Stort mellomrom

VioAur<3

Elsker forumet
August 2018
hei:)
Er det noen som har veldig stort mellomrom på 1 og 2?:) jeg har lyst til å gå ferdig skolen, og innen den tid er det jo gått fort 6 år, og da er snuppa blitt 7 :/ føler jeg liksom kommer til å ha to separate unger :( erfaringer taes i mot med et takk :D

Ene bhg tanten her er gravid nå og har en i første klasse nå. Går visst fint det :)

hei:)
Er det noen som har veldig stort mellomrom på 1 og 2?:) jeg har lyst til å gå ferdig skolen, og innen den tid er det jo gått fort 6 år, og da er snuppa blitt 7 :/ føler jeg liksom kommer til å ha to separate unger :( erfaringer taes i mot med et takk :D

Det blir nesten 7 år mellom mine når lillesøster kommer i desember. Hos oss hadde vi et sterkt ønske om to tette, men siden vi måtte ha hjelp denne gangen så blir det altså nesten 7 år mellom. Jeg var veldig negativ til dette først, men tenker nå at selv om mine ikke får tett lekeforhold så vil de nok ha glede av hverandre som søsken likevel. Det har også vært godt å la storebror blir stor å få følge han tett, før det kommer en til som tar plass. Storebror gleder seg veldig til frøkna kommer og forstår bedre hva som faktisk skjer. Tror søskensjalusi vil bli lettere nå

Er 6,5 år mellom mine, og det er en fin aldersforskjell. Det er ganger storebror blir lei av å "alltid" ta hensyn til lillebror, men pga alderen kan man prate ordentlig om det. Ellers er de utrolig glad i hverandre og liker å være sammen :-)

Planen vår var å ha ca 3 år mellom våre, men det lot seg dessverre ikke gjøre. Så det blir 6,5 år mellom de. Var små skeptisk til å begynne med, spesielt etter samtaler med folk som har søsken som er mye eldre/yngre. Men storesøster gleder seg masse, og vi ser mest bare positive ting med det. Storesøster kan hjelpe til, klarer seg selv, sover om natta, trenger ikke kontinuerlig tilsyn osv.

Jeg har et par uker igjen til termin da, så jeg har ikke så mye erfaring ennå. Men eldste her blir 7 år i november, og han gleder seg enormt til å bli storebror. (På nytt, siden han allerede har en søster på 4,5 år.) Jeg synes det er litt morsomt å se hvor mye mer bevisst og engasjert han er nå, enn hva han var da han var 1,5-2 år og skulle bli storebror for første gang. Nå har han lært å lese bruksanvisninger for ikea-møbler, og var den ivrigste på å skru sammen babyseng. Han prøvetriller vognen, og har lært seg med symaskinen min fordi han ville sy badelaken med hette til babyen. :D Han øver på å lage middag alene, og sier det blir så bra for da kan jeg bare sitte og amme babyen mens han lager mat. :P Det er noe han vil gjøre for den kommende babyen hele tiden. :) Han er også veldig glad i å kikke oppi alle barnevogner vi går forbi, og er veldig interessert i andres babyer. Liker å leke med og "passe" andres babyer, forstår dem, og gjør alt for å få dem til å le. Jeg kan virkelig anbefale to tette som jeg har fra før, de er bestevenner, men jeg synes det virker som om det skal bli masse fordeler med nesten 7 år mellom også.

Selv har jeg en søster som er 14 år yngre enn meg. Jeg syntes det var fantastisk da vi fikk henne. :) Selvfølgelig var jeg mest barnevakt og ekstra omsorgsperson da hun var barn, men nå som vi begge er voksne er hun den av søstrene mine jeg har nærmest forhold til. Søsken trenger ikke være tette i alder for å være nære. :)

Her er det ti år mellom storesøster og lillebror-i-magen. Det var ikke det jeg hadde planlagt, men det har vært supert å ha god tid til enebarnet mitt. Med barnehage, skole og en haug nabounger mangler hun ikke lekekamerater, heller.

Kan også si det er 10 år mellom meg og minste i søskenflokken hos oss :)

Jeg har 3 tette, men har selv en bror som er 13 år yngre enn meg. Vi har et veldig nært forhold og har hatt det siden han ble født :)

Så godt å høre deres erfaringer :) kanskje det da er like greit å få gått ferdig skolen ☺️☺️

Mellom min nr 2 og 3 er det 5 år.. Gikk veldig fint, selv om det ble litt som å "starte på nytt". Ungen hadde endelig blitt litt selvstendig, også kom det en baby. :)

Hei!

Vår datter var rett over 6 år når vår datter nummer to ble født!

Vi syns d har fungert helt perfekt! Storesøster er veldig glad i lillesøster, og lillesøster lyser opp når storesøster kommer!

Syns d å få nummer to har vært veldig bra. Vi er mye mer avslappa og rolige nå, alt er gått mye bedre. Dels fordi d er nr 2, men også fordi vi er eldre og :)

Ut i fra vår erfaring kan d anbefales! :D

Back
Topp