Strømselskap

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Hvilket strømselskap har dere? Har dere opplevd noen problemer med dem? Pluss/minus osv? :)
Vi vurderer å bytte nemlig, men det er jo en jungel i å prøve å finne ut hva som er best :rolleyes:

Har en del smarthusutstyr og er godt fornøyd med Tibber. Spotpris pluss påslag på 39,-/mnd. Det er mulig å finne de som er 30,- billigare i mnd, men det har jeg spart inn med greie muligheter for å regulere varme og ventilasjon etter temperatur (og vis app). Synes også de har veldig oversiktlig app og svarer kjapt på Messenger (!).
Negativt: har vært noe nedetid på appen nå når det har vært pristopper og alle skal inn og sjekke timespris og neste dags strømpris.

Hadde jeg ikke hatt interesse av smart strømstyring hadde jeg trolig funnet meg det selskapet med lavest mulig påslag på spotprisen.

Har hatt div selskap før og aldri vært særlig misfornøyd egentlig, utenom et selskap som forhåndsfakturerte etter estimert forbruk, noe jeg først merket når jeg byttet selskap og de tilbakebetalte meg over 8000,- som jeg hadde betalt for mye det siste året. Lurer på om det var Agva kraft.

Hvilket strømselskap har dere? Har dere opplevd noen problemer med dem? Pluss/minus osv? :)
Vi vurderer å bytte nemlig, men det er jo en jungel i å prøve å finne ut hva som er best :rolleyes:
Vi har også Tibber! Digger at man kan se strømprisene i appen, så slipper man å sette på oppvaskmaskinen og vaskemaskinen akkurat i dyreste timene :)

Vi har wattn og ser også priser i appen, men har ikke smarthus-dippedutter eller åpen HAN port med wattmeter som lar oss styre etter prisen da. Det vurderes, særlig i forhold til den kommende endrignen i nettleiemodellen.

Byttet til Motkraft nylig, og har nå fått første regning for en hel måned. Tror jeg er glad for det, siden det viser seg at gjennomsnittsprisen var 223,58 øre :dead: Vi brukte 660 kwt, så det ble 6,60 kr i påslag, også månedsavgift på 19 kr.
Før hadde vi Fjordkraft Spotpris, og da var det 6,49 øre i påslag pr kwt, og 39 kr i månedsavgift. Så da har vi spart litt!
Ser ut til at Motkraft ikke har en ordning som gjør at du får nettleien i samme regning, er spent på hva den blir på med denne nye ordningen.
Så også i dag at Motkraft sin app hadde blitt bedre, så jeg liker dem mer og mer! Jeg likte jo hele idéen, men det har vært en litt knotete start for dem.

Det er i grunnen nesten det samme hva du velger nå.. :wtf: alt et dyrt :knegg: neida, men som det er sagt over her er det å finne den med lavest månedspris, og lavest påslag. Påslag er ører som ganger seg med antall kWh du bruker, mens månedsprisen er en en gangsutgift hver måned. Ofte er det enten eller, lavere påslag og høyere engangs utgift, og omvendt. Vi bruker mye kWh i måneden (4500 kWh nå i desember), så for oss lønner det seg å heller ta billig påslag, og en avtale som kanskje har 69 kr månedspris vs høyere påslag i øre, og f.eks 39 kr måneden. Bruker du 1500 kwh vil det nok lønne seg omvendt av oss. Du kan også med fordel velge en aktør som ikke har binding, det er helt unødvendig nå, de fleste har ikke det. Om du liker å få strøm og nettleie på én regning, et jo det også noe å ta med i beregningen når du velger. Du kan også se etter erfaringer med å se strømprisen time for time i app, det savner jeg hos den vi har nå (Agva), mens tibber har vel det. Og sikkert flere.

Ting jeg liker og velger etter :
- Lavest pris (på den tiden man har konkurranse, det er det ikke nå) - f.eks minus i påslag, eller ingen månedspris. Eller gode tilbud uten at man binder seg for mye si det blir dyrere til slutt. Som sagt, finnes omtrent ikke nå..
- ingen binding
- fin app som er brukervennlig og viser pris per time enkelt
- fakturerer både kraft og nettleien på én regning.

Men oppsummert er det lite å få gjort akkurat nå :shy: Lite med lokketilbud da selskapene er redde for å gå i minus. Vi var f.eks kjempe heldige å heiv oss på en seks måneders fastpris avtale hos Agva i juli, men nå finnes det ikke smart å binde seg til noe :bag:

Hev oss på fastpris til 79,9øre i nov/des med 2 års binding. Uten månedspris.
Bruddgebyr på 100 kr pr gjenstående måned. Bare bruddgebyret sparer vi inn gjennom vinteren nå.

Jeg har fastpris på 56 øre pr kwt i 2 år gjennom stranda energi(gjelder fra september 2021) Eneste påslaget der er årsavgiften for fastpris på 150kr i året :) veldig fornøyd så langt :) fikk strømregning på litt over 700kr i desember etter strømstøtte.

Men disse fine fastpris avtalene dere har gjelder så lite akkurat nå i januar :bag: :hilarious: har sjekket rundt selv da vår går ut nå i januar. Å binde seg til 200 økte kWh er bare galskap..som er tilbudet nå :wtf: Men sånn til en annen gang er jo det et godt tips å sjekke ut, ikke alle selskaper tar 1000 kr i bruddgebyr. Så en varm sommerdag kan det lønne seg å binde den for en stund fremover. Kan. Og om ikke, så kan det lønne seg å kjøpe seg ut ved bruddgebyr.

Men ikke akkurat nå :hilarious:

Men disse fine fastpris avtalene dere har gjelder så lite akkurat nå i januar :bag: :hilarious: har sjekket rundt selv da vår går ut nå i januar. Å binde seg til 200 økte kWh er bare galskap..som er tilbudet nå :wtf: Men sånn til en annen gang er jo det et godt tips å sjekke ut, ikke alle selskaper tar 1000 kr i bruddgebyr. Så en varm sommerdag kan det lønne seg å binde den for en stund fremover. Kan. Og om ikke, så kan det lønne seg å kjøpe seg ut ved bruddgebyr.

Men ikke akkurat nå :hilarious:
Jeg bruker nesten ikke strøm om sommeren, og de mener at prisene kan bli som i år neste vinter. Så her skal jeg ikke kjøpe meg ut :)

Back
Topp