Store barn

K.L#

Forumet er livet
Septembermødre <3
Marsmellows-15
Leste artikkelen på BV forsiden nå... http://www.babyverden.no/Fodsel/Leserhistorier/Kaisa-veide-5135-gram--satt-fast-under-fodselen/
Kjenner jeg blir litt frustrert over at jeg ikke blir tatt mer på alvor av min lege og jordmor denne gangen! Med nr 1 sa alle at d ble et stort barn. (4100 når hun kom ut). Så når eg ventet nr 2 og symfusemålet hoppet i uke 30 fikk eg vekstkontroll, men der sa de at barnet ble maks 4 kg.. Ut kom en plugg på 4700 4 dager før termin.
Denne gangen reagerte hun som tok ultralyd og mente at de kom til å sette meg igang denne gangen hvis det ser ut som babyen blir 4500. Men at d måtte gå igjennom min vanlige jormor.. Og beskjed om å ikke gå over termin ihvertfall.. MEN, hun mener d ikke er noe grunn til d, og at hvis hun sender henvisningen, så er d ikke grunn til at de tar meg inn til kontroll...... HYYYYYYYYYYL... KJenner eg blir litt sint og frustrert, :(

Synes det høres rart ut at du ikke en gang får vekstkontroller..? :confused: Du som har født to så store barn bør da vel absolutt få det! Hva med å selv ta kontakt med lege på fødeavdelingen? Kanskje de tar dette mer på alvor...

Har du sjekket deg for sv.diabetes? Jeg opplevede nettopp en utrolig dust lege på sykehuset- jeg ble skikkelig sinna og da kom hormontrollet frem! Etter at jeg klagde og gråt noen tårer har alle vært super snille og hjelpsomme mot meg! Kanskje det er et triks? Gråte litt?

Må de ikke ta deg inn når du blir henvist? Ring sykehuset og snakk med en gynekolog/ jordmor der og hør hva de sier. Kanskje de kan hjelpe deg:)

Jeg skjønner ikke helt hvorfor jordmoren din skal nekte å henvise deg, når de på sykehuset allerede har sagt at du skal følges opp? Høres jo helt latterlig ut av henne. Kan du be fastlegen din sende henvisning i stedet?

Huff ta det opp på sykehuset å se om de hører på deg :) jeg har tenkt å spørre om igangsetting rundt termin hvis babyen har vokst mye til neste kontroll om en mnd. Redd han kan bli stort barn, men har ikke snakket med jordmor..

Tror jeg ville tatt kontakt med fastlegen min, evt ringt rett på føden :)

Jeg har time til både lege og jordmor om 1 uke , så får ta d opp da :)

Synes det høres rart ut at du ikke en gang får vekstkontroller..? :confused: Du som har født to så store barn bør da vel absolutt få det! Hva med å selv ta kontakt med lege på fødeavdelingen? Kanskje de tar dette mer på alvor...
Får gjøre d hvis d ikke blir noe henvisning neste uke :) Jeg fikk jo vekstkontroll med nr 2 pga jeg var redd han var stor pga spranget på symfusemålet. Og han var jo, stor! Så virket på UL damen at d burde være en selvfølge, så synes d er rart at jordmor avventer...

Har du sjekket deg for sv.diabetes? Jeg opplevede nettopp en utrolig dust lege på sykehuset- jeg ble skikkelig sinna og da kom hormontrollet frem! Etter at jeg klagde og gråt noen tårer har alle vært super snille og hjelpsomme mot meg! Kanskje det er et triks? Gråte litt?
Jeg tok en i uke 12. Tok i de 2 andre svangerskapene, men hadde ikke utslag.. Men Gyn på volvat som jeg var til i starten av dette svangerskapet snakket om at kanskje jeg hadde sjult svangerskapsdiabetes!? noe som ikke vistes på blodprøvene... men ingen andre som mener d er grunn til bekymreing der...

Jeg tok en i uke 12. Tok i de 2 andre svangerskapene, men hadde ikke utslag.. Men Gyn på volvat som jeg var til i starten av dette svangerskapet snakket om at kanskje jeg hadde sjult svangerskapsdiabetes!? noe som ikke vistes på blodprøvene... men ingen andre som mener d er grunn til bekymreing der...
Da har du ihvertfall testa! Men ble du ikke bedt om å teste senere i sv.skapet også da? Det måtte jeg! Første jeg tok i uke 12 ga ingen utslag, så tok jeg en ny igjen i uke 24 og da fikk jeg det! Jeg har slekt med diabetes type 2 som er arvelig- du har ikke det da??

Da har du ihvertfall testa! Men ble du ikke bedt om å teste senere i sv.skapet også da? Det måtte jeg! Første jeg tok i uke 12 ga ingen utslag, så tok jeg en ny igjen i uke 24 og da fikk jeg det! Jeg har slekt med diabetes type 2 som er arvelig- du har ikke det da??
Hmm. Kanskje jeg skal høre om å få tatt en ny. Men nei, ingen diabetes i familien...

Jeg skal på vekstestimering 7. Januar. Men dette av motsatt grunn at de skal kontrollere at ikke snuppa er liten. Syns det er utrolig rart at du ikke får bedre oppfølging med tanke på dine tidligere svangerskap. Dette er min første, men har vært heldig med å få en fantastisk jordmor som lytter og henviser der det trengs!

Når jeg var på ordinær ultralyd, så var det de som sørget for at jeg blir videre fulgt opp med vekstkontroller hos de, ikke jordmoren eller legen min..

Dette i forbindelse med kronisk sykdom hvor baby kan bli liten, men likevel..

Dette er jo faren ved at jordmor skal bestemme, jeg liker best å gå til JM OG lege- føler oppfølginga er bedre da. Spes mtp hva gyn sier på sykehuset ...

Snakk med sykehuset. Her er det motsatt gutten u magen min er litn så her bli det vrkstkontroller fra uke 30.

De er mer redde for små barn enn for store barn, og barn under 4500 blir ikke regna som store barn per definisjon. Men siden du har en på 4700 burde du absolutt følges opp! Ta det opp med legen og be han henvise deg til vekstkontroll

Ja, jeg hadde jo nesten trodd at hu som tok ul kunne satt meg opp opp på videre kontroller , for hun var veldig klar på at jeg bør følges opp og som sagt, ihvertfall ikke gå over termin... Men jeg var jo litt i sånn lykkerus over at alt var som d sku , så koblet ikke å spørre mer, før jeg nevnte d sist jeg var til jordmor... Men satser på hun ser d anderledes på tirsdag :)

Ja, jeg hadde jo nesten trodd at hu som tok ul kunne satt meg opp opp på videre kontroller , for hun var veldig klar på at jeg bør følges opp og som sagt, ihvertfall ikke gå over termin... Men jeg var jo litt i sånn lykkerus over at alt var som d sku , så koblet ikke å spørre mer, før jeg nevnte d sist jeg var til jordmor... Men satser på hun ser d anderledes på tirsdag :)
Krysser fingrene for det! Viss ikke må du bare mase!

Back
Topp