Storebror, storesøster gave

lille iskaffe

Forumet er livet
Fikk deres barn dette da det kom en ny baby? Vi har snakket om dette og ønsker heller storesøster gave til Sunniva enn barselgave.

De fleste som kom på barselbesøk hadde med en liten gave til storesøster også ja[:)]

Jeg har bare 1 da, men ser for meg at storebrorgave er noe vi og kanskje besteforeldre kjøper.

Som nevnt i den andre barselgavetråden kunne jeg aldri fått meg til og legge meg oppi hva folk vil kjøpe i gave. Og jeg mener at storebror/søster bør venne seg til at av og til får lillebror/søster noe og av og til får han/hun noe.. Liksom..

Emma skal få en liten gave fra storebror. Sånn at hun skjønner at lillebror er snill[:D] Ellers får hun nok en liten gave fra besteforeldre siden lillebror får[:)]

Me fekk gave til storesøster( min sambos datter fra før)  av ganske mange når Lava ble født, har kjøpt til begge to sjøl nå "fra" Vesla i magen. Synest i grunn ikke det er nødvendig at alle kjøper til dei største, men her er det sånn at når Lava blei 1 år kom halve familien (min familie) med gave til storesøster også. Hvertfall når dei har bursdag er det veldig unødvendig.... me har snart tre, kan jo ikkje kjøpe gaver til 3 barn tre ganger i året. 

De fleste som kom på barsel besøk, på sykehuset og hjemme, hadde med en gave til Noah og en gave til Haily..[:)]

sånn var det her også........besteforeldre kjøpte storebror gave, og pappan og storebror var på handlerunde mens jeg lå på sykehuset,og han fikk velge seg en ting han ønsket seg...dette har gått veldig fint hos oss, har ikke hatt noe problem ang.sjalusi i allefall[:D]

ORIGINAL: Mrs.B

de fikk en pakke hver.. av de aller fleste..
ellers fikk jeg oppmuntre ho til å se hva slags spennende ting den nye lillesøstera fikk.. og det synes hun var kjempe gøy..

eneste hun reagerte på hva da vi traff noen venninner av meg langs veien, og jenteungen red på en ponni som pappan min leide mens jeg trilla vogna... og da stupte jo venninnene opp i vogna og babyprata, og storemor prøvde å få kontakt.. "se jeg riiir!" og da måtte pappa dunke litt i de, "øy, dere må se på ho"
da blei ho nesten litt forlein..[8D] "SE PÅ MEG DAAA!" hehe

Ja kommer til å sette meir pris på at dei som kjem gjer storesøstrene oppmerksomhet før babyen, dei merker det liksom. Babyen ligge nå der og kan vente.

ORIGINAL: Mammapostei!

ORIGINAL: Mrs.B

de fikk en pakke hver.. av de aller fleste..
ellers fikk jeg oppmuntre ho til å se hva slags spennende ting den nye lillesøstera fikk.. og det synes hun var kjempe gøy..

eneste hun reagerte på hva da vi traff noen venninner av meg langs veien, og jenteungen red på en ponni som pappan min leide mens jeg trilla vogna... og da stupte jo venninnene opp i vogna og babyprata, og storemor prøvde å få kontakt.. "se jeg riiir!" og da måtte pappa dunke litt i de, "øy, dere må se på ho"
da blei ho nesten litt forlein..[8D] "SE PÅ MEG DAAA!" hehe

Ja kommer til å sette meir pris på at dei som kjem gjer storesøstrene oppmerksomhet før babyen, dei merker det liksom. Babyen ligge nå der og kan vente.

Huff, syntes sånn er så leit.
Det har jeg tenkt å være veldig obs på når vi en gang lager småsøsken, at folk gir henne samme oppmerksomheten som før. Gjerne prate med folk om det på forhånd. Og når de prater til henne, er det jo greit om folk sier annet enn: "er det fint å være storesøster?", eller annet som er babyrelatert. Da føler de nok at alt dreier seg om den nye.

ORIGINAL: Badeand*

Emma skal få en liten gave fra storebror. Sånn at hun skjønner at lillebror er snill[:D] Ellers får hun nok en liten gave fra besteforeldre siden lillebror får[:)]

det fikk storesøster her også.. [:)] lilleøsster kjøpte hoppeslott til henne.. så d kan tenke deg det var stas.. og bra gjort av en to dager gammel baby i grunn[8D][:D]

Vår datter kommer til å få storesøster gave av oss når lille kommer i februar. Jeg har også gitt beskjed til besteforeldre mine søsken om at det hadde vert fint om de hadde med noe lite noe til Isabell også. Trenger ikke vere store gaven, men noe som viser at de husker på henne også selv om lille er komme. kjøper selv gave til eldre søsken når det er noen vi kjenner godt[:)]

Vi har veldig fokus med Isabell allerde, at det er HUN som er heldig som skal bli storesøster, få seg lillebror osv osv.[;)]

Storesøster her skal få dukkevogn. Da kan hun og jeg gå sammen på tur med babyene våre. Hun har bursdag noen uker før babyen kommer, og jul kommer fire dager etter baby - så vi har vært nødt til å begrense gavene til de anledningene litt i år. Men, jeg regner med at hun ikke er opptatt av verdien på gavene enda.

Jeg vet at de nærmeste i alle fall tar med en ltien gave til storesøster også. Men, som sagt - jeg skal ta KS 21.12.09, så mye blir nok julerelatert også...

Storesøster her fekk mange gaver, men fekk trampoline av lillesøster og fekk være med å velge seg noko ho ønska seg. Då ville ho ha dukkevogn og babyborn. Valgte den svarte dukkevogna for den var mest lik den lillesøster hadde, sjøl om ho egentlig har rosa på hjernen! Litt skjønt!

Vi kjøpte en leke-gave fra storebror til babyen, som storebror fikk pakke opp, vise fram til babyen, leke med på sykehuset og ta med seg hjem og "passe på den" til babyen blir stor nok til å leke med den[;)].

Han følte seg veldig snill som hadde med så fin gave til babyen, og hver gang han leker med den forteller han meg at den har han kjøpt til babyen[;)]. Han er 3 år...

Back
Topp