str 50 eller 56???

Jenta mi var 3460 og 49 cm når hun ble født i uke 38.. Brukte str 50 i en og en halv mnd ca :) Glad jeg handlet inn litt i den str!  
 


nikki! skrev:
Jenta mi var 3460 og 49 cm når hun ble født i uke 38.. Brukte str 50 i en og en halv mnd ca :) Glad jeg handlet inn litt i den str!  


Samme her (gutt, og bittelitt tyngre 3610), vi brukte 50 en god stund, 56 var alt for stort i starten. 
 
Fikk en liten gutt på 48 cm og 3,4 kg som egentlig var ganske tynn (hadde kraftig benbygging), og hadde kjøpt en del i 50 og 56, men etter 3 dager på sykehuset var han stort set vokst ut av 50 klærne, og 56 var han vokst ut av etter bare et par uker. Har gitt litt opp med hensyn til hva str der passer alders/lengdemessigt, har en lang gutt nå på nesten 6 måneder der bruker 74 i det meste og 80 i nattdrakter. Så min erfaring sier meg at man ikke ska kjøp noe serlig klær i 50, for de blir nesten ikke brukt for dem er for små.
 
Eldste min var 3662 og 50 cm lang han brukte str 50 i 4-5 uker, mens lillebror var 3480 og 48 cm brukte faktisk bodyer i 44 i en uke før 50 str passet, det brukte han i 5-6 uker, så vi har en del i str 50 til denne her også..
Jeg var overvektig i 2. svangerskap, og er det nå også, pga gikk opp 35 kg med eldste, men mine barn ser ut til å bli mindre og mindre..
 
Min første gutt ble født i uke 38, han brukte str 50 i en uke ca.
andre gutten ble født prematur uke 31+5, han måtte vi kjøpe preamture klær til fordi str 50 var alt for stor for han, men etter 1,5 mnd etter han ble født så begynte han å bruke str. 50.
 
Fødte en gutt på 3.000 gram/50 cm. Kunne overhodet ikke bruke str 56 da det var altfor stort (særlig for vidt, ja. Svømte bokstavelig talt i det). Brukte str 50 i drøyt halvannen måned og deretter str 56 like lenge. Han var lang, men samtidig veldig slank. Egentlig burde han hatt str 44 etter fødselen.... emoticon
 
Back
Topp