Straks August

Karoline_

Flørter med forumet
Då nærme da seg ny måned damer,august står strax for tur:happy:
Eg kjenne eg e klar for å få dinna frøknå ut,har gått over i begge svangerskapå før så har mine tvil om at dinna skal starta av seg sjøl.. har dåke begynt å merke noentiø at fødselen nærmer seg?

Eg har plutselig fått heilt ekstremt vindt i symfysen,klare så vidt å komme meg opp i badekaret..håper det betyr at hun har komt seg godt ned i bekkenet.ellers er det mye vondter langt nede,nett som at hun ligger å slår med hendene borti noe..men nå er jeg sååååå klar for å bli ferdig kjenner eg:cat:
 
Spennende! Jeg er også klar for å bli ferdig nå og starte på det nye livet

Merker en del nedpress, kraftigere kynnere og må ofte stoppe opp når jeg går fordi det plutselig stikker noe helt j%*%# i underlivet.. husker det var sånn sist også. Er vel ting som modnes men enda noen uker til termin her :happy:
 
Hurra for august! Jeg er også klar nå! Spesielt med varmen den siste uka har det vært ekstra slitsomt.. 2 uker til termin, men han er hjertelig velkommen allerede nå :joyful:

Jeg har hatt litt mensliknende vondt av og på nederst i magen den siste halve uka (modning på gang håper jeg!) og synes generelt det bare føles som det er veldig fullt inni der. Fått vondt i bekkenleddene bak, og hver gang jeg har sittet og skal reise meg trykker det infernalsk på blæra. Så trenger ikke gå 4 uker til sånn her altså hehe!

Hva slags andre tegn kjenner dere?
 
Kun i uke 35 men sengeliggende i dag. Klarte å få levert 3.5 åringen i bhg og 6 åringen er heldigvis veldig selvstendig. Bare liggi i senga med vonde kynnere, vond symfyse, vond rygg/ tak og veldig kvalm. Kun fått i meg to slurker drikke og nesten en hel brødskive i dag. Er sånn på 3 dagen og begynner å blir veldig sliten nå.
 
2.5 uker til termin, kjenner jeg gleder meg veldig! Har hatt veldig god form frem til nå, kun følelsen av å ha en hvalross inni meg som slår helt ned til bekkenet og sparker meg godt oppi ribbeinå:laughing002 kjenner endel nedpress dersom jeg går mye eller gjør noe aktivt, ellers er det en som storkoser seg enda inni der! Har ikke noen forventning at han kommer enda, så krysser fingrene at han kommer til termin. Er bare sjeleglad at han ikke kom nå denne helgen fordi det har vært altfor varmt. Både ute og inne på soverommet. Så han skal få lov til å slappe av inni der frem til temperaturen synker litt:laughing002:love017 Hatt et par kraftige menssmerter om natten, men det er vell igrunn det jeg har kjent av smerter i denne tiden.
 
Kun i uke 35 men sengeliggende i dag. Klarte å få levert 3.5 åringen i bhg og 6 åringen er heldigvis veldig selvstendig. Bare liggi i senga med vonde kynnere, vond symfyse, vond rygg/ tak og veldig kvalm. Kun fått i meg to slurker drikke og nesten en hel brødskive i dag. Er sånn på 3 dagen og begynner å blir veldig sliten nå.

Off hørtes ikke godt ut! Krysser fingrene for at det bedrer seg etterhvert, hvertfall frem til det nærmer seg litt mer termin :Heartred
 
Er 39+0 i dag, har kjent på modningssymptomer siste 3 ukene i hvertfall, med masse nedpress, kraftigere kynnere, mensmurringer, og rosa utflod. Har og hatt et par runder med regelmessige kynnere som økte på, kjente det igjen fra forrige fødsel og trodde det var riene som kom, men så avtok det igjen :wideyed: spennende å gå og vente sånn, når som helst kan de jo komme nå:)
 
Jeg er bare kommet til uke 35, men begynner virkelig å kjenne at jeg er høygravid. Det meste er slitsomt og jeg puster tungt av ingen ting. Hatt en del menmuringer i en drøy uke nå og i dag tror jeg at jeg har hatt noen kraftige kynnere. Vi er ikke helt klare hjemme enda, litt mye oppussing, men om en uke eller to skal det meste være på plass.

Lykke til fremover alle dere gravide! Innspurten nå ;)
 
Kjenner og at det er spennende med kynnere nå,merker de på en litt annen måte nå,nett så dei verker litt mer.enten det elller så er det spenningen om det kan være rier på vei som lurer meg;) frem alle kjerringråd:rolleyes:

Siste innspurt nå damer;)
 
Off hørtes ikke godt ut! Krysser fingrene for at det bedrer seg etterhvert, hvertfall frem til det nærmer seg litt mer termin :Heartred
Aner ikke hva jeg mener om det akkurat nå. Eldste begynte sånn i uke 36 med masse smerter. Hu gikk ned i magen i stedet for opp og kunne dødd hvis hu ble over uke 39. Heldigvis kom hu av seg selv i uke 38+0. Ingen hjelp fra sykehuset. Med nr 2 så så de at han var liten på ul i uke 32. Nå er det der samme som med nr 1 med normal baby men masse smerter. Så gidder ikke å ringe inn en gang. Orker ikke krangle med det sykehuset noe mer. Har kranglet med dem ang sykdom hos nr 2 også og endte med å bytte sykehus.
 
Aner ikke hva jeg mener om det akkurat nå. Eldste begynte sånn i uke 36 med masse smerter. Hu gikk ned i magen i stedet for opp og kunne dødd hvis hu ble over uke 39. Heldigvis kom hu av seg selv i uke 38+0. Ingen hjelp fra sykehuset. Med nr 2 så så de at han var liten på ul i uke 32. Nå er det der samme som med nr 1 med normal baby men masse smerter. Så gidder ikke å ringe inn en gang. Orker ikke krangle med det sykehuset noe mer. Har kranglet med dem ang sykdom hos nr 2 også og endte med å bytte sykehus.

Ikke bra! Håper de tar deg mer seriøs denne gangen... Prøv å få tak i en annen spesialist dersom de ikke vil høre på deg. Hørtes ikke godt ut å gå med de bekymringene nå.
 
Ikke bra! Håper de tar deg mer seriøs denne gangen... Prøv å få tak i en annen spesialist dersom de ikke vil høre på deg. Hørtes ikke godt ut å gå med de bekymringene nå.
Er ingen andre i nærheten her desverre. Da må jeg på annet sykehus som er lengre unna. Ikke altid like lett på Østlandet heller fordi alt er senterert i oslo.
 
14 dager igjen her, er innstilt på å gå over tida og er derfor veldig avslappet til alt enda :)
Liker varmen jeg, kanskje litt rar men den har ikke plaget meg i d hele tatt selv om jeg bor i Nord og vi har hatt flere dager med 32-33 grader. Men jeg er jo syk også og ønsker å bli frisk før fødselen setter i gang :)
Nå er også junior reist på miniferie ilag med ho Mor, tante, onkel og søskenbarn så jeg skal bare slappe av, bli frisk og forberede meg til fødsel om noen uker :)
 
Jeg har termin på torsdag, men få tegn på at fødselen vil starte snart.

Deler av slimproppen gikk forrige uke, en større del i dag. Har hatt mye kynnere de to siste ukene, men ingenting i dag eller i går. Nedpress har jeg hatt i flere uker.

Vært innom føden tre ganger forrige uke pga lite liv (kjent godt med liv i dag og i går) , og sist på søndag registrerte ctg'n veldig sterke sammentrekninger over 80, men jeg kjente ingenting.

Jeg håper det starter så fort som mulig, jeg er så lei nå, men redd for at jeg må settes i gang denne gangen også...
 
Uke 36+6 og kjenner en del nedpress og diverse vondter, men ellers i fin form. Er ikke klar for at baby skal komme enda, så håper han holder seg inne noen uker til. Fått det meste av baby utstyr i hus, men må skru det sammen og få vasket huset. Må også pakke bagen.

Er jo nummer 3 så er veldig deilig å kjenne at jeg ikke er like stresset som tidligere.

I helgen skal vi på festival så håper formen holder seg så jeg får med meg noen konserter xsmile9
 
Jeg er 37 uker nå.
Kjenner på nedpress, spesielt når sterke kynnere kommer. Da føles det som jeg bærer han mellom bena.
Hatt masse mensmurring i det siste. Kjenner gode tak.
Førstegangsfødende, så er spent.
Skal på ny kontroll ang igangsettelse til neste uke. Så er spent på svar:woot:
 
Jeg er 37 uker nå.
Kjenner på nedpress, spesielt når sterke kynnere kommer. Da føles det som jeg bærer han mellom bena.
Hatt masse mensmurring i det siste. Kjenner gode tak.
Førstegangsfødende, så er spent.
Skal på ny kontroll ang igangsettelse til neste uke. Så er spent på svar:woot:



Åå så spennende å være førstegang,huskrr så godt hvor spent jeg var:Heartpink jeg ska inn på vekstkontroll på mandag pga av hun er litt stor,såå spent om de setter meg i gang neste uke eller om jeg må gå til termin..11 dager over sist,såååå spent:bounce
 
Åå så spennende å være førstegang,huskrr så godt hvor spent jeg var:Heartpink jeg ska inn på vekstkontroll på mandag pga av hun er litt stor,såå spent om de setter meg i gang neste uke eller om jeg må gå til termin..11 dager over sist,såååå spent:bounce
Ååå, hvor stor har de estimert ca?
Jeg har samme greia pluss ICP, så er døds nysgjerrig på neste uke :cat:
Gleder meg så til å møte poden:Heartblue
 
Mye kynnere og nedpress her, samt vondt i musklene i mage osv hvis jeg rører meg for mye. Det går fint,men er tungt nå,særlig siden vi har en gutt på snart 18 mnd som begynner i bhg i neste uke. :) Da håper jeg på å få både slappe litt av og få rom til å ordne litt i huset osv før hun kommer.

Kjenner at jeg gleder meg veldig til å se henne,se gutten vår som storebror og fødselen. Er spent på hvordan denne fødselen blir sammenlignet med forrige,og om jeg får med meg mer denne gangen av detaljer siden jeg har vært gjennom det en gang før. Utrolig hvor fort tiden har gått.
 
Back
Topp