Jeg har et par uker igjen til termin da, så jeg har ikke så mye erfaring ennå. Men eldste her blir 7 år i november, og han gleder seg enormt til å bli storebror. (På nytt, siden han allerede har en søster på 4,5 år.) Jeg synes det er litt morsomt å se hvor mye mer bevisst og engasjert han er nå, enn hva han var da han var 1,5-2 år og skulle bli storebror for første gang. Nå har han lært å lese bruksanvisninger for ikea-møbler, og var den ivrigste på å skru sammen babyseng. Han prøvetriller vognen, og har lært seg med symaskinen min fordi han ville sy badelaken med hette til babyen.

Han øver på å lage middag alene, og sier det blir så bra for da kan jeg bare sitte og amme babyen mens han lager mat.

Det er noe han vil gjøre for den kommende babyen hele tiden.

Han er også veldig glad i å kikke oppi alle barnevogner vi går forbi, og er veldig interessert i andres babyer. Liker å leke med og "passe" andres babyer, forstår dem, og gjør alt for å få dem til å le. Jeg kan virkelig anbefale to tette som jeg har fra før, de er bestevenner, men jeg synes det virker som om det skal bli masse fordeler med nesten 7 år mellom også.
Selv har jeg en søster som er 14 år yngre enn meg. Jeg syntes det var fantastisk da vi fikk henne.

Selvfølgelig var jeg mest barnevakt og ekstra omsorgsperson da hun var barn, men nå som vi begge er voksne er hun den av søstrene mine jeg har nærmest forhold til. Søsken trenger ikke være tette i alder for å være nære.