Fire-må-det-være!
Glad i forumet
vi blir 4 i jan skrev:Tre-må-det-være! skrev:Gunne skrev:Alvepike skrev:Gunne skrev:Puh, nå ble jeg glad at det ikke bare var megAlvepike skrev:
:) Så bra! Hvilke tanker har du rundt dette?
Jeg har tenkt mye på det at jeg føler meg stor å er litt spendt på hvordan jeg kommer til å bli med enda større mange.
Jeg er 10kg tyngre nå enn då jeg ble gravid med nr.1. Håper at jeg kan føle meg like flott gravid som sist etter som månedene går.
Jeg tenker ikke så veldig mye over det. Håper bare jeg får fin gravidmage slik som sist.
Men veier endel mer denne gangen da.
Ellers så er jeg bekymret for svangerskaps diabetes , men håper sundt kosthold kan holde
det på avstand...
Hva med deg?
Ellers så tenker jeg at dumme komentarer får man bare ta med en klype salt,
slik er de bare i helsevesenet. Heldigvis er legen min ganske ok
Hei igjen! Så flott at du ikke tenker så mye på kiloene. Da har en det bedre med seg selv. :)
Hvordan eller hvorfor får man svangerskaps diabetes egentlig? :)
Svangerskapsdiabetes er en form for "type 2-diabetes" som oppstår fordi insulinet virker for dårlig og at kroppen ikke lager nok insulin. Ved svangerskap kan det ha en sammenheng med at "kroppsmassen" blir større, og at kroppen slik ikke klarer å produsere nok.. Derfor øker også sjansen for å få sv.skapsdia. når man er litt overvektig, i utgangspunktet. Men det er også mye arv i bildet, jeg kjenner flere slanke gravide, som plutselig fikk sv.skapsdiabetes, og som ikke ble kvitt det selv etter fødsel.. Men det viktigste er at det blir oppdaget, slik at man får regulert blodsukkeret;-) Godt og sunt kosthold er alfa omega.. (jeg er selv en sucker for sjokolade og jeg unner meg det på lørdager - MYE!!)
skjokolade er ikke gale, så lenge det ikke blir for mye:)
hihi, sannt så sannt ;-)