Str neste vinter?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Var innom kappahl og kjøpte en kaxe dress i str 86. Passer den beste vinter tror dere eller blir den liten? Klarte ikke å la være for den kostet 150kr (opprinnelig 799).

• Liker
Reactions: EJ
Var innom kappahl og kjøpte en kaxe dress i str 86. Passer den beste vinter tror dere eller blir den liten? Klarte ikke å la være for den kostet 150kr (opprinnelig 799).

Eg har kjøpt 80/86 til i år og forventar at det er nok i det minste laget til neste vinter.

Eldstemann brukte dress str 86 vinteren da han ble 2 år(født mars 2012). Så jeg vil tro at den kan brukes neste vinter :-)

Edit: og det var samme merket, kaxe :-)

Eldstemann brukte dress str 86 vinteren da han ble 2 år(født mars 2012). Så jeg vil tro at den kan brukes neste vinter :-)

Edit: og det var samme merket, kaxe :-)
Så flott. Det står jo at str 80 er 1-1,5 år og 86 er 1,5-2 år. Storebroren er født i november og hadde str 92 andre og tredje vinteren, altså da han var 2 og 3 år. Men jeg kjøper ytterklær ekstra store så de holder i to år hehe:) hvis ikke får jeg selge den for 150 på finn :p

Eg har kjøpt 80/86 til i år og forventar at det er nok i det minste laget til neste vinter.
I år har vi vinterdressen etter storebror i str 80 (reima) og han var 4 mnd eldre sin første vinter. Så 86 er nok alt for stort for mi jente denne vinteren. Passer sikkert best i sommer og høst og knapp til vinteren kanskje :p

• Liker
Reactions: EJ
Min 2 (blir 2 i november) åring bruker 92-98 nå i år, så tror den enten passer akkurat eller så blir den muligens bittelitt liten.

Min 2 (blir 2 i november) åring bruker 92-98 nå i år, så tror den enten passer akkurat eller så blir den muligens bittelitt liten.
Jaja den var så billig så om den blir litt knapp holder den sikkert fram til jul og så får jeg kjøpe en større på nyåret som holder året etter også :p

Hadde ikke passet mine barn. Her trengs nok str 92 for at det skal passe godt nok til at hun kan bruke den i bhg neste vinter :) Noen dresser er jo litt store i str, så det kan jo hende, men vet at det ville blitt for smått til min.

Vanskelig å si. Her bruker hun str 92 allerede. Kjøpte masse ulltøy til henne og det er i str 100. Litt stort, men det funker :-)

Jeg tror faktisk det er veldig individuelt. Noen barn vokser fort, andre sakte.
Kommer også ann på hvordan du mannen din var som barn?
Her bruker vi mest 74 nå, men kunne sikkert fint brukt 68 fra de store kjedebutikkene for de er ofte store i størrelsen.

Last edited:
Her svømmer min fortsatt i reimadressen som er str 68 :o har en vinterdress i 80, ikke prøvd den enda, men regner med den er stor til han på denne siden av nyttår i alle fall.. Er jo så forskjell på disse ungene!

Jeg har gjort akkurat det samme. Redd hun plutselig vokser et byks neste sommer slik at dressen blir for liten, men regner med at den kan brukes til høsten i det minste. Så får jeg heller kjøpe en større dress til siste halvdel av vinteren.

Jeg tror den kan passe.. Dressene er jo gjerne litt store i str, også kommer det jo ann på hvor høy hun blir:)

Jeg kjøper bare str. 86 nå :) Er bittelitt stort, men det passer nok ikke neste vinter her.

Jeg tror den ville blitt for liten til mi.
Kjøper 80 til henne nå i vanlige klær.

Hadde ikke passet mine barn. Her trengs nok str 92 for at det skal passe godt nok til at hun kan bruke den i bhg neste vinter :) Noen dresser er jo litt store i str, så det kan jo hende, men vet at det ville blitt for smått til min.
Mine unger er ikke så store - naturlig nok siden vi foreldre er små :p

Tror det kan gå, jenter er ofte litt mindre enn gutter også. Hvordan ligger hun an på vekstkurven? Er vel som regel lengden som har mest å si for klesstr

Min bruker 80 nå, så jeg hadde regna med å brune den denne vinteren :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Er veldig individuelt. Storebror her er født oktober 2007 og brukte 86 høsten 2009. Mens mini nå er 9 mnd og bruker 80, 86 ksn brukes om vi bretter opp ermer på f.eks jakker.

Back
Topp