store damer

Alvepike

Elsker forumet
Er det noen store damer her inne?? sånn 90+++++

Jepp,  jeg er 90 +++++

Jepp, jeg er også 90+. :)

jeg også er 90++++.

Puh, nå ble jeg glad at det ikke bare var meg emoticon

Alvepike skrev:

:) Så bra! Hvilke tanker har du rundt dette?

Jeg har tenkt mye på det at jeg føler meg stor å er litt spendt på hvordan jeg kommer til å bli med enda større mange.

Jeg er 10kg tyngre nå enn då jeg ble gravid med nr.1. Håper at jeg kan føle meg like flott gravid som sist etter som månedene går.

Gunne skrev:
Alvepike skrev:

Jeg har tenkt mye på det at jeg føler meg stor å er litt spendt på hvordan jeg kommer til å bli med enda større mange.

Jeg er 10kg tyngre nå enn då jeg ble gravid med nr.1. Håper at jeg kan føle meg like flott gravid som sist etter som månedene går.

Jeg tenker ikke så veldig mye over det. Håper bare jeg får fin gravidmage slik som sist.
Men veier endel mer denne gangen da.
Ellers så er jeg bekymret for svangerskaps diabetes , men håper sundt kosthold kan holde
det på avstand...
Hva med deg?
Ellers så tenker jeg at dumme komentarer får man bare ta med en klype  salt,
slik er de bare i helsevesenet. Heldigvis er legen min ganske ok emoticon

Er ikkje 90+ ,men rundt 85-86... 20kg mer enn når eg ble gravid me første mann. slitsomt å bli kvitt kiloene..

Alvepike skrev:
Gunne skrev:
Alvepike skrev:

Jeg tenker ikke så veldig mye over det. Håper bare jeg får fin gravidmage slik som sist.
Ellers så er jeg bekymret for svangerskaps diabetes , men håper sundt kosthold kan holde
det på avstand...
Hva med deg?

Hei igjen! Så flott at du ikke tenker så mye på kiloene. Da har en det bedre med seg selv. :)
Hvordan eller hvorfor får man svangerskaps diabetes egentlig? :)

Gunne skrev:
Alvepike skrev:
Gunne skrev:
Alvepike skrev:

det på avstand...
Hva med deg?

Hei igjen! Så flott at du ikke tenker så mye på kiloene. Da har en det bedre med seg selv. :)

Svangerskapsdiabetes er en form for "type 2-diabetes" som oppstår fordi insulinet virker for dårlig og at kroppen ikke lager nok insulin. Ved svangerskap kan det ha en sammenheng med at "kroppsmassen" blir større, og at kroppen slik ikke klarer å produsere nok.. Derfor øker også sjansen for å få sv.skapsdia. når man er litt overvektig, i utgangspunktet. Men det er også mye arv i bildet, jeg kjenner flere slanke gravide, som plutselig fikk sv.skapsdiabetes, og som ikke ble kvitt det selv etter fødsel.. Men det viktigste er at det blir oppdaget, slik at man får regulert blodsukkeret;-) Godt og sunt kosthold er alfa omega.. (jeg er selv en sucker for sjokolade og jeg unner meg det på lørdager - MYE!!)

Mazter skrev:
Jeg hadde et veldig tungt og smertefullt svangerskap sist gang, så hadde håpet jeg skulle veie mindre denne gangen. Men jeg hadde endelig kommet meg ned på samme vekten som jeg var sist jeg ble gravid, så er redd det blir det samme denne gangen også. Skal riktignok prøve å forebygge alt jeg kan.

Når man har 30-40 kg for mye på kroppen vil de fleste få det slengt i trynet en eller annen gang i løpet av svangerskapet. Så være forberedt på ufølsomme leger og/eller jordmødre! Det sårer hver gang , men man må bare prøve å bite det i seg og hvis man selv vet at man spiser normalt og forholdsvis sunt spiller det ingen rolle hva andre måtte mene. Det er i hvertfall sånn det er for meg, jeg har ikke et usunt kosthold og hadde heller ikke det sist gang. Likevel gikk jeg opp 25kg sist, og skal love at jeg fikk høre det. Men det var ingenting jeg fikk gjort hverken fra eller til på det!

Ikke bry deg om det! Vær forberedt , men husk at det sier mer om dem enn deg og ikke
vær generet for å svare igjen. Man trenger ikke å ta imot dritt bare fordi man er overvektig!!!

Jeg håper jeg klare å legge på meg minst mulig denne gangen også.
Forje gang gikk jeg ned 10 kg men da kastet jeg opp i 3 mnd oxo, håper jo litt på å slippe unna det denne gangen.

Jeg er 90++... Tenker en del over det, og er blitt mye sunnere i matveien det siste halvåret.. allerede klart å gå ned nesten 10 kg.. men har på en måte stoppet litt opp nå... Vet ikke hvordan jeg vil reagere om en jordmor kommenterer det, men legen min har iallefall ikke sagt noe enda.. :)

Jeg gikk bare opp 12 kg sist. Da jeg kom hjem fra sykehuset veide jeg det samme som før jeg ble gravid. Men jeg la på meg 10 kg mens eg gikk hjemme i permisjon.
Har ikke lagt på meg noe til nå, å tenker å spise sundt denne gangen som sist. :)

Jeg har vært over 90 (96 tror jeg), men i morges veide jeg 89 ;)

Men jeg har tvillinger på vei da, så regner med jeg blir stooor, hehe :P

Er 174cm høy og nå 114kg... Da jeg mistet tvillingene i november, 122 kg, så klarte jeg gå ned till 110-11kg nå i vinter. Lagt på meg 3 kg siden jeg sluttet å røyke! Målet er ikke å ikke gå opp noe, men gå opp minimalt, om dette sv.skapet viser seg å gå bra! :-)

KatrineT skrev:
Er 174cm høy og nå 114kg... Da jeg mistet tvillingene i november, 122 kg, så klarte jeg gå ned till 110-11kg nå i vinter. Lagt på meg 3 kg siden jeg sluttet å røyke! Målet er ikke å ikke gå opp noe, men gå opp minimalt, om dette sv.skapet viser seg å gå bra! :-)

Fikk du dvangerskaps diebetes med så høy vekt? Jeg har nemlig like høy vekt og er veldig
redd for det!
Og hvordan reagerte leger jordmødre osv rundt deg anngående vekt? Sist gang hadde jeg ikke bikket 100

Tre-må-det-være! skrev:
Gunne skrev:
Alvepike skrev:
Gunne skrev:
Alvepike skrev:

det på avstand...
Hva med deg?

Svangerskapsdiabetes er en form for "type 2-diabetes" som oppstår fordi insulinet virker for dårlig og at kroppen ikke lager nok insulin. Ved svangerskap kan det ha en sammenheng med at "kroppsmassen" blir større, og at kroppen slik ikke klarer å produsere nok.. Derfor øker også sjansen for å få sv.skapsdia. når man er litt overvektig, i utgangspunktet. Men det er også mye arv i bildet, jeg kjenner flere slanke gravide, som plutselig fikk sv.skapsdiabetes, og som ikke ble kvitt det selv etter fødsel.. Men det viktigste er at det blir oppdaget, slik at man får regulert blodsukkeret;-) Godt og sunt kosthold er alfa omega.. (jeg er selv en sucker for sjokolade og jeg unner meg det på lørdager - MYE!!)

skjokolade er ikke gale, så lenge det ikke blir for mye:)

Back
Topp