt siden veke 5. Og håper på at kvalmen skal lette litt snart. Forje gang varte den heilt til gutten min var født.

Jeg har ikke prøvd afipran heller, er ikke anbefalt å ta det i graviditeten, så tar ingen sjanser :)
Tror nok jeg kommer til å prøve akupunktur. Merker nå at jeg blir veldig kvalm etter hver gang jeg spiser noe. Spiser lite og ofte, og prøver å drikke så mye vann som mulig.
Håper du også slipper å gå helt frem til fødsel med å være så kvalm.

Back
Topp